به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۲۹۸۳۵

منتجب‌نیا: در سایه تحریم، تا می‌توانستند کیسه‌شان را پرکردند

گروه سياسي: قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: فرصت‌طلب‌ها در سایه تحریم، تا می‌توانستند سوءاستفاده و کیسه خودشان را پرکردند و بابک زنجانی و امثال او از تحریم نهایت استفاده و اموال این مردم را به تاراج بردند.
منتجب‌نیا: در سایه تحریم، تا می‌توانستند کیسه‌شان را پرکردند
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، در نشست بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید که به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای ورودم به دانشگاه، شنیدم بنرهای تبلیغاتی را جمع کردند، هر کس این کار را کرده مجرم و خائن است و در هر سمتی که هست لیاقت ادامه مسئولیت را ندارد.وی ادامه داد: در دوران تبلیغات انتخاباتی، مسدود کردن و محدود کردن فضا برای تبادل نظر، یک جرم غیرقابل بخشش است. امیدواریم که خبر صحیح نباشد، ولی از ریاست دانشگاه و وزیر علوم تقاضا می‌کنم دستور بدهند اگر این قضیه واقعیت دارد، برخورد قانونی شده و جلوی حرکت‌های غیرقانونی گرفته شود.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه زیاد موافق کالبدشکافی و دامن زدن به گذشته دولت قبل نیستم، ولی برای اینکه بتوانیم داوری کنیم باید اشاره کوتاهی بر آنچه بر مملکت گذشت، داشته باشیم، تصریح کرد: از نظر اعتقادی و دینی، آنچنان به دین و مذهب و باورهای دینی مردم ضربه وارد شد و خرافات و مطالب باطل به نام دین بیان شد که رفته‌رفته اعتقادات بسیاری از جوانان سست شد.قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه از نظر اقتصادی، کشور روز به‌روز سیر نزولی را طی می‌کرد، تاکید کرد: به جای اینکه به بنیه‌های اقتصادی کشور بپردازند، کشور را به عنوان بازاری برای فروش کالاهای بنجل روسیه، چین و ترکیه درآوردند و در ازای این کار اموال عمومی و ثروت ملی مانند گوشت قربانی به تاراج می‌رفت.

منتجب‌نیا با بیان اینکه تورم کشور به بالاتر از ۴۰ درصد و رشد اقتصادی کشور به زیر صفر رسیده بود، تصریح کرد: در آن دولت تمام دستاوردهای اقتصادی دولت اصلاحات را ضایع و صندوق ذخیره ملی را غارت و صرف امور باطل و ناصحیح کردند.وی خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست خارجی، با ندانم‌کاری و سخنان بی‌پشتوانه، دنیا علیه ما بسیج شده بود و اجماع جهانی علیه ما بسیج شده بود و به بهانه اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست ما را در برابر دنیا قرار داده بودند و می‌گفتند این کشور آتش‌افروز است و می‌خواهند بمب بسازند و دنیا را به مخاطره بیاندازد و هر چقدر دلسوزان می‌گفتند این کارها را نکنید، گوش کسی بدهکار نبود.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: با این روند تحریم‌ها تشدید شد، راه‌ها بسته شد و ما در کمال انزوا قرار گرفتیم و در سایه تحریم، فرصت‌طلب‌ها تا می‌توانستند سوءاستفاده کردند و کیسه خودشان را پرکردند و بابک زنجانی و امثال او از تحریم نهایت استفاده را کرده و اموال این مردم را به تاراج بردند.نتجب‌نیا تصریح کرد: در چنین شرایطی، روحانی آمد و این کشور را نجات داد و فرهنگ ملت را به جایگاه خود رساند و ابتذال فرهنگی را از جامعه زدود و فرهنگ و ادبیات فاخر را بار دیگر بر کشور حاکم کرد. احزاب و تشکل‌ها و مطبوعات توانستند آزادانه قلم بزنند و فعالیت حزبی داشته باشند، حیثیت خدشه‌دار شده کشور در سطح بین‌المللی به جایگاه خود برگشت و امروز جهان، ایران را به عنوان کشوری که اهل منطق و گفت‌وگو است و می‌خواهد از حق مسلم خود با منطق دفاع کند، می‌شناسند.

منتجب‌نیا با اشاره به برجام، خاطرنشان کرد: برجام که تصمیم جدی کل نظام بود و شخص رهبری استارت اول را با نرمش قهرمانانه زدند و آقای روحانی با پیگیری مجدانه و همت وزیر سخت‌کوش خود توانست آن را به نتیجه برسانند.قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه در بحث انتخابات، بحت بد و بدتر نیست، بلکه دو جریان و دو گفتمان و خط‌مشی در برابر هم قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: امروز دو نوع گفتمان و اندیشه برای حکومت‌داری و اداره کشور وجود دارد. از اول انقلاب هم دو نوع نگاه بود ولی هیچ‌گاه به این شدت و قوت در برابر هم قرار نگرفته بودند.

وی افزود: یک نگاه، نگاهی است که روحانی دارد، اصلاح‌طلب‌ها دارند، مرحوم هاشمی داشت و همه ما و شماها و بسیاری از ملت دارد و من معتقدم اکثریت قاطع ملت ایران این نگاه و گفتمان را می‌پسندد و نگاه دیگر نقطه مقابل این است.منتجب‌نیا در خصوص شاخصه‌های نگاه اصلاح‌طلبی، گفت: شاخصه اول، اعتقاد راسخ به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، ما انقلاب را قبول داریم، نظام هم مولود انقلاب است اما نظامی را قبول داریم که امام خمینی (ره) بنیان گذاشته و قانون اساسی می‌گوید، نه نظامی که دیگران تعریف‌ها و تفسیرهای غلطی برایش بیان می‌کنند. شاخص دوم اینکه این دولت روحانی و هوادارانش، اسلام را از دیدگاه امام و با تفسیر قرائت امام قبول دارند، نه قرائت‌های ارتجاعی و متحجرانه، نه اعتقادی که سر تا پا خرافه و تحجر در آن وجود داشته باشد.