به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۲۹۹۹۰

کره‌ شمالی آماده مذاکره با آمریکا شد!

گروه بين‌الملل: یک دیپلمات بلندپایه کره شمالی گفته است که کشورش "تحت شرایط مناسب" آماده مذاکره با آمریکا است.

خبرگزاری یونهاب کره جنوبی می‌گوید چو سون هوی، مدیرکل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه کره شمالی در پکن به خبرنگاران گفته است که کشورش "تحت شرایط مناسب" با آمریکا "گفت‌و‌گو" می‌کند.
منابع دیپلماتیک کره جنوبی گفته‌اند که خانم چو، اخیرا رهبری هیات اعزامی کره شمالی به نروژ را به عهده داشت که در اسلو با گروهی از کارشناسان آمریکایی دیدار کرد. خانم چو در پکن و در هنگام بازگشت به پیونگ‌یانگ با خبرنگاران گفت‌و‌گو کرد. چو سون هوی از دیپلمات‌های پرسابقه کره شمالی است و از اعضای ارشد هیات مذاکره‌کننده در مورد برنامه هسته‌ای این کشور بوده است.

تنش‌های نظامی و دیپلماتیک میان کره شمالی و آمریکا طی ماه‌های اخیر تشدید شده است. آمریکا گفته است که آماده دفاع از کره جنوبی در برابر حمله‌ احتمالی کره شمالی است و در مقابل کره شمالی گفته است که در واکنش به چنین حمله‌ای،به آمریکا حمله اتمی خواهد کرد. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا از دولت‌ها در سراسر جهان خواست تا به کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه اتمی‌اش فشار وارد کنند. آمریکا تلاش می‌کند با وضع تحریم‌های بیشتر و شدت بخشیدن به تلاش‌های دیپلماتیک، کره شمالی را به ترک برنامه‌های هسته‌ای و موشکی‌ وادار کند. این در حالی است که دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد از کشورهای عضو این سازمان خواسته است تا در تصمیم خود برای اجرای تحریم‌ها تجدیدنظر کنند. کره شمالی، آمریکا را متهم می‌کند که کشورها را برای اجرای این تهدیدها "ارعاب" می‌کند.