به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۱۲۹۸۱۲

واکنش هالیوودی‌ها به انتخاب مکرون

گروه فرهنگی: با اعلام نتیجه انتخابات فرانسه شماری از چهره‌های هالیوودی از انتخاب امانوئل مکرون حمایت کردند.
به گزارش مهر،  به نقل از ورایتی، در حالی که امانوئل مکرون به عنوان نامزد مستقل موفق شد مارین لوپن نامزد چپ افراطی فرانسه را پشت سر بگذارد و به عنوان رییس جمهوری بعدی فرانسه انتخاب شود، این نتیجه با حمایت شماری از هالیوودی‌ها روبه رو شد.
 
واکنش هالیوودی‌ها به انتخاب مکرون

بسیاری از مردم جهان کنجکاو بودند تا ببینند آیا در فرانسه هم نتیجه انتخابات شبیه انتخابات آمریکا و ریاست جمهوری ترامپ و یا تایید برگزیت بریتانیا می‌شود یا خیر. در هر حال  با اعلام نتیجه انتخابات و رای منفی به پوپولیست‌های چپ‌گرای افراطی، مکرون با رای ۶۵ درصدی به ریاست جمهوری انتخاب شد. شماری از چهره‌های مشهور آمریکایی به این انتخابات واکنش نشان دادند.

دبرا میسینگ بازیگر سریال‌های تلویزیونی در توییتر نوشت: ممنون فرانسه. مکرون با رای ۶۵ درصدی رییس جمهوری شد.

رو پال بازیگر سینما و تلویزیون نوشت: ویو لا فرانس! (زنده باد فرانسه)

سوفیا بوش بازیگر و کارگردان آمریکایی نوشت: Liberté Égalité Fraternité  (آزادی، برابری ، برادری)

میا فارو همسر سابق وودی آلن و چهره مشهور سینمایی نوشت: تبریک به مردم فرانسه و رییس جمهوری جدیدشان پرزیدنت امانوئل مکرون.

بلیندا کارلایل خواننده مشهور ۵۸ ساله آمریکایی نوشت: زنده باد فرانسه!!!! براوو به همه دوستان فرانسوی‌ام که به انسانیت، شفقت و همدلی رای دادند.

شمار دیگری از چهره‌های مشهور مانند ست مه‌یرز، آوا دوورنای، چلسی هندلر، روزان بار و رزی دانل از تفاوت بین رای‌دهندگان فرانسه وآمریکا که منجر به انتخاب ترامپ شد سخن گفتند.

ست مه‌یرز کمدین و تهیه‌کننده آمریکایی نوشت: واقعا نگران و چشم به راه نتیجه انتخابات بودم اما از امروز به بعد یک بار دیگر می‌گویم زنده‌باد آزادی فرانسوی، زنده باد سیب زمینی سرخ کرده فرانسوی.

آوا دورونای کارگردان مشهور سیاهپوست نیز نوشت: حدس می‌زدم، دروغ هم نبود. حسودیم می‌شود.

پیش از انتخابات باراک اوباما نیز از مکرون حمایت کرده بود و در بیانیه‌ای رسمی از وی برای ایستادگی و حمایت از ارزش‌های ‌آزادیخواهانه و نقش مهم فرانسه در اتحادیه اروپا و تعهد او به آینده بهتر برای مردم فرانسه یاد کرده بود.