به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۳۰۱۳۶

شکایت از وقاحت يكي از زنان دلواپس

گروه سياسي: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیگیری قضایی و شکایت از اظهارات و ادعاهای سراسر کذب و خلاف واقع فاطمه آلیا را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری به جریان انداخته‌ایم و پیگیری‌های لازم را تا مختومه شدن این پرونده انجام می‌دهیم.
در پی ادعای هفته گذشته فاطمه آلیا در زمینه مفاد برنامه کاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دفتر صندوق جمعیت ملل متحد در تهران و ارائه لیستی از سوی این معاونت از زنان مطلقه ۲۰ تا ۲۵ سال به سازمان ملل به منظور اعزام به آنتالیا، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیگیری قضایی و شکایت از اظهارات و ادعاهای سراسر کذب و خلاف واقع فاطمه آلیا را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری به جریان انداخته‌ایم و پیگیری‌های لازم را تا مختومه شدن این پرونده انجام می‌دهیم.

شهیندخت مولاوردی افزود: ما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم و آلیا باید مستندات لازم را برای اثبات ادعای کذب خود به دادگاه ارائه دهد. او با اظهارات خود توهین آشکاری به زنان مطلقه و سرپرست خانوار کرده است که عزت‌مندانه بار سنگین زندگی را بر دوش می‌کشند و از سوی دیگر کرامت زنان ایرانی را زیر سوال برده است. وی در ادامه گفت:اینکه یک زن چنین نگاه و تفکری نسبت به هم‌نوعان خود دارد آن هم کسی که نماینده تفکری است که ادعاهایشان در مورد حمایت از زنان سرپرست خانوار گوش فلک را کر کرده است، جای تاسف بسیار دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در ثانیه‌هایی از ویدیو منتشر شده از فاطمه آلیا مشخص می‌شود که در ستاد یکی از نامزدهای انتخابات این ویدیو ضبط شده است، ما انتظار داشتیم عفت شریعتی رییس ستاد زنان نامزد مذکور، موضع خود را بیان کرده و انتساب اظهارات آلیا به این کاندیدا را رد کند اما متاسفانه چند روز پس از انتشار این کلیپ تاکنون این اتفاق نیفتاده است. مولاوردی با بیان اینکه گزارش اجرای برنامه کاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده با دفتر صندوق جمعیت ملل متحد در تهران را آماده کرده‌ایم، گفت: با وجود آنکه بارها  به این گزارش به تناوب در مناظره ها و مصاحبه‌ها اشاره شده است امروز چکیده و مفصل آن را منتشر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه کاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده با دفتر صندوق جمعیت ملل متحد در چارچوب پنجمین برنامه کشوری انجام شده است. پنج دستگاه طرف قرارداد این برنامه بوده‌اند.معاونت امور زنان و خانواده به عنوان برونداد پنجم و تحت نظارت کمیته راهبری ملی آخرین دستگاهی بود که این برنامه را امضا کرد. ما از ابتدای شروع همکاری خود با دفتر جمعیت ملل متحد در تهران روند کاری خود را به گونه‌ای شفاف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ادعای آلیا سراسر دروغ و کذب محض است، گفت: سناریوی این گونه اظهارات بی‌تردید در آستانه انتخابات با هدف بهره‌برداری سیاسی رقبای دولت نوشته و اجرا شده است.

مولاوردی درباره اقداماتی که در پی امضای برنامه کاری  با صندوق جمعیت ملل متحد انجام شد، گفت: در پی انعقاد این برنامه اطلس وضعیت زنان و خانواده را در چارچوب پنجمین برنامه کشوری تدوین کرده‌ایم علاوه بر آن نخستین نشست منطقه ای  ترویج همکاری‌های شبکه‌ای را در مشهد براساس اطلس وضعیت زنان و خانواده برگزار کردیم. دو دوره کارگاه آموزشی را نیز برای کارکنان معاونت امور زنان و خانواده برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: سفر مطالعاتی به فنلاند با حضور مدیران و کارشناسان حوزه زنان و خانواده در استان‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای برنامه امضا شده با صندوق جمعیت ملل متحد بود. علاوه بر آن گروهی کارشناسی گزارشی تحلیلی راجع به زیرگروه‌های مربوط به سرپرستی خانوار در ایران و تغییر الگوی آن تهیه کرده‌اند البته هیچ‌گونه اطلاعاتی، حتی یک سطر نه به سازمان ملل و نه به دفتر صندوق جمعیت ملل متحد در ایران ارائه نداده‌ایم و اگر کسی ادعای ارائه شدن این اطلاعات به سازمان ملل متحد را دارد باید آن را ثابت کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان تاکید کرد: قرار داشتن در فضای انتخابات دلیل نمی شود برخی با سواستفاده از این موقعیت هم چوب حراج به دین و ایمان خود بزنند و هم آبروی زنان ایرانی را به تاراج بگذارند. این فرد ضمن آنکه باید در دادگاه پاسخگوی ادعای خود باشد باید به نحو مقتضی از زنان ایرانی هم عذرخواهی کند.ما تا پایان پیگیر شکایت خود از فاطمه آلیا هستیم و امیدواریم مشابه ادعاهای قبلی مطرح شده علیه معاونت امور زنان، قوه قضاییه این بار نیز قضاوت عادلانه ای داشته باشد.