کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان را چگونه بیابیم؟

20 ارديبهشت 1396 ساعت 10:52


جستجو و انتخاب کتاب بر اساس گروه سنی
پدر و مادرهایی که می‌خواهند کتاب جزء هدیه‌های همیشگی به فرزندانشان باشد و فرزندانشان از همان کودکی به کتابخوانی علاقه شوند و علاوه بر این، کتابی که انتخاب می‌کنند در رشد فکری و شخصیتی آنان تأثیر مثبت بگذارد همواره این سؤال را می‌پرسند:
«الان چه کتابی براش خوبه؟»

به گزارش ویرلن ، متأسفانه با وجود اینکه کتاب‌های چاپ‌شده برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان از تنوع و کثرت بالایی برخوردار است، راهنمایی‌ها و مشورت‌های لازم برای رسیدن به بهترین کتاب‌ها وجود ندارد. اولین شرط برای کسی که بخواهد کتاب خوب معرفی کند، آشنایی با تنوع موضوعی کتاب‌هایی است که توسط ناشران مختلف منتشر شده است. هر کس که بخواهد کتابی را به کودک یا نوجوانی هدیه دهد لازم است آثار ویژه کودکان و نوجوانان را بشناسد.
فروشگاه اینترنتی کتاب روزآهنگ تلاش کرده است زمینه‌ای را فراهم سازد تا والدین بتوانند با جست‌وجوی حرفه‌ای در موضوعات مختلف، کتاب‌های مناسبی را در گروه‌های سنی مختلف (الف: آمادگی و اول دبستان، ب: دوم و سوم دبستان، ج: چهارم، پنجم و ششم دبستان، د: هفتم، هشتم و نهم دبیرستان، هـ: دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان) برای فرزندان خود بیابند.

در فروشگاه اینترنتی کتاب روزآهنگ می‌توانید ابتدا از طریق جست‌وجوی موضوعی و یا طبقه‌بندی موضوعی به موضوعات مختلفی که مدنظرتان است دسترسی پیدا کنید. مثلا می‌توانید موضوعاتی از قبیل کتاب آموزش بازی یا کتاب تقویت هوش و یا ژانرهایی مثل کتاب علمی، آموزشی، تخیلی، داستان کوتاه، رمان و... را جست‌وجو کنید.
 

 
شما با تعداد زیادی کتاب مواجه خواهید شد. گام بعدی این است که از فیلتر گروه سنی استفاده کرده و کتاب‌های موجود را متناسب با رده‌ی سنی فرزندتان فیلتر نمایید. اگر موضوع انتخابی کلی باشد و نتایج زیادی در بر داشته باشد می‌توانید با اعمال فیلتر زیرموضوعات یا جست‌وجوی موضوعات خاص‌تر، نتایج جست‌وجوی خود را محدود کنید.
روزآهنگ یک کمک فوق‌العاده‌ی دیگر هم برای شما دارد. با انتخاب و رجوع به صفحه‌ی کتاب‌هایی که به نظرتان مناسب می‌آید، در قسمت کتاب‌های مشابه که در صفحه مربوط به هر کتاب می‌آید، شما می‌توانید شبیه‌ترین کتاب‌ها به انتخابتان را ببینید.

اگر هم ناشرانی را می‌شناسید که در حوزه‌ی کودک فعالیت می‌کنند (مانند انتشارات قدیانی با بیش از 1600 عنوان کتاب در سایت روزآهنگ و ‌انتشارات هوپا با نزدیک به 100 عنوان کتاب در سایت روزآهنگ) و یا مؤلفانی را می‌شناسید که تجربه‌ی خوبی از آثار آن‌ها دارید می‌توانید در جست‌وجوها و اعمال فیلترها لحاظ کنید. ضمنا با استفاده از توضیحاتی که ذیل هر کتاب آمده و همچنین با مشاهده صفحات ابتدایی هر کتاب، می‌توانید به یک انتخاب خوب برسید.
امتحان کنید!
 


کد مطلب: 129861

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/129861/کتاب-مناسب-کودکان-نوجوانان-چگونه-بیابیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir