به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۲۹۹۸۰
تابش: عدم مشارکت خوب در انتخابات، سیاستمداران بد را پیروز می‌کند

زيباكلام: اگر در انتخابات شركت نكنيم، مستحق بدتر از وضعيت كنوني هستيم كه بر سرمان نازل بشود.

گروه سياسي: فعالان سياسي معتقدند كه اصلی‌ترین آفت عدم مشارکت مطلوب در انتخابات استقرار یک مسئول بد و ناکارآمد خواهد بود.
زيباكلام: اگر در انتخابات شركت نكنيم، مستحق بدتر از وضعيت كنوني هستيم كه بر سرمان نازل بشود.
در همين زمينه دكتر صادق زيباكلام در جمع دانشجويان و جوانان در مشهد تاكيد كرد تنها راه بهبود وضع كشور و برون رفت از مشكلات مشاركت در انتخابات است زيرا ملت ايران راهي ديگر غير از اين پيش رو ندارند. وي خطاب به حاضران به صراحت گفت: اگر در انتخابات شركت نكنيم، مستحق بدتر از وضعيت كنوني هستيم كه بر سرمان نازل بشود.

 محمدرضا تابش گفت نماینده مردم یزد و اردکان هم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: استقرار نظام جمهوری اسلامی طرحی نو در عرصه دموکراسی بود و شاهد استقرار حکومت دینی با معیارهای دموکراتیک در کشور هستیم و هر چقدر حضور مردم در انتخابات و عرصه‌های سیاسی بیشتر باشد موید این است که مردم علیرغم همه انتقادات حکومت را قبول دارند و به آن اعتماد دارند و نشان می‌دهد اعتماد بین حکومت و مردم برقرار است.وی افزود: انتخابات یکی از معیارهای دموکراسی است و خواست و رأی اکثریت مردم در یک حکومت دموکراتیک تعیین کننده است و هرچه مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند و رییس جمهور را با رأی بالاتری انتخاب کنند موید این است که انتخابات دموکراتیک‌تر انتخاب شده و رییس جمهور از پشتوانه آرای بیشتری برخوردار شده است. همچنین کسی منکر گله‌های مردم و نقدهای آنها نیست و مردم حق دارند در جای خود آنها را بیان کنند و گله‌های به‌حقی را نیز دارند. اما این نظام را از خودشام می‌دانند و نظامی می‌دانند که در پی برآوردن خواسته‌ها و مطالباتشان است و با حضور در انتخابات باید این را نشان دهند.

تابش با اشاره به بعد امنیتی انتخابات گفت: امنیت ملی به حضور مردم و مشارکت در انتخابات گره خورده و هر چقدر میزان مشارکت مردم بیشتر باشد مخصوصاً در شرایط فعلی که در منطقه ما تحرکات مختلفی وجود دارد و تهدیدات متعددی علیه کشورمان است و توطئه‌ها و نقشه‌های زیادی علیه ایران در حال وقوع است پشتوانه مردمی نظام در مقابل این تهدیدات مستحکم‌تر خواهد بود و نقشه‌ها و توطئه‌های بدخواهان را نقش بر آب خواهد کرد. وی در پایان در خصوص عواقب رأی ندادن گفت: عدم مشارکت مردم خوب باعث انتخاب سیاستمداران بد می‌شود و آنانی که به رأی دادن معتقد نیستند باید بدانند که این کشور و نظام اسلامی از آن ملت است و یک حکومت دموکراتیک اسلامی در منطقه است و با رأی ندادن نمی‌توان چیزی را اصلاح کرد و تنها باعث می‌شود سیاستمداران بد انتخاب شوند و اگر همه به این توجه کنند قطعاً به تکلیف خود که همان حضور در انتخابات است.


ميرلوحي: رقبا مي‌خواهند كه فروغ انتخابات خاموش باشد
استاندار سمنان در دولت اصلاحات به خسارت‌هاي كشور در هشت سال دولت پيشين اشاره كرده و آمدن مردم پاي صندوق‌هاي راي و وفاق درون جناحي را راهكاري براي جلوگيري از عقبگردي دوباره مي‌داند. محمود ميرلوحي با بيان اينكه در سال ٨٤ جريان اصلاحات ٦٠ درصد آرا را به دست آورد، اظهار كرد: اما به دليل اينكه تفرق داشتيم رقيب به صحنه آمد و هنوز كه هنوز است اين خسارت بر دوش كشور است. ديديم كه عقبگرد سنگيني در اقتصاد، فرهنگ و مناسبات بين‌المللي كشور به وجود آمد. استاندار سمنان در دولت اصلاحات افزود: در دوره آقاي احمدي‌نژاد كشور ۷۰۰ ميليارد دلار درآمد نفتي داشت كه حتي در سال‌هاي پيش از انقلاب و پس از آن بي‌سابقه بوده است. آقاي احمدي‌نژاد وقتي رياست‌جمهوري را ترك كرد حدود ۵۰۰ هزار ميليارد تومان بدهي داشت. مجري خصوصي‌سازي دولت آقاي احمدي‌نژاد بود و ۱۵۰ ميليارد دلار راه آهن‌ها و پتروشيمي را فروخت. او ادامه داد: نتيجه دولتي با اين مقدار درآمد تجربه ۴۶ درصدي تورم در كشور و رشد منفي بود.
 
واحدها و شهرك‌هاي صنعتي به سرعت تعطيل مي‌شدند. ۶۰ درصد واحدهاي صنعتي تعطيل شد. ۱۷ قطعنامه در بحث انرژي هسته‌اي به كشور تحميل شد‌‌. كشتي‌هاي ما بايد در بنادر آفريقا مي‌رفتند و بعد با پرچم آفريقايي‌ها به بندر شهيد بهشتي مي‌آمدند. استاندار سمنان در دولت اصلاحات افزود: امروز ۱۵۷ مورد سوييفت فعال شده اما اين را انكار مي‌كنند و مدام انتقادات غيرواقعي از دولت روحاني مطرح مي‌كنند. گويي رقبا جلوي آينه نشسته‌اند و خودشان را توصيف مي‌كنند. ميرلوحي با اشاره به اينكه همه بايد پاي صندوق‌هاي راي بياييم، تصريح كرد: در تهران همواره مشاركت حداكثري به نفع اصلاح‌طلبان بوده است. رقبا مي‌خواهند كه فروغ انتخابات خاموش باشد.
 
اگر بياييم روحاني قطعا راي مي‌آورد. استاندار اسبق سمنان با اشاره به اينكه اگر همان قطعنامه‌ها برقرار بود و ترامپ پشت آن ميز مي‌نشست چه كارهايي كه دربرابر كشور نمي‌كرد، گفت: الان مي‌گويند سايه جنگ بر سر كشور نبود. معما چو حل گشت آسان شود. ميرلوحي با بيان اينكه در قانون اساسي جايگاه شوراها بسيار رفيع است، اظهار كرد: بايد به سمت تحقق اصول قانون اساسي برويم. اگر همه‌چيز در انحصار دولت نباشد فساد هم قابل كنترل است. در فساد و محيط زيست رتبه كشور زياد است. شوراها بهترين ظرفيت براي مشاركت مردم هستند. وي در پايان افزود: عملا شوراها تبديل به شوراي شهرداري شده است. اميد است كه شوراها در جايگاه واقعي خود قرار بگيرد.

مرعشي: نگذاريم تجربه‌هاي تلخ تكرار شود
دبير شوراي عالي اصلاح‌طلبان و عضو ارشد حزب كارگزاران سازندگي به اهميت انتخابات و شركت مردم در اين رويداد بزرگ پرداخت. حسين مرعشي در همايش حاميان روحاني در شيراز، حضور نيافتن مردم در انتخابات را مساوي با صدارت افكار اقليت و گروه‌هاي اقليت بر كرسي مملكت دانست و با اشاره به اين واقعيت تاريخي بر درس گرفتن از گذشته تاكيد كرد و با مطرح كردن اين سئوال كه «آيا ما مي‌خواهيم به گذشته بازگرديم يا خير؟» اظهار داشت: اگر بخواهيم درس بگيريم نبايد اجازه دهيم تجربه‌هاي تلخ تكرار شود.  
وي با بيان اينكه «سال ۹۲ و در اوج نااميدي كشور پس از رد صلاحيت هاشمي به دست حسن روحاني سپرده شد»، گفت: روحاني كشور را در بحراني‌ترين و سرنوشت‌سازترين دوران معاصر، به خوبي مديريت كرد؛ روحاني توانست به پشتوانه حمايت رهبري و مردم، قدرت و اقتدار نيروهاي مسلح و موفقيت‌هاي كشور در خاورميانه پرونده هسته‌اي ايران را حل و فصل و پرونده ايران در آژانس انرژي اتمي را مختومه كند. سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي با بيان اينكه «٢٩ ارديبهشت زمان قدرداني از دولت است»، خطاب به مخالفان دولت گفت: شما در امنيت حاصل از برجام زندگي مي‌كنيد؛ چرا بي‌انصافي و بي‌اخلاقي پيشه كرده‌ايد؟

۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ۱۷:۲۸
ما که خیلی وقته منتظر بدتر ازین هستیم (352498)
علیرضامحمدصالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۰۴:۵۴
نجات کشور به نجات خاک ومحیط زیست کشور است که جریان اطلاحات به ان توجه دارد جواب هاشمی طبا از سئوال رونق کشاورزی بسیار علمی وقرانی بود که متاسفانه اقای میر سلیم ایشان را انحرافازمسیر سئوال متهم کرد اقای روحانی با تدوین سیاستهای کلی حفظ محیط زیست که فعلا در حال تهیه دستور العمل اجرائی هستند کشور را نجات میدهد هم از نظر اقتصادی وهم از نظر پیشرفت دین (352524)