به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۱۲۹۰۳۴

دولت بعدی روحانی؛ جوان و پرتحرک

گروه سياسي: محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست خبری در هتل ارم تهران گفت: علت جداسازی بخش فرهنگیان در ستاد دکتر روحانی تاثیر گذاری این قشر در جامعه است و این ستاد در استان ها هم زیر نظر ستاد مرکزی تشکیل شده است.
به گزارش سحر (پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی)، نجفی از جمله مهمترین برنامه‌های این ستاد را برگزاری گردهمایی بزرگ فرهنگیان در هفته معلم با حضور دکتر روحانی برشمرد. وی بااشاره به اینکه برخی از دانش آموزان در کشور جزو رای اولی ها هستند، ادامه داد: مسوول مستقیم برای اطلاع رسانی و آموزش رای اولی ها در ستاد در نظر گرفته شده است.
 
رییس ستاد فرهنگیان روحانی افزود: معیشت فرهنگیان مسئله مهمی در همه دولت هاست. متاسفانه برخی مشکلات عمومی و بین المللی در ابتدای دولت یازدهم باعث شد تا آموزش و پرورش جزو اولویت‌‌های اول قرار نگیرد. اما با این حال دولت از این موضوع غافل نشد و بحث آموزش و پرورش اولویت دولت دوازدهم خواهد بود.
وی در توضیح جزئیات تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: در این تخلف دو نکته وجود دارد اول اینکه چه میزان تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته و چه میزان در بانک سرمایه. همچنین اینکه چه میزان در دوره روحانی و چه میزان تخلف در دولت های قبلی صورت گرفته است.

نجفی بیان کرد: من اطلاع دارم که میزان زیادی از این تخلفات مربوط به دولت قبلی است. در هر صورت مسوولان باید تلاش کنند تا اموال از دست رفته مردم به آنها باز گردد و البته نگفته نماند این مسئله رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت. در صورتی که شفاف ‌سازی می تواند مشکلات را رفع کند. نجفی افزود: روحانی برای توسعه و پیشرفت کشور امتیاز بیشتری نسبت به دیگران دارد البته بستگی به این دارد که چه نگاهی به انتخاب داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در باره پست خود در کابینه بعدی گفت: آقای دکتر روحانی درباره دولت بعدی‌شان و مصداق‌های آن تصمیمی نگرفته‌اند و فکری نشده است اما ایشان معتقد است که دولت بعدی، باید دولت جوان و پرتحرکی باشد تا بتواند اهداف مورد نظر ایشان و مردم را برآورده کند. وی در پایان گفت: برنامه چهار ساله دولت دوازهم آماده است. یکی از مهمترین آنها تاسیس نظام معلمی برای رسیدگی بیشتر به وضعیت فرهنگیان نه فقط در سطح معیشت بلکه مشارکت آنها در تصمیم گیری هاست.