به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۱۲۹۰۳۶
امان الله قرایی مقدم:

عربده‌کشی‌ها چهره ایران را تخریب کرد

عربده‌کشی‌ها چهره ایران را تخریب کرد
گروه سياسي: يك جامعه شناس با بیان اینکه آرامش و اعتدال، دلیل توسعه یافتگی است، گفت: کشورهایی که دائم در جنگ و نزاع و فحاشی تخاصم با کشورهای دیگر هستند همیشه عقب مانده‌اند و پیشرفتی نخواهند داشت، جامعه آرام می‌تواند تکلیف خود را روشن کند. در کشور ما اوایل انقلاب کشور ما امنیت وجود نداشت و گروه‌های مختلف سیاسی مانند منافقین، توده ای‌ها و. . . دچار ستیز بودند و همین امنیت را از ما گرفته بود. همین‌طور وضعیتی که در دوره آقای احمدی‌نژاد داشتیم نیز سرشار از تننش و نگرانی بود.
 
امان الله قرایی مقدم، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی، اعتدال را مهم ترین دستاورد این دولت تدبیر و امید دانست و اضافه کرد: مهم‌ترین مساله‌ این است که جامعه به سمت اعتدال در حرکت است. ما دیگر شاهد تندروی گذشته و دستگیر کردن بی‌دلیل دختران و پسران جوان نیستیم. چنین اتفاقاتی در گذشته، جو جامعه را به شدت متشنج می‌کرد. او همچنین افزود: ما هشت سال دوران تلاطم را داشتیم، جامعه‌ای که دچار اضطراب و تلاطم بالا بوده است به راحتی ترمیم نمی‌شود و قطعا نیاز به وقت و صرف انرژی فراوان هست.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مگر مسائل اجتماعی یک روزه حل می‌شود؟ این مسائل را آرام آرام باید جامعه حل کند. چنانکه در بسیاری از مسائل آرامش است. رفع بیکاری، ازدواج، طلاق، اعتیاد، ناامنی و ناراحتی روحی و … قرایی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش درباره کارنامه دولت تدبیر و امید در عرصه بین المللی گفت: خوشبختانه رییس جمهور عربده‌کشی نمی‌کند و تحریم‌های سازمان ملل را کاغذپاره نمی‌خواند! هشت سال پیش عربده کشی ها و بداخلاقی ها و رفتارهایی دور از آداب دیپلماتیک از سوی رییس دولت های نهم و دهم وجه کشور ما را در دنیا تخریب می‌کرد و موجب ناآرامی و خشم در لایه‌های زیرین جامه می‌شد.

او افزود: در این سال‌ها دیدیم که کشورهای دیگر تا چه حد به وزیر امور خارجه و رییس جمهور ما احترام می‌گذارند و تا حد زیادی نگاه دنیا به کشور ما تغییر کرده است. آقای احمدی‌نژاد هشت سال جامعه ما را ناآرام کرده بود و امروز مردم ما قدر این آرامش را که دولت آقای روحانی با تلاش زیاد به دست آورده است می‌دانند. مردم به خوبی می‌دانند که این دولت تا چه اندازه به ما خدمت کرده است.

۱۳۹۶/۰۲/۰۸ ۱۴:۱۵
مردم کاملا با این فکر موافق هستند (351615)