به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۵ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : ۱۲۸۸۷۱
وعده‌های پوپولیستی، صدای رييس مجلس را هم در اورد

لاریجانی: مردم صدقه نمی‌خواهند

گروه سياسي: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که نفت بیش از 100 دلار بود، پول‌هایی بین مردم توزیع شد که امروز که نفت ارزش گذشته خود را ندارد اثرات آن اقدامات در اقتصاد پدیدار شده و باید توجه کرد مردم به صدقه نیاز ندارند، بلکه فضا برای توسعه اشتغال و کارآفرینی باید ایجاد شود.
لاریجانی: مردم صدقه نمی‌خواهند
يكي از كانديداهاي اصولگرايان اخيرا در ادامه وعده های عجیب و غریب اقتصادی برای جذب رای مردم این بار وعده داده که ماهانه۲۵۰هزارتومان به ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه کار واریز می‌کند! كه علي لاريجاني در واکنش تلويحي به آن گفته است: پخش پول بین مردم سیاست سیاستمدار صادق نیست، برخی از شعارها مطرح می‌شود که فلان مقدار پول بین مردم پخش می‌کنیم که این قطعا در شأن و کرامت مردم ما نیست و حرف ناصحیحی است. با پول دادن به مردم، کار و ثروت ایجاد می‌شود؟

علی لاریجانی که در جمع مردم شهر قدس و در مراسم افتتاحیه چند طرح عمرانی در این منطقه سخن می گفت، خاطرنشان کرد: پول پخش کردن بین مردم سیاست یک سیاستمدار صادق نیست و امروز که در ایام انتخاباتیم برخی از شعارها مطرح می شود که فلان مقدار پول بین مردم پخش می کنیم که این قطعا در شأن و کرامت مردم ما نیست و حرف ناصحیحی است،‌ بلکه باید فضا برای اشتغال و ورود جوانان به عرصه تولید و کار فراهم شود.

وی افزود: انتخابات فضا را برای رقم زدن سرنوشت مردم به دست خودشان ایجاد می‌کند و باید سازوکار انتخاب طوری باشد که شرایط برای زندگی بهتر مردم فراهم شود و قطعا کشور ما آورده‌های خوبی را در خود دارد و نیروی انسانی جوان و کارآمد و منابع متنوع و مطلوب از جمله این امکانات است. لاریجانی تصریح کرد: طبق آمار روزانه مصرف بسیار بالای نفت را در کشور داریم یعنی یا نفت را می‌فروشیم و پول آن را می‌خوریم و یا آن را به طور مستقیم مصرف می‌کنیم که این به هیچ وجه دردی از کشور دوا نمی‌کند. فروش نفت و هزینه کردن آن به نفع هیچ‌کس در کشور نیست بلکه باید بتوانیم منابع‌مان را به ثروت و تولید تبدیل کنیم.

وی با اشاره به طرح برخی از شعارها در ایام انتخابات گفت: عده‌ای شعار می‌دهند که ما فلان مقدار پول به مردم می‌دهیم و باید این سوال را مطرح کرد که آیا با این پول دادن کار و ثروت در کشور ایجاد می‌شود؟ آیا در گذشته این اقدام توانسته در تولید و اشتغال موثر باشد؟ در مقابل این سیاست صداقت و راستی یک سیاستمدار مطرح است که باید به مردم مشکلات را بگوید و به دنبال راهکار باشد وگرنه مردم صدقه نمی‌خواهند بلکه مردم و جوانان به دنبال فرصت کارآفرینی و تولید هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کرامت مردم بالاتر از پول دستی گرفتن است و باید راه تولید و اشتغال براساس تاکیدات رهبری پیش گرفته شود و شرایط کشور به نحوی تغییر پیدا کند که بتوان یک برنامه‌ریزی مطلوبی برای آینده داشت. فرآیند توسعه در کشور در طول سال‌های پس از انقلاب از رشد خوبی برخوردار نبوده البته بخشی از این مساله به خاطر جنگ و درگیری‌های آن عیان بود اما باید عقب‌ماندگی‌ها با حرکتی جهادی و پرشتاب جبران شود و نباید مردم را با حرف‌های سرگرم‌کننده و پول‌پراکنی فریب داد.

لاریجانی ادامه داد: البته در چند سال اخیر برخی اشکالات مرتفع شده و در حوزه نفت و گاز اقدامات خوبی صورت گرفته و حرکت به سمت خودکفایی تولید بنزین و همچنین پیشرفت در حوزه کشاورزی از جمله اقدامات خوبی بوده که انجام شد اما این پیشرفت‌ها در عرصه صنعت و معدن به خوبی ملموس نبوده همچنین یکی از مشکلات بزرگ کشور مهاجرت از روستاها به شهرهاست که باید با برنامه‌ریزی و توسعه امکانات زیرساختی و صنعتی در روستاها این مسائل مرتفع شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد و منابع ارزشمندی در سرتاسر ایران پراکنده است همچنین وجود امنیت پایدار و هدایت‌های رهبری در غوغای منطقه‌ای شرایط ارزشمندی را برای ما ایجاد کرده که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و به جای مسابقه گذاشتن در حرف‌های سطحی ذهن‌ها را به سمت هدف مهم توسعه اشتغال و کارآفرینی سوق دهیم و مجلس نیز در این مسیر گام‌های موثری برداشته است.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ایام مبعث پیامبر و تحولی که مبعث در جامعه بشری ایجاد کرد، گفت: ظهور اسلام برای کل بشریت یک تحول بود و ارائه برنامه کامل برای سعادت و رستگاری بشریت با ظهور اسلام شکل گرفت و اصل و مبنای بعثت نبوی نیز تکریم اخلاق و پیشرفت اخلاقی بوده است. وی ادامه داد: در وجود همه انسان‌ها استعداد رسیدن به کمال وجود دارد و یک انسان موفق کسی است که همه استعدادها را متعادل رشد دهد و در پناه اخلاق است که انسان متعادل می‌شود. به شکلی که می‌بینیم انسانی که رفتارهای افراطی و تندروانه از خود نشان می‌دهد می‌گوییم این فرد از اخلاق عبور کرده و افراط دارد و در مقابل جامعه و فردی را موفق می‌دانیم که متعادل و اخلاقی باشد.

لاریجانی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های منطقه غرب استان تهران و شهر قدس گفت: در برنامه ششم تدابیر خوبی برای اتصال قطار حومه شهر به مترو و ایجاد زیربناهای اقتصادی پیش‌بینی شد و شرایط منطقه نشان می‌دهد که همزمان با رشد و توسعه جمعیتی حتما باید توسعه امکانات زیرساختی و رفاهی نیز فراهم شود و خوشبختانه مسوولین درک درستی از نیازهای مردم منطقه دارند و نمایندگان آنها نیز در مجلس کوشا و فعال هستند.

 

رضا .ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۵ ۰۴:۱۵
ضمن تشکر از مواضع لاریجانی باید عرض کنم آن پولی که بمردم پرداخت شد چندین برابر بواسطه گران کردن قبوض برق و آب و.. و عوارض شهرداری از ملت پس گرفته شد ملت هوشیار باشند فریب وعده های توخالی 3 برابر شدن یارانه را نخورند چون چندین برابر تاوان خواهند داد راه حل کاندید ها برای بهبود اوضاع اقتصادی چیست ؟برنامه ای که مورد تایید کارشناسان باشد دوران وعده دادن و رای جمع کردن سپری شده است . (351467)
۱۳۹۶/۰۲/۰۵ ۲۲:۱۰
یکی دیگه از جدید ترین کارها قبض برقه که دوره 45 روزه معمولا صادر میشه اما ماه قبل 71 روزه بوده و نرخ اضافی رو هم پلکانی بیشتر محاسبه کردن (351509)
دارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۵ ۰۸:۵۳
افکار پوپولیستی ، مهمترین دشمن مردم ایران است . و فرقی نمی کند چه کسی و در چه لباسی فرهنگساز این افکار باشد .
ایران ما با این افکار چندین سال به عقب رانده شد . پر مسلم است . هر مدیر اصلاحگری با دو دشمن خطرناک روبرو است . 1- عقب ماندگیهای قبلی . 2- سنگ اندازهای داخلی .
خدایا خودت کمکی کن . ما تا کی بابد تاوان بدهیم . (351473)
راستین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۵ ۰۹:۲۸
چرا اون موقع که همه مردم احمدی نژاد را برکنار کردند شما جرأت نداشتید که چنین بگویید از کسی فرمان می گرفتید شما ؟!!! (351475)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۵ ۱۲:۴۵
بله اگر مردم به اندازه جنابعالی در آمد داشتن صدقه نمی خواستند ولی حیف که درآمد جنابعالی ندارند اگر صدقه هست شما انصراف دهید حق مردم را به مردم دادن صدقه هست (351493)