به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۳۰۱۴۹
پیش بینی اصلاح‌طلبان درست بود؛ قالیباف صحنه انتخابات را ترک کرد

کاندیدای با صداقت و پوششی اصولگرایان کناره‌گیری کرد!

گروه سیاسی: پیش‌بینی‌های اصلاح‌طلبان درست بود و محمدباقر قالیباف صحنه انتخابات را به نفع رییسی ترک کرد!
کاندیدای با صداقت و پوششی اصولگرایان کناره‌گیری کرد!
محمدباقر قالیباف که در کوران مناظره‌ها اسحاق جهانگیری را متهم به بی صداقتی بخاطر پوششی بودن کاندیداتوری‌اش نمود، خودش قبل از آقای جهانگیری صحنه انتخابات را با صدور بیانیه‌ای ترک کرد! قالیباف همان قدر صداقتش! را دوباره به رخ کشاند که یک هفته مانده به ثبت‌نام داوطلبان انتخابات در بیانیه‌ای رسما اعلام کرده بود قصدی برای کاندیداتوری ندارد! متن بیانیه این کاندیدای مدعی صداقت که بدترین اتهامات و افتراها را طی روزهای اخیر نثار آقایان روحانی، جهانگیری و اصلاح‌طلبان نمود و مدعی نمایندگی از 96 درصد مردم بود را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
 مردمِ شریف ایران
 روزی که علی رغم مصالح شخصی، تصمیم گرفتم وارد صحنه انتخابات شوم، می دانستم با چه شرایط سخت و خطرناکی روبرو خواهم شد؛ چرا که روشن بود برای تغییر اساسی وضع موجود، راهی نیست جز مبارزه با 4درصدی هایی که در سالهایی طولانی، توانسته اند بر شریان های اقتصادی و سیاسی کشور مسلط شوند و نه تنها اقدامي براي حل مهمترين معضلات روز اقتصادي و اجتماعي نكنند، بلكه روز به روز با ترجيح منافع خود و بي قانوني هاي گسترده، بر اين بحران ها، به ويژه بر بحران ركود و بيكاري دامن بزنند.

همانطور که شهید بهشتی پیش بینی کرده بود، مبارزه با فرصت طلبانِ انقلابی نما بسیار پرهزینه شده است، چون این جریان موریانه وار در حال خوردن ریشه های انقلاب است و گروهی که نه تنها با انقلابی های اصیل تضاد مبانی فکری دارند، بلکه جریانی هستند که منافع مادی آنها به خطر افتاده است. لذا با توکل بر خداوند باری تعالی و با همه کمبودها و کم بضاعتی هایی که در خود می دیدم، تصمیم گرفتم با هدف تغییر وضع موجود، پای در میدان انتخابات بگذارم؛ میدانی که با تخریب ها، توهین ها و اتهام زنی های گسترده ای علیه خودم، خانواده ام و هوادارانم همراه بود و البته همه این ها مرا در پیمودن مسیری که انتخاب کرده بودم، مصمم و راسخ تر ساخت.
 
در شرایط کنونی، آرمان اصلی کشور و مردم، تغییر وضع موجود است و برای رسیدن به این آرمان، چاره ای نبود جز اینکه با وجودِ داشتنِ برنامه ای دقیق و جامع برای حل مشکلات کشور، مبارزه ای واقعی و نه شعاری با اشرافی گری و فرصت طلبی هم آغاز می شد؛ لذا تلاش کردم، در کنار ارائه برنامه های دقیق، که توانایی اجرایی شدن آن ها نیز وجود داشت، با شیوه ای صریح و اخلاقی، مبارزه با 4 درصدی ها را آغاز کنم و در راه این مبارزه، نه از تخریب ها و تهدیدها ترسیدم و نه هیچ گاه پا را از اصول فراتر گذاشتم و در کنار شفاف سازیِ زندگیِ اقتصادیِ شخصی ام، حرفی بی سند و بی مبنا نزدم. در حالی که آنها در عین تخریب های کور، نتوانستند از لرزه ای که بر اندام شان افتاده است جلوگیری کنند، بگونه ای که تمام امکانات خویش را برای مقابله با این جنبش مردمی به خط کردند و از این پس نیز این تخریب ها توسط این 4 درصدی ها ادامه پیدا خواهد کرد.  

آنچه كه در اين مقطع اهميت دارد و حياتي است، حفظ منافع مردم، كشور و انقلاب است و اكنون كه اين آرمان بزرگ، جز با تغيير وضع موجود محقق نمي شود، باید به منظور وحدت در جبهه ى انقلاب، تصميمى اساسي و خطير گرفت. لذا براى حفظ اين آرمان بزرگ، از همه ى حاميان مردمى خويش در سراسر كشور مى خواهم، كه تمام ظرفيت و حمايت خود را براى موفقيتِ برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم #رئيسى و به بار نشستن دولت كار و كرامت براي خدمت به مردم قرار دهند و از همه مردمی که در این مدت به تشکیل دولت مردم دل بسته بودند و از همه حامیان مردمی و یاران بی ادعایِ خودم، که بی هیچ چشمداشتی و با تمام وجود، در جهت تحقق آرمانهای انقلاب تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی می کنم. انتظار ما و مردم بر این است كه اين تصميم، زمينه ساز آغاز دورانى جديد براى يك تحول اقتصادي باشد كه با قطع دست 4 درصدی ها از اقتصاد، منتج به ايجاد اشتغال جوانان برومند اين سرزمين و حمايت از مستضعفين و محرومان در ايران سربلندمان گردد. مبارزه تازه آغاز شده است و تا ریشه کنی کامل فساد و ناکارآمدی، باید جان و آبروی خود را نیز بی چشمداشت فدا کرد.

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۵:۳۳
خدارا شکر که آقای گازانبری واژه صدلقت را هم برایمان بازتعریف کرد. خداحافظ آقای 4 درصد! (352607)
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۱۷:۳۶
اگه می موند معلوم می شد چهاردرصد کیه (352753)
احمدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۵:۳۸
اقای قلیباف پس این همه وعده و قول وقرار که به ما داد ید کشک بود ما به شما امید بسته بودیم . (352608)
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۵:۳۹
قالیباف پوششی نبود.
اما جهانگیری پوششی بود (352611)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۵:۵۲
برو.دیداربه قیامت (352616)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۶:۰۲
چقدرم حرف زده! خب انصراف بده برو دیگه بهتر. دلم سوخت برای کسایی که فکرمیکردن منجی مملکتو پیدا کردن (352618)
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۶:۰۳
مثكه بدجوري سوخته ؟چارش آب خنكه (352619)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۶:۲۵
حمایت از روحانی مهمتر شد و 2قطبی جدیتر (352621)
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۹:۰۹
معلوم شد قالیباف آخر صداقته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ (352642)
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۷:۰۸
ایشان که به اقای جهانگیری در مناظره اول از صداقت در ماندن در انتخابات گفت حالا ؟؟؟
اقای قالیباف شما به استراحت حداقل 10 ساله نیاز دارید و بر روی ادب خویش کار کنید . (352624)
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۷:۱۵
کسی که به جهانگیری انتقاد میکرد و میگفت تا پایان رقابتها نمیمونی و پوششی هستی حالا ماهیت خودش رو نشون داد (352626)
بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۷:۴۰
جناب قالیباف اگر قصد کناره گیری داشتید .تعیین برنامه و دادن وعده و وعید انتخاباتی برای چه بود؟ این وسط تنها با قصد تخریب امدی جناب . و اینکه خوب میدانستید برنده ی این بازی نیستید . شما هم بدون ارایه برنامه ی سطحی تنها از رییسی حمایت میکردی و بدرود میگفتی (352627)
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۸:۲۶
رئیسی ، رئیس جمهور میشه شک نکننید (352633)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۱۹:۵۰
سلام‌همه تحلیلها از آمدن ایشان و تلافی سال ۹۲ و بعد انصراف بود بنده فقط یک سوال دارم آیا اینهمه هزینه ای که شد اصراف نبود جواب خدا را چی بدیم واینکه رو اعصاب مردم راه رفتیم‌ درست بود ؟ (352648)
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۰۰:۵۹
آقای قالیباف علاوه بر نشان دادن بی صداقتی خود بر همه روشن شد که تمام حرف ها و برنامه هایی که مطرح نمود جز شعاری بیش نبودو تنها هدفش عقده گشایی و خراب نمودن دولت روحانی بود ولی مردم ما دیگر گول حرف های یک من یک غاز را نمی خورد و با عزمی راسختر به دولت تدبیر و امید رای خواهد داد تا راه نیمه رفته روحانی به انتها برسد و همه از ثمرات آن برخوردار شوند انشااله ادب مرد به ز دولت اوست (352670)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۰۹:۱۲
وقتی اسم قالیباف پوششی میشه که رایش از رئیسی کمتر باشه نا وقتی که همگام یا حتی بالاتر هم است.
پوششی دارها ترسیده اند. (352690)
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۱۰:۲۸
قالیباف ورئسیاومدند تا هر کدام رای بیشتربی دارد بماند ورای کمتر به نفع دیگری انصراف دهد.ولی جهانگیری از اول پوششی اومد.نه ستادی.نه تبلیغاتی(غیر از تلویزیون که اون هم دفاع از دولت روحانی بود) (352694)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۱۰:۵۴
قالیباف خودش بهتر از هر کس دیگه ای میدونست که رایی نداره (352696)
ريزبين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۱۳:۰۴
نمي دانم مامردم بويژه جوانها در مورد ديگران اين قدر بد رفتارند
آزاديخواهي و انسانيت با بردباري و داوري عادلانه درمورد ديگران ،رقيب و حتي دشمن امكان وجود مي يابد و الا چه چه و به به در بارهخودي ها ومرادهاي خود كه كار هر فاشيست يا ميبدان ديكتاتوري هست.
كاري كه قاليباف كرد دقيقا مشابه كاري است كه 4سال پيش عارف كرد.
و از نظرمن هردو قابل احترام و بدون خدشه. (352705)
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۲۱:۳۸
فرق عارف با قالیباف اینه که عارف تو دوربین زل نزد بگه من انصراف نمی دم. سعی کنین قبل مقایسه یه کم انصاف رو رعایت کنین. (352777)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۱۴:۴۱
واقعا چرا افرادي خارج نشين و بي عار بي درد از روحاني حمايت كنند آنهايي كه با نظام زاويه دار و روحاني براي چند راي از اونها تبري نميكنه . (352718)
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۲۰:۵۲
قالیباف برای آن که کمپین تقلید خود را کامل کند، حتما پس از انتخابات به خانه خود می رود، در را به روی خود قفل می کند و می گوید من در حصرم. (352772)