به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۲۸۷۹۷

آن هاتاوی: به کارگردان‌ زن باور نداشتم

گروه فرهنگي: بازیگر «شوالیه تیره برمی خیزد» در مصاحبه‌ای گفته از این مسئله افسوس می‌خورد که قبلا به خاطر احساس‌هایی ناخودآگاه، دید مثبتی نسبت به پروژه های ساخت زنان نداشت.
آن هاتاوی همیشه با صدای بلند در مورد نیاز هالیوود برای تساوی جنسیتی صحبت کرده، اما در مصاحبه ای با برنامه «پاپ کورن با پیتر ترَوِرس» برای شبکه ای بی سی، این بازیگر برنده جایزه اسکار اقرار می‌کند که ممکن است در وهله‌ای در مسیر حرفه‌ای کاری‌اش، به طور اتفاقی ترویج دهنده زن ستیزی بوده باشد.
 
آن هاتاوی: به کارگردان‌های زن باور نداشتم! 

وقتی پیتر ترورس مجری روز سه شنبه از او پرسید که آیا فیلمی بود که او خیلی چیزها از آن یاد گرفت، هاتاوی از فیلم «یک روز» سال ۲۰۱۱ مقابل جیم استرجس نام برد. او اقرار می کند که در آن فیلم او تمام تلاشش را در برابر دوربین لون شرفیگ کارگردان خرج نکرد و بر این باور است که دلیلش این بود که او زن است.او گفت: «واقعا افسوس می خورم که راحت‌تر به او اعتماد نکردم. و تا همین امروز هم می‌ترسم که دلیل اینکه من به او مثل کارگردان های دیگری که با آن‌ها کار می‌کنم اعتماد نکردم این بود که او یک زن است.»

ستاره «شوالیه تیره برمی‌خیزد» در ادامه گفت اشاره به این مسئله برایش سخت است. «خیلی می ترسم که با زن ستیزی نهادینه شده در وجودم، با او برخورد کرده باشم. می‌ترسم که تمام چیزهایی که او لازم داشت را به او نداده باشم… یا اینکه تا درجه‌ای با او مقابله می‌کردم. این مسئله ای است که حالا وقتی که فیلمنامه‌هایی را که قرار است توسط زنان کارگردانی شوند می‌خوانم، خیلی به آن فکر می‌کنم.»این در حالی است که هاتاوی از بازیگران «اوشن ۸» است که در کنار کیت بلانشت، ساندرا بولاک، ریحانا و شماری از بازیگران زن درجه یک دیگر بازی کرده است. این فیلم سال آینده اکران می‌شود و نسخه زنانه «۱۱ یار اوشن» با بازی جرج کلونی و برد پیت است.

در حقیقت، هاتاوی در یک لحظه از این مصاحبه گفت «با صحبت کردن در این مورد دارم قرمز می‌شوم و این حس یک اعتراف را دارد، اما فکر می‌کنم این چیزی است که باید در موردش صحبت کنیم. وقتی یک فیلمنامه می گیرم، وقتی برای نخستین بار فیلمی را به کارگردانی یک زن می بینم، در گذشته روی مشکلات آن تمرکز می‌کردم. وقتی فیلمی را که ساخته یک مرد است می‌بینم، روی نکات مثبتش تمرکز می‌کنم. فقط می‌توانم اقرار کنم در گذشته این کار را کردم و حالا نمی خواهم دیگر این کار را بکنم… پیش از اینکه این مسئله را متوجه بشوم خیلی سعی کردم با کارگردان‌های زن کار کنم. اما در عین حال این نحوه تفکر هم جایی دفن شده در ذهنم بود.» اما این بازیگر ۳۴ ساله می داند چقدر کنترل پیدا کردن در پروژه‌ها برای زنان سخت است و می گوید «سفر خیلی سخت تر از آنی است که باید باشد، مساوی نیست. با خودم فکر می کنم به همین پروسه فکری که الان در موردش صحبت کردم ربط دارد یا نه. کم کردن از ارزش کاری که برای ساختن نخستین فیلم لازم است.»

این در حالی است که هاتاوی از نظر اجتماعی بسیار فعال است و از حقوق زنان دفاع می‌کند. او اخیرا و در روز بین‌المللی زن در سازمان ملل سخنرانی کرد و به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل برای امور زنان در برابر حضار قرار گرفت و در یان باره صحبت کرد که مرخصی دادن به پدرها برای مراقبت از فرزندان چقدر می‌تواند به مادرها کمک کند. وی حتی بر این موضوع نیز تاکید کرده بود که این کار به توانمندسازی زنان کمک می‌کند و حتی لازم است به نقش مردان به عنوان مراقبان از فرزندان بیشتر توجه شود.در هر حال هاتاوی قول داد بعد از مصاحبه به شرفیگ زنگ بزند و از او معذرت خواهی کند. وی افزود: «هرگز در این مورد از او معذرت خواهی نکردم. مسئله حرفه‌ای گرایی نبود. او برای من خیلی عزیز است و فکر می کنم او هم نسبت به من همین حس را دارد.»