به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۱۳۰۰۲۹

پاسخ رییس‌جمهور مکزیک به دی‌کاپریو

گروه فرهنگی: پیام توییتری دی کاپریو بازیگر مشهور برای نجات یک گونه دریایی، رییس جمهوری مکزیک را به واکنش واداشت.
به گزارش مهر،  به نقل از تایم، دی کاپریو در تاریخ ۱۰ ماه می ۲۰۱۷ در توییتر نوشت: «واکیتا» (گرازماهی کالیفرنیا) یکی از در معرض خطرترین پستانداران دریایی جهان است.
 
پاسخ رییس‌جمهوری مکزیک به دی‌کاپریو

وی افزود: این گونه آبزی را تنها می‌توان در سواحل مکزیک و خلیج کالیفرنیا پیدا کرد. او از مردم خواست تا به وی و بنیاد «حیات وحش جهانی» ملحق شوند تا بتوان دست به حفظ این گونه زیستی زد.هر چند شاید این گفته دی‌کاپریو تنها به عنوان یک توییت محسوب شود اما او یکی از بزرگ‌ترین فعالان محیط زیست در جهان است و این توییت بازتابی جهانی یافت.دی کاپریو همان روز در توییتی دیگر اشاره کرد که این حیوانات کوچک آبی در تورهای ماهیگیری گیر می‌کنند و همین موجب کاهش چشمگیر تعداد آنها شده است.

گفته می شود تنها ۳۰ عدد از این حیوانات در خلیج کالیفرنیا باقی مانده که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ به معنی کاهش ۹۰ درصدی است. گفته می شود به همین دلیل عکس‌های نادری از این حیوان وجود دارد.یکی از دلایل اصلی کاهش این حیوان علاقه وافر چینی‌ها به ماهی توتوابا است که تنها در خلیج کالیفرنیا زندگی می‌کند و ماهیگیران مکزیکی برای شکار این ماهی، معمولا واکیتاها را گرفتار می‌کنند.دی کاپریو با ارتباط با «بنیاد حیات وحش جهانی» از انریکه پنا رییس جمهوری مکزیک خواسته است برای حفاظت این گونه کمیاب وارد عمل شود.
 
پاسخ رییس‌جمهوری مکزیک به دی‌کاپریو

از جمله مواردی که از رییس جمهوری مکزیک خواسته شده این است که مانع ماهیگیری غیرقانونی در این منطقه شود.دولت مکزیک تاکنون گام‌هایی برای حفاظت از این گونه دریایی برداشته است.سال ۲۰۱۵ مکزیک یک ممنوعیت دو ساله ماهیگیری با تور را در این منطقه اعمال کرد اما این طرح به درستی و با شدت عمل اجرا نشد و همین عاملی بود که موجب کاهش ادامه دار شمار این حیوانات شد.در حالی که تاریخ این ممنوعیت ماه آوریل ۲۰۱۷ به پایان رسید، اکنون بازیگر اسکاری خواستار وارد عمل شدن رییس جمهوری مکزیک شده است.

این درخواست دی کاپریو با پست توییتری رییس جمهوری مکزیک روبه رو شد که با توییتی به آن پاسخ داد.وی در توییتی نوشته است از درخواست دی کاپریو و بنیاد حیات وحش جهانی برای حمایت از این حیوان دریایی حمایت می‌کند.او در شماری توییت‌های پشت سر هم درباره تلاش هایی که برای حفاظت از واتیکاها انجام داده صحبت کرده است.دی کاپریو ۱۷ میلیون فالوئر در توییتر دارد.