به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۱۲۸۷۶۷

ردصلاحیت احمدی‌نژاد در رسانه‌های جهان

گروه سیاسی: گمانه‌زنی‌ها درباره میزان و چگونگی تاثیرگذاری ردصلاحیت احمدی‌نژاد بر روند انتخابات در روزهای باقی‌مانده به ۲۹ اردیبهشت در رسانه‌های بین‌المللی ادامه دارد.
ردصلاحیت احمدی‌نژاد در رسانه‌های جهان
شبکه خبری ان پی ار آمریکا در این‌باره می‌نویسد: «رد‌صلاحیت احمدی‌نژاد به دلیل آن بود که ایران هرگز نمی‌خواست اتفاقات سال ۸۸ تکرار شود. به نظر می‌رسد که ابراهیم رئیسی اصلی‌ترین حریف روحانی در میان نامزدهای دیگر است. با این حال، مشکل رئیسی و سوابق اجرایی‌اش، به‌نفع او در جذب رای طبقه متوسط شهرنشین ایران تمام نخواهد شد. او شانس زیادی برای جذب آرای بالا دست‌کم از میان این طبقه نخواهد داشت».ان پی ار در ادامه اشاره می‌کند که در میان میانه‌روها هاشمی‌طبا هم تاییدصلاحیت شده است. او یک اصلاح‌طلب است اما اکثر مردم درباره امکان و شانس پیروزی او حتی فکر هم نمی‌کنند. 
 
این شبکه در پایان می‌افزاید: «قالیباف نیز حضور دارد که احتمالا روی موضوعات اقتصادی و برجام و ارتباط آن با مسائل اقتصادی اقتصاد مانور خواهد داد».روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» نیز در گزارشی با اشاره به تاثیر رد‌صلاحیت احمدی‌نژاد بر روند انتخابات می‌نویسد: «انتخابات ماه مه به طور گسترده‌ای به‌نفع روحانی رییس‌جمهوری فعلی ایران خواهد بود. او توانسته است در زمینه توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی موفقیت بزرگی را کسب کند. اخیرا احمدی‌نژاد در انتخابات برخلاف توصیه رهبری نامزد شد. ایشان توصیه کرده بودند که برای جلوگیری از ایجاد وضعیت قطبی او نامزد نشود اما احمدی‌نژاد به این توصیه گوش نکرد و در نهایت ردصلاحیت شد». 
 
این روزنامه در پایان می‌نویسد: «احمدی‌نژاد در فاصله ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۳-۲۰۰۵ میلادی علیه اسرائیل سخنان تندی گفت، هولوکاست را زیر سوال برد و تلاش‌های هسته‌ای ایران را تداوم بخشید».روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز با انتشار مطلبی درباره پیامدهای رد‌صلاحیت احمدی‌نژاد می‌نویسد: «در دوران ریاست‌جمهوری در دور دوم اعتراض به نتیجه انتخابات صورت گرفت و به هزینه‌های زیادی انجامید. او به توصیه رهبری گوش نداد و در نهایت رد‌صلاحیت شد. اکنون هواداران او عصبانی هستند. یکی از کاربران هوادار او در توئیتر نوشته است که اگر احمدی‌نژاد جرمی را مرتکب شده چرا پیشتر محاکمه نشد که مشخص شود. کارشناسان می‌گویند انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به احتمال زیاد سه قطبی و بین روحانی، رئیسی و قالیباف رقابت صورت می‌گیرد. رئیسی و قالیباف هر دو محافظه‌کار و حضور احتمالی آنان تا پایان و کنار نکشیدن یکی به‌نفع دیگری باعث تشدید تشتت آرا بین اصولگرایان شده و به‌نفع روحانی تمام می‌شود به‌خصوص اگرائتلاف میانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان به حمایت خود پشت سر روحانی ادامه دهند».

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ ۱۹:۲۶
اقای احمدی نژاد با خودش یک تفکر عجیب اورد که ویروسش خیلی ها رو گرفت و در جامعه هم رواج پیدا کرد . دو نفر تصادف میکنند دهنشون بیشتر از مغزشون می جنبه . (351367)