به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۲۹۴۷۸
رییس‌مجلس:

در چارچوب قانون درباره یارانه‌ها سخن بگویند

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از دادن وعده هایی که جزو شئون مجلس است و مجلس باید درباره آنها تصمیم گیری کند پرهیز کنند.

دیدار رییس مجلس ملی پاکستان با لاریجانی
علی لاریجانی در حاشیه مراسم یادبود 304 شهید سپاه حفاظت انصارالمهدی عج در جمع خبرنگاران گفت: مطالبی که راجع به یارانه ها گفته می شود جزو شئون مجلس است، بنابراین باید در چارچوب قانون مصوب مجلس درباره آن اظهار نظر شود.

رییس‌مجلس تاکید کرد: نامزدها تنها می‌توانند در چارچوب مصوبه مجلس درباره یارانه ها سخن بگویند،  به شرط آنکه سخنانشان مربوط به شیوه اجرا باشد.
وی متذکر شد: مجلس در مصوبه خود تصویب کرد یارانه برخی دهک ها باید کاهش یابد در عوض یارانه برخی دهک های دیگر مثل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش یابد که این کار از ابتدای سال جاری انجام شده است.

لاریجانی بار دیگر متذکر شد: نامزدها باید توجه داشته باشند هر چیزی که بیشتر از این بیان می شود جزو شئون مجلس است و باید به تصویب به مجلس برسد.
رئیس مجلس در واکنش به این پرسش که برخی سخنان شما را حمایت از برخی نامزدها تلقی کرده اند گفت: قبل از انتخابات در نشست خبری‌ام پاسخ این مطلب را داده ام . بنده به عنوان رئیس قوه بنایی بر دخالت در انتخابات ندارم و نظری نسبت به نامزدها اعلام نمی کنم.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که میزان تحقق پذیری وعده های انتخاباتی برخی نامزدها به ویژه وعده‌های اقتصادی و معیشتی را در چه حدی می دانید گفت: وعده ها باید در چارچوب قانون باشد. کشور دارای برنامه ششم توسعه است و این برنامه کار کشور را در پنج ساله آینده مشخص کرده است و آنچه گفته می شود باید در چارچوب این قانون باشد و هر آنچه که خارج از این قانون گفته می شود باید مجلس درباره آن تصمیم بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: سخنانتان را منبعث از قانون برنامه ششم بیان کنید. حال اگر شیوه خلاقانه تر و پر تحرک تری دارید، بیان کنید و ما هم استقبال می کنیم اما باید شان مجلس از نظر تصمیماتی که به قوه مقننه مربوط می شود، رعایت شود.
مرجع : ایسنا