به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۱۲۸۸۴۶
حسن روحانی در نخستین سخنرانی انتخاباتی:

در روزهای آینده برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت

در روزهای آینده برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت
گروه سیاسی: دکتر حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخستین سخنرانی انتخاباتی خود را در جمع حامیان دولت تدبیر و امید در قزوین را ایراد کرد.

 روحانی گفت: ایران اسلامی در مسیر حرکت و پیشرفت قرار گرفته است اما عده‌ای به جای بهره گیری از شرایط جدید اقتصادی کشور، دنبال دلسرد کردن مردم هستند. در روزهای آینده برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت که چگونه برخی بجای کمک به ملت ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند. بعضی ها فضای چهار سال پیش یادشان رفته!! ما چهار سال پیش ۶ میلیون تن گندم وارد کردیم و امروز ۳ میلیون تن گندم برای صادرات داریم. امروز سه میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت صادر می کنیم و یک میلیون بشکه نفت بعد برجام بر صادرات ما اضافه شده است. ما در شرایطی هستیم که مردم ما سخت ترین شرایط را برای درمان داشتند و امروز پزشک متخصص ما به دورترین نقاط کشور ارسال شده است. روحانی افزود: بازار نفت ما را کشورهایی چون عربستان تصاحب کرده بودند ما امروز بازار نفت را که تعلق به ما داشت دوباره تصاحب کردیم...قدرت صادرات نفت یعنی قدرت ملی...برخی فکر می کنند این دولت که در حال تعامل با جهان بود از قدرت نظامی داخلی خودش غافل شد. سالیان دراز، شصت و چند سال بود که می خواستیم صادرات غیرنفتی مان بر صادرات نفتی سبقت بگیرد و در سال 95 این آرزو محقق شد.

روحانی افزود: در آغاز دولت یازدهم صنایع پتروشیمی تحت تحریم قرار داشت، در آن دوران انبارها و حتی محوطه واحدهای پتروشیمی، انباشته از محصولات تولیدی بود و دیگر فضایی برای تولید محصول جدید وجود نداشت و بنابراین فعالیت واحدهای تولیدی تقریباً به حالت نیمه تعطیل در آمده بود. امروز شرایط مناسبی برای تولید و صادرات بوجود آمده است و باید از آن استفاده کرده و همدیگر را کمک کنیم، اما متأسفانه عده‌ای نه تنها از این شرایط جدید استفاده نمی‌کنند بلکه به نحوی به دنبال دلسرد کردن مردم هستند. در روزهای آینده و فرصت‌های پیش‌رو، برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت که چگونه برخی بجای کمک به ملت و پیشرفت ایران، ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند، اما ملت ایران مقاومت، قدرت و ایستادگی به خرج داده و بدون اعتنا به بوق‌ و تبلیغات ناصحیح، کار خودشان را انجام دادند. حضور ملت ایران برای اعلام اراده و مطالباتشان از اهمیت بسزایی برخوردار است، مردم هم باید با زبان و هم با عمل و رأی خود مطالباتشان را به مسئولین اعلام کنند که به دنبال چه مسیری هستند. رئیس جمهوری گفت: اساس سخن این است که آیا می خواهیم دوباره تقابل با جهان را آغاز کنیم و سایه جنگ را به کشور برگردانیم یا تعامل سازنده با جهان را ادامه دهیم؟ رئیس جمهوری افزود: انتظار فرج یعنی انتظار گشایش ها یعنی انتظار روزهای پر امید. امروز برای امیدی دوباره آماده ایم برای حرکت دوباره و حماسه دوباره.

 

مسعود
Norway
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۰۱:۳۵
امیدوارم اقای روحانی در مورد رفع حصر هم توضیح بدهند که چه کسانی جلوی این کار را گرفتن و ایا ایشان تلاش کافی کردن (351419)
رضا .ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۰۳:۵۵
روحانی باید کاملا شرایط 84 الی 92 را تشریح کند قیمت ارز ،ملک ،اتومبیل با 8 سال اصلاحات و همچنین زمان بحرانی تحریم که روزانه قیمتها در حال صعود بود و ماحصل آن فساد و اختلاس امثال زنجانی و فقیرتر شدن اکثریت جامعه بود عدم افشاگری دولت منجر به طلبکارشدن تندروها شده ،باید احمدی نژاد در یک دادگاه عادلانه و شفاف بجرم نابود کردن منابع کشور و اختلاسهای فراوان محاکمه شود . (351420)
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۰۴:۱۱
مشکل ایران نه رابطه با آمریکا بلکه ناشی از اوضاع داخلی است.
چگونه دولت زمان جنگ با وجود تمام هزینه های جنگ مردم را هم در رفاه قرار داد. اما اجناس را علاوه بر آنکه مردم قدرت خرید داشتند، به صورت کوپنی، حتی سیگار کوپنی در اختیار مردم قرار می گرفت کاملا مجانی.
امروز چگونه شده است آقایان بعد از امامی که از سال 42 تا زمان ارتحالش نه شرقی نه غربی می گفت. اوضاع را چگونه پیش برده اند که راه حل مشکلات را در رابطه با آمریکا میبینند.
اوضاع کشور زمانی فقط با یک پالایشگاه ابادان در آرامش اقتصادی بود. چگونه است که با حجم گسترده ای از منابع روبرو هستیم این همه سرمایه انسانی متاسفانه بیکار داریم ولی آقایان بعد از امام نتوانسته اند کاری بکنند.
البته معتقدم در میان آنها دولت خاتمی بهترین دولت و اصلا قابل قیاس با آنها نیست. به عمل کار براید و مبارزه واقعی با مفسدین اقتصادی و نه حرف و حرف
به خدا اگر تنها پول فروش یکی از پالایشگاه ها را در جهت رفاه مردم قرار دهند وضع این نبود مگر این نسل چه گناهی کرده که با این همه منابع هیچ بهره ای ندارد. (351421)
دوباره ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۰۸:۴۴
سلام.تصاویر مراسمات تبلیغات کاندیداها را هم منتشر کنید (351428)
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۱۱:۳۰
زنده با روحانی زنده باد اصلاحات (351429)
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۱۲:۱۱
یاد اون بنده خدا افتادم که می گفت اسامی مفسدان در جیبم است و آنها را به مردم خواهم گفت!!!
حالا نوبت روحانی است تا بعضی حقایق را به مردم بگوید!!!! (351431)
اسدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۱۲:۴۳
آقای روحانی شما را به خداوند متعال قسم می دهم که فکری به حال اشتغال جوانان تحصیل کرده بکنید ما شما را دوست داریم وکارهای مثبت دولت چهارساله ات رانیز می دانیم پسر خودم با مدرک فوق لیسانس عمران با 28سال سن ومجرد در گوشه خانه افسردگی گرفته ومقابل چشمم روز به روزآب می شود آقای رئیس جمهور فقط رفع بیکاری بخاطر خدا . (351435)
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۱۴:۱۰
حقایق خوبه (351442)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۴ ۱۴:۳۴
منتظریم حقایق بدور از تهمت و توهین و...گفته شود (351446)