به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۱۲۸۸۳۳

برنده جایزه «سروانتس» 2017 معرفی شد

گروه فرهنگی: ادواردو مندوزا» رمان‌نویس مطرح اسپانیایی موفق شد جایزه مهم ادبی «میگوئل دو سروانتس» را که به «نوبل اسپانیایی» شهرت دارد، از آن خود کند.
برنده جایزه «سروانتس» 2017 معرفی شد
به گزارش «دویچه وله» جایزه «سروانتس» که مهم‌ترین افتخار ادبی جهان اسپانیولی‌زبان‌ها محسوب می‌شود،‌ در این دوره نصیب «ادواردو مندوزا» رمان‌نویس اهل اسپانیا شد.فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا طی مراسمی رسمی این جایزه ۱۲۵ هزار یورویی (۱۳۲ هزار دلار) را به پاس دستاوردهای ادبی عمر مندوزا به این نویسنده تقدیم کرد. «مندوزا» با روایتی بی‌نظیر به نقل داستان‌های جنایی می‌‍پردازد و در ژانرهای دیگر هم دستی بر آتش‌ دارد. بیشتر داستان‌ها و رمان‌های او در بارسلونا اتفاق می‌افتند و به‌نوعی تاریخ و رویدادهای روز این شهر را روایت می‌کنند.

وزیر فرهنگ اسپانیا از «مندوزا» به خاطر استفاده از عناصر ایهام،‌ هجو و کمدی در کتاب‌هایش که میراث ۴۰۰ ساله «سروانتس»‌ به حساب می‌آید، تقدیر کرد.«ادواردو مندوزا» پس از تحصیل در رشته حقوق و فعالیت به عنوان مترجم در نیویورک، ‌اولین رمانش را در سال ۱۹۷۵ به چاپ رساند. این نویسنده ۷۴ ساله با داستان‌های جنایی خود مسیر جدیدی را در حوزه جنایی‌نویسی ادبیات اسپانیایی باز کرد و ترجمه کتاب‌هایش در کشورهای مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.«شهر شگفتی‌ها»،‌ «سال سیل» و «یک کمدی سبک» از جمله آثار ادبی «مندوزا» هستند. پیش از او نویسندگانی چون «ماریو بارگاس یوسا» و «خوان مارسه» موفق به کسب جایزه «سروانتس» شده‌اند.جایزه‌ «سروانتس» که گاه با نوبل ادبیات مقایسه می‌شود،‌ سال ۱۹۷۶ راه‌اندازی شد تا نویسندگان برجسته حوزه‌ ادبیات اسپانیولی‌زبان را مورد تقدیر قرار دهد.