به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۳۰۰۷۶

روایت فاطمه هاشمی از ردصلاحیت آیت‌الله

گروه سياسي: فاطمه هاشمی گفت: آیت الله هاشمی معتقد بود روحانی بهتر از دور اول مشکلات را حل خواهد کرد.
روایت فاطمه هاشمی از ردصلاحیت آیت‌الله
به گزارش ایسنا، فاطمه هاشمی  در جمع هواداران روحانی  در محل دفترمرکزی حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی  اظهار کرد: اینکه برای حمایت از آقای روحانی استان به استان، شهر به شهر و روستا به روستا می‌روم بخاطر آرزوهای بزرگی است که پدرم برای ایران، مردم ایران و آبادانی ایران داشت. ایرانی دور از تندروی، ایرانی در خط اعتدال و ایرانی که مردم آن با آسایش و امنیت بهترین زندگی را داشته باشند.وی با اشاره به اینکه پدرم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفته بودند من نمی آیم و بهترین فرد آقای روحانی است، ادامه داد: در این رابطه مردم بسیار به پدرم مراجعه کردند، تلفن‌های زیادی زده شد و علما، خانواده های شهدا، مسولین و...از ایشان درخواست شرکت در انتخابات را داشتند.  یادم هست در سال 92 جمعه شبی بود که از ایشان پرسیدم بالاخره چه می کنید که ایشان گفتند فردا تصمیم نهایی را می‌گیرم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: فردای آن شب من به مجمع رفتم  ودر کنارپدرم بودم، باز هم تماس‌ها و درخواست‌های مردم ادامه داشت، از جلوی وزارت کشور مرتبا تماس می‌گرفتند و می‌گفتند ما نمی‌توانیم باور کنیم که هاشمی ما را تنها بگذارد آنهابه خود من  عنوان می کردند به پدرت بگو واقعا نمی خواهد بیاید و ما را تنها می گذارد.هاشمی افزود: پدر من هم معذوراتی داشت و با توجه به اینکه از قبل به رهبری گفته بودند من نمی آیم ، عنوان کردند من تا به ایشان صحبت نکنم و موضوع را نگویم نمی توانم تصمیم بگیرم. به این دلیل که مردم از من درخواست آمدن دارند، همه نا امید هستند و حماسه سیاسی اتفاق نمی افتد، باید بیایم.

وی تصریح کرد: آقای هاشمی تا بعدازظهر آن روز چندین بار با دفتر رهبری تماس گرفتند اما نتوانستند با ایشان تلفنی صحبت کنند، فردی را فرستادند. بالاخره آقای حجازی با پدرم تماس گرفتند و ایشان گفتند پیغام مرا به آقا بدهید و بگویید که من به شما گفته بودم نمی آیم اما این بار به دلیل تقاضاهای بیش از حد مردم و احساس وظیفه در مقابل ایران، اسلام و اینکه مردم از بی انگیزگی می گویند در انتخابات شرکت نمی کنند و حماسه سیاسی که رهبری عنوان کرده اند اتفاق نخواهد افتاد تصمیم به آمدن گرفته ام و منتظر پاسخ ایشان هستم. بعد از مدتی آقای حجازی تماس گرفت و گفت پیغام را رساندم و ایشان گفته اند تلفنی نمی توانیم درمورد این مطلب صحبت کنیم. بعد از این تماس پدرم از جا بلند شدند گفتند بسم الله الرحمن الرحیم می رویم برای ثبت نام، ایشان در آن روز فقط به این دلیل  آمدند که وظیفه خود و خواست مردم را به سرانجام برسانند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه  ادامه داد: ظهر روز پس از ثبت نام پیش ایشان آمدم، کمی ناراحت و نگران بودند پرسیدم نگرانیتان برای چیست پاسخ دادند دیشب بخاطر سنگینی مسولیتی که بر دوش خود احساس می کردم خوابم نمی برد و برای اولین بار  قرص آرام بخش خوردم که بخوابم. پدر من عادت نداشتند قرص خواب بخورند، ایشان همچنین گفتند نگران هستم که نکند از عهده مسولیت بر نیایم و نتوانم پاسخ گوی مشکلات مردم باشم. با این مشکلاتی که دولت نهم و دهم ایجاد کرده است اداره کشور کار بسیار سختی است. خزانه خالی شده، امنیت داخلی و خارجی از بین رفته مردم را در مضیقه گذاشته اند و وضعیت آنها نابسامان است، پدرم  با وجود تمام مشکلاتی که از آنها اطلاع داشتند پا به صحنه انتخابات گذاشتند.

هاشمی یادآور شد: شبی که قرار بود پدرم رد صلاحیت شوند آقایان لاریجانی و روحانی هر کدام جدا جدا آمدند پیش ایشان و گفتند پیغامی برای شما آورده ایم خواسته‌اند که شما را رد صلاحیت کنند و شما کنار بروید، گفته اند چند راه بیشتر ندارید یا خودتان استعفا دهید یا رد صلاحیت می‌شوید، بنابراین شما استعفای خود را اعلام کنید، پدرم گفتند من این کار را نمی کنم .نمیتوانم به مردم دروغ بگویم و با آنها بازی کنم من به مردم قول داده ام می‌آیم و باید بیایم، استعفا نمی دهم اگر آنها می خواهند رد صلاحیت کنند. وی با اشاره به اینکه شب رد صلاحیت کنار پدرم بودم، تصریح کرد: هنگامی که رد صلاحیت اعلام شد پدرم لبخندی زدند و گفتند راحت شدم من وظیفه داشتم به وظیفه خود چه در مقابل مردم و چه در مقابل خداوند عمل کنم زیرا نمی توانستم به خدا و مردم بگویم کار سخت است و نمی آیم. من مسولیت خود را انجام دادم به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کردم و حالا که اینها مرا رد صلاحیت کردند  مسولیت از من سلب می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه  افزود: پدرم روز پس از رد صلاحیت گفتند" دیشب با خیال راحت خوابیدم و خوشحال هستم که  آقای روحانی در صحنه است او فردی است که می تواند از عهده این مسولیت بربیاید هر چند برای ایشان سخت است و مشکلات برایش بیشتر هم خواهد بود. ما امروز بنا به صحبت آقای هاشمی باید از آقای روحانی حمایت کنیم. هاشمی خطاب به جمع گفت: آقای روحانی با حمایت شما اولین سنگر سختی را پشت سر گذاشته است و چهار سال دوم سنگر دوم است که باز بستگی به حمایت  شما مردم دارد هر چه قوی تر به میدان بیایید و آرای خاموش را جلب کنید آقای روحانی قدرت مندتر از گذشته به میدان خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه  پدرم هیچگاه حرفی را نمی زد که به آن اطمینان نداشت، عنوان کرد: ایشان بارها گفتند من مطمئن هستم اگر روحانی دوباره  به میدان بیاید که آمد و رای خوبی خواهد آورد بهتر از دور اول مشکلات کشور را حل خواهد کرد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه  تصریح کرد: با توجه به حال و هوای شهر مشهد و صحبتی که امروز با مردم عادی در خیابان های این شهر داشته‌ام مطمئن هستم آقای روحانی رای خوبی در مشهد خواهد داشت.

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۱۲:۱۳
خدا حفظ کنه این دختر غیرتی و مورد اعتماد پدر را از هاشمی تربیتی غیر از این فرزندان انتظار نمیرفت خدا روح هاشمی را با روح امام و شهدا محشور گرداند همه ما می آییم و از روحانی حمایت میکنیم حمایت از روحانی فرموده هاشمی است (352532)
سوادکوهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۱۵:۵۳
ما هم به سهم خودملن برای جمع اوری رای به روحانی رای میدهیم واز مردم درخواست میکنیم نزارند دوباره 8سال بیاید (352545)