به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۲۹۹۹۹

قاتل پدرزن باز هم محاکمه می‌شود

گروه حوادث_رسانه ها: روزنامه شرق نوشت: مرد جوانی که ادعا می‌کند ١٠ سال پیش در دفاع از خود، پدرزنش را به قتل رسانده است، بار دیگر پای میز محاکمه رفت. او یک بار به قصاص محکوم شده، اما دیوان ‌عالی کشور رأی را نقض کرد. رسیدگی به این پرونده سال ٨٦ در پی تماس مردی با پلیس ١١٠ در دستور کار پلیس قرار گرفت. این مرد جوان به مأموران گفت مرد میان‌سالی نزدیک یکی از دادسراهای پایتخت با چاقو به قتل رسیده است. پلیس پس از شنیدن این خبر، خود را به محل وقوع جنایت رساند. آنها در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند مقتول مرد میان‌سالی به نام امیر است که در یک نزاع خانوادگی به دست دامادش که مهران نام دارد، به قتل رسیده است.
 
یکی از شاهدان به پلیس گفت: در خیابان ایستاده بودیم که امیر و مهران با یکدیگر درگیر شدند. امیر تنها نبود؛ چند مرد دیگر هم با او بودند. او یک زنجیر در دست داشت. ابتدا با هم کمی بحث کردند و بعد از چند دقیقه، درگیری شدت پیدا کرد و به سوی یکدیگر حمله کردند. ناگهان مهران با چاقو ضربه‌ای به امیر زد و او روی زمین افتاد. مأموران با توجه به شواهد و اطلاعات موجود، مهران را بازداشت و از او بازجویی کردند.او به مأموران جنایی گفت: دو سال بود که با نرگس، دختر امیر، عقد کرده‌ام. بارها خواستم دست همسرم را بگیرم و سر خانه و زندگیمان برویم؛ اما هر بار که خواستم این کار را انجام دهم، امیر مانع می‌شد. همسرم را خیلی دوست داشتم و با او هیچ مشکلی نداشتم؛ اما با پدرزنم کمی اختلاف داشتم. برای همین تصمیم گرفتم از طریق دادگاه مشکلاتم را با او حل کنم. برای همین به دادگاه رفتم و از او شکایت کردم. روز حادثه هنگامی که از دادسرا پایم را بیرون گذاشتم، دیدم پدرزنم همراه با چند مرد آن طرف خیابان ایستاده‌اند.
 
وقتی به آن‌ طرف خیابان رفتم، پدرزنم شروع کرد به من ناسزا گفتن. پدرزنم یک زنجیر و یکی از مردانی که با او بود یک چاقو در دست داشتند. ناگهان به طرف من حمله کردند. ابتدا امیر با زنجیر چند ضربه به من زد، یکی از مردانی هم که با او بود چند ضربه چاقو به طرف من پرتاب کرد که یکی از آنها صورتم را زخمی کرد. خیلی ترسیده بودم، می‌خواستم فرار کنم؛ اما نتوانستم برای همین سعی کردم چاقو را از دست آن مرد بگیرم.
 
با او درگیر شدم و چاقو را از دست او گرفتم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که چاقو در سینه پدرزنم فرو رفت و او جان خود را از دست داد. نمی‌خواستم او را بکشم فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم. با توجه به گفته‌های مهران و سایر مدارک موجود، کیفرخواستی علیه مهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ٧٤ وقت دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. پس از قرائت کیفرخواست، اولیاي دم در مقابل قضات ایستادند و خواستار قصاص متهم‌ شدند.
 
سپس مهران در جایگاه حاضر شد و بار دیگر روز حادثه را همان‌طور که قبلا توضیح داده بود، تعریف کرد و گفت: قصد کشتن پدرزنم را نداشتم فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم. در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و مهران را به قصاص محکوم کردند؛ اما دیوان‌ عالی کشور به دلیل اینکه معتقد بود مهران به دلیل دفاع مشروع پدر‌زنش را به قتل رسانده است، رأی را نقض کرد و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه ١١٣ وقت دادگاه کیفری ارسال کرد که در آن دادگاه مهران تبرئه شد و به ١٠ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد؛ اما دیوان‌ عالی کشور بار دیگر رأی را نقض کرد و مجدد پرونده را به شعبه هم‌عرض در دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد و مهران به‌زودی پای میز محاکمه حاضر می‌شود.