به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۳۰۰۵۰
چرا به روحانی رای می‌دهم

بیانیه علی مطهری در حمایت از روحانی

گروه سياسي: نایب رییس مجلس در بیانیه‌ای از کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.
بیانیه علی مطهری در حمایت از روحانی
در بیانیه علی مطهری که در کانال تلگرامی وی منتشر شده، با اشاره به دلایل حمایت وی از حسن روحانی، بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید شده است. در این بیانیه با عنوان "چرا به روحانی رای می‌دهم" آمده است:

چرا به روحانی رأی می‌دهم؟
انتخاب اصلح در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل عوام‌فریبی‌هایی که در رقابت‌های انتخاباتی صورت گرفته است ممکن است برای بخش کوچکی از مردم ما به‌رغم رشد اجتماعی و سیاسی که در 38 سال گذشته پیدا کرده‌اند، کمی با دشواری همراه شده باشد. نظر به درخواست‌های مکرری که از اینجانب برای اعلام‌نظر شده است، به عرض ملت بزرگ ایران می‌رساند که این بنده ضمن احترام به همه کاندیداهای ریاست جمهوری و با آگاهی از نقاط قوت هر یک، به دلایل ذیل جناب آقای روحانی را اصلح می‌دانم و به ایشان رأی می‌دهم:
1. دولت یازدهم پس از یک نابسامانی بزرگ اقتصادی، انضباط مالی در کشور ایجاد کرده و با ثبات نسبی قیمت‌ها آرامشی را در حوزه اقتصاد کشور پدید آورده است. فراموش نکنیم که آقای روحانی دولتی را تحویل گرفت که سکه را از 90 هزار تومان به بالای یک میلیون تومان رساند.
2. با توجه به توافق‌نامه برجام و تحولات منطقه خاورمیانه و ظهور هیأت‌ حاکمه جدید در آمریکا با افکار و اهداف متفاوت، ادامه ریاست جمهوری آقای روحانی به صلاح کشور است. عده‌ای ابا ندارند که برجام ابتر بماند و برای حفظ ژست انقلابیگری کشور را به جنگی ناخواسته بکشانند.
3. معمولا دولت‌ها در دوره دوم خود بهتر کار می‌کنند چون اولا دیگر نیاز به رأی مردم ندارند و مستقل‌تر و آزادتر عمل می‌کنند. ثانیا مخالفان آنها انگیزه کمتری برای تخریب دولت دارند زیرا در دوره اول، هدفشان نرسیدن آن دولت به دوره دوم است و در دوره دوم این هدف موضوعیت ندارد. علاوه بر این، تجربه‌ای که جناب آقای روحانی در این چهار سال کسب کرده‌اند سرمایه عظیمی برای چهار سال آینده است.
4. اگر کاندیدای دیگری غیر از آقای روحانی پیروز شود، بی‌توجهی به حقوق ملت و آنچه که در فصل سوم قانون اساسی آمده است، ‌از طرف برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضائیه بیشتر خواهد شد. وجود این دولت مانع بسیاری از این نقض قانون‌ها است اگرچه انتظار ما از رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی بیش از اینهاست.
5. دولت، بسیاری از مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را به نقطه خوبی رسانده است. این حرکت‌ها نباید در نیمه راه متوقف شود.
6. سپردن امور اجرایی کشور به کسانی که حتی یک روز تجربه وزارت یا نمایندگی مجلس را ندارند یک ریسک است و چه بسا مسئولیت و ضمان شرعی به دنبال داشته باشد. با انتخاب آقای روحانی کشور ما از نظر رفاه مادی سوئیس نخواهد شد اما با عدم انتخاب او احتمال ونزوئلا شدن کشور منتفی نیست.
اما همان مقدار که انتخاب اصلح اهمیت دارد، میزان مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور مؤثر است. افرادی که فکر می‌کنند راه اصلاح بسته است و شرکت در انتخابات مفید فایده نیست، در خطا هستند. جمعه 29 اردیبهشت همه با هم پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم.
 24/2/96
علی مطهری

روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۱۳:۰۷
روحانی 22 میلیون حالا کم تر یا بیشتر
رئیسی 14 میلیون حالا کمتر یا بیشتر
قالیباف 3 میلیون حالا کمتر یا بیشتر

جالب رای 4درصدی قالیباف خواهد بود (352537)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۱۴:۳۹
احسنت
بخاطر همین دوباره ایران دوباره اسلام (352541)
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۱۸:۰۶
چرا شورای شهر تهران رو ول کردن به امان خدا (352556)
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۱۹:۴۳
سلام هرلحظه آرای آقای رییسی درجامعه افزایش پیدا میکند (352559)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۰۰:۱۶
درووود بر دکتر مطهری (352580)