به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۱۲۹۴۳۶

لوپن:‌ من برای جهان، بهترم!

گروه بین الملل: مارین لوپن تاکید کرد که اگر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در یکشنبه آتی پیروز شود،‌ گزینه کنترل سرمایه‌ را مد نظر دارد. به گفته او،‌ همزمان با مذاکره درباره خروج فرانسه از اتحادیه اروپا ممکن است خروج سرمایه‌ها از بانک‌ها رخ دهد.
لوپن:‌ من برای جهان، بهترم!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ مارین لوپن،‌ نامزد جبهه ملی فرانسه با این حال تاکید کرد که ممکن است اجرای این گزینه‌ها لازم نباشد. لوپن که چندین روز است پیام‌های متناقضی درباره یورو ارسال می‌کند،‌ سه‌شنبه به صورت شفاف اعلام کرد که می‌خواهد فرانسه را از ارز واحد خارج کند.او گفت: یورو از هیچ کس حمایت نمی‌کند، بلکه بالعکس. یورو به بار سنگینی بر دوش قیمت‌ها، شغل و رقابت کسب و کار ما تبدیل شده و برای ما ساده‌تر است که اقتصاد را بدون این ارز مشترک دوباره احیا کنیم. با این حال، بسیاری تلاش دارند تا رای‌دهندگان را بترسانند. ما می‌خواهیم ارز واحد اتحادیه اروپا را با چیز دیگری جایگزین کنیم.مارین لوپن اظهار داشت: شرایط من از امانوئل ماکرون در دفاع از منافع فرانسه در جهان بهتر است.

او توضیح داد که توصیفش از جهان دونالد ترامپ و دوره جدید ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین است چرا که برای رو در رو شدن با این جهان جدید یعنی، پوتین، آمریکا با دونالد ترامپ، انگلیس با ترزا می و هند با نارندرا مودی وضع او بهتر است. این کشورها همگی به تفکر تجارت آزاد، رقابت و دو چندان کردن حمایت اجتماعی پشت کرده‌اند.لوپن ابزار امیدواری کرد که اولین رئیس‌جمهور زن در فرانسه باشد.او ماکرون را یک مصرف‌گرا و بهره‌بردار سابق طرفدار اتحادیه اروپا خواند که دست‌پروده بانک‌هاست.