به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۳۰۰۱۱

رأی به «روحانی» رأی به «رهایی» بود

اسماعیل حسین‌پور

23 خرداد 92 بود که پیامکی را با برخی دوستان هم اندیش برای مخاطبین تلفن همراهمان ارسال کردیم. متن پیامک این بود: «رأی به «روحانی» رأی به «رهایی» است.» برخی بر ما خرده گرفتند که مگر در زندانیم که «روحانی» رهایی عطایمان کند و...حالا قریب 4 سال از آن واقعه می‌گذرد و اگر از سر انصاف بنگریم و صادقانه دیروز و امروز ایران را با هم مقایسه کنیم می‌بینیم دکتر روحانی در عرصه بین المللی، در عرصه مهار تورم و رشد اقتصادی، در عرصه توسعه ایران و توجه به زیرساخت ها، در عرصه رفع تنگناهای معیشتی اقشار آسیب‌پذیر به ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و. . . کارهای بزرگ و سترگی انجام داده است. هر چند دیروز ما به ستوه آمدگان از نابسامانی کشور رأی به روحانی را مساوی رهایی می‌دانستیم ولی با دقت در عملکرد دکتر روحانی با افتخار می‌گوییم که رأی به «روحانی» برای ملت بزرگ ایران «رهایی» به ارمغان آورده است.

رهایی از آشفتگی در عرصه اقتصادی، رهایی از انزوای بین المللی، رهایی از فساد اداری، رهایی از تحریم‌های ظالمانه، رهایی از قطعنامه‌های پیاپی شورای امنیت علیه ملت ایران، رهایی از نبود دارو و درمان، رهایی از گرانی و تورم کمرشکن، رهایی از تصمیمات خلق الساعه و خیره سری‌های سیاسی، رهایی از ادبیات ناپخته و. . . این روزها عده‌ای تندرو که منافع شان با رفع تحریم‌ها به خطر افتاده است سخت برآشفته شده‌اند و روحانی و دولت عملگرایش که مصداق عینی «اقدام و عمل» است را می‌خواهند با لطایف الحیل ناکارآمد جلوه دهند و می‌خواهند مشکلات 40 ساله‌ای که در طول انقلاب حل نشده است را دولت دکتر روحانی در این 4 سال به انجام و فرجام برساند.

تندروها از همان ماه‌های نخست ریاست جمهوری منتظر نماندند عملکرد روحانی را ببینند و نقد کنند آنها به رسالت شان که تخریب دولت روحانی بود روی آوردند و با استفاده از رسانه‌های پرشماری که در این سالیان برخی از آنها از بیت المال هم تغذیه می‌شود به یأس آفرینی در دل ملت پرداختند و به صورت هماهنگ و هدفمند توقع مردم از دولت دکتر روحانی را آن قدر بالا بردند که گویی در این 4 سال روحانی با دست‌های خالی باید همزمان مشکلات آسمان (غبار و گرد و خاک) و زمین را حل می‌کرد.

هر چند همه می‌دانیم دولت گام‌های بلندی برای رفع تنگناهای کشور در عرصه‌های مختلف برداشته است و هنوز کارهای بر زمین مانده‌ بسیاری دارد ولی تندروها نه تنها اقدامات اثربخش این سالیان را انکار می‌کنند بلکه با ادبیاتی سخن می‌گویند که ثمره‌ آن شبهه آفرینی در ذهن جوانان برای ناکارآمدجلوه دادن نظام و انقلاب است. تندروها حاضرند برای تخریب دولت دکتر روحانی، با برجسته‌سازی فقر و تنگدستی حتی اقدامات صورت گرفته نظام در طول سالیان پس از انقلاب را هم زیر سؤال ببرند.

مردم حق دارند از این جماعت تندرو بپرسند یعنی در این 40 سال انقلاب برای ما کاری نکرده است؟ حالا در آستانه انتخابات پر شور و شکوه 29 اردیبهشت و همراه با موج عظیم طنین‌انداز شده در ایران برای «آری» دوباره به «امید و تدبیر و عقلانیت» باز هم آگاهانه‌تر از قبل می‌گوییم: رأی به «روحانی» رأی به «رهایی» است چرا که خوب می‌دانیم روحانی چه گام‌هایی برای عزت این ملک و ملت برداشته است و باز هم مصمم‌تر از پیش رهرو این راه روشن است.
مرجع : روزنامه بهار