به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۱۳۰۱۵۳

تثبیت روحانی توسط رئیسی و قالیباف!

مهدی دادویی‌نژاد-روزنامه بهار: نحوه رفتار تبلیغاتی تخریبی کاندیداهای اصولگرایان خصوص در مناظره سوم که پر از اتهامات و سند‌سازی‌های قالیباف و هم چنان فرافکنی‌های قالیباف و رئیسی در مورد برنامه‌های ادعاییشان بود، تا جایی که دامنه اعتراضات در مورد وعده‌های بدون پشتوانه آنها صدای مصطفی میرسلیم را هم درآورد. اما جالب‌ترین نوع رفتار تبلیغاتی آنها خصوصا در مناظره نکاتی بود که توسط آقای رئیسی و قالیباف در مورد عملکرد دولت بیان می‌شد. منصف‌ترین تحلیلگران در دو جناح به این مطلب اذعان دارند که دولت مستقر علی رغم نقد هایی که بر عملکردش وارد است اما در تمام امور سعی نموده ضابطه‌مند عمل نموده و تمام برنامه‌ها را با حوصله و عقلانیت که ضرورت تدبیر است انجام دهد.

دست‌های خالی این دو کاندیدا در اعلام برنامه‌ها کار را به جایی رسانید که آقای رئیسی رسما در زمینه عملکرد در قبال محرومان و فقرا عملکرد دولت مستقر را مورد تایید قرار داده و مدعی ادامه همین وضع و بخش‌های جامانده آن در صورت رئیس جمهور شدن شده، شبهه افکنی در مورد انتخابات و وصل این عملکرد دولت دهم به برنامه‌های انتخاباتی و تایید اجرایی شدن طرح هایی که در حال حاضر نوسط دولت افتتاح می‌شود نوید این را می‌دهد که حتی رقبایی همچون قالیباف و رئیسی اگر بر سر امور حاضر شوند چاره‌ای جز ادامه این روند را ندارند آن هم با ضعفی آشکار‌تر و قطعا ناتوانی‌ها و کژتابی‌های بیشتر. این که دولت این روزها مشغول افتتاح طرح باشد ابدا برای دولت مستقر موضوع بدی نیست و اگر شائبه انتخاباتی هم بر آن وارد شود موضوعیت ندارد، چون رقبا از دولت روحانی بیلان عملکرد می‌خواهند و چه بیلانی بهتر از افتتاح طرح‌ها و عملیاتی کردن طرح‌های دولت پس از تصویب مصوبات در مجلس و نه سر خود و شکمی و دیکتاتور مابانه.
 
قانونگرایی کم نظیر دولت روحانی در هماهنگی با مجلس برای طرح‌ها دقیقا چیزی است که دولت روحانی نقطه اتکای خود قرار داده، اگر دولت روحانی قصد کار نمایشی را داشت می‌توانست به سبک احمدی نژاد یا ‌آقای قالیباف طرح اصلاح یارانه به نفع محرومان را از شهریور سال قبل بدون مصوبه مجلس اجرایی کند که گویی تضمین کننده آرای او در بخش محروم جامعه بود اما صبوری و تدبیر مبتنی بر قانون کار را به جایی رساند که ابراهیم رئیسی رسما اعلام کند ما هم می‌خواهیم همین کاری را بکنیم که دولت مستقر در حال انجام آن است، واقعا چه لزومی است که دولتی که به زعم آقای رئیسی کار‌ها را روی ریل انجام می‌دهد طوری که دولت بعد عقلانیت را در ادامه همان راه می‌داند تعویض شود؟

آن هم با کسانی که حتی یک خط مبسوط در مورد مدعایشان وجود ندارد و تندروی اطرفیانشان هراس در دل‌ها می‌افکند. در مورد تهمت و بی اخلاقی‌های پیاپی قالیباف نقطه مضحک ماجرا اعلام لیست اموال و دارایی‌های ایشان و نزدیکان بود، طبق لیست ‌آقای قالیباف و فرض صحت ادعای او تنها یک فرزند تحت تکفل دارد و این عین بی صداقتی است که وقتی روحانی را به عملکرد برادرش که هنوز هیچ دادگاه صالحه‌ای برای آن تشکیل نشده متهم می‌کند حتی جرات اعلام اموال فرزندان خود را ندارد و از آنها به نوعی تبری می‌جوید. اینکه کسی از مسئولان تا این حد عجیب لیست اموال بدهد ذهن را به سمت فریبکاری و غش در افکار و اعمال می‌برد و بر این مبنا لیست او تنها به نفع روحانی بود و لاغیر.

این مناظره مصداق بارز جمله عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد بود و بس، قالیباف و رئیسی علاوه بر اینکه بی برنامگی محض و مدعاهای عجیب خود را نمایان کردند، به تبلیغ عملکرد روحانی پرداختند و خود را در بهترین حالت ادامه دهنده راه او دانستند و هم چنین در این مناظره مشخص شد که مدعیان 96 درصدی آن قدر عملکرد ناشفافی دارند که هراس اینکه دستشان برای مردم رو شود آنها را مجبور به دیوارکشی روابط والد و فرزندی می‌کند. دولت روحانی از امروز می‌تواند این ادعا را فریاد بزند که رقبا علاوه بر اینکه هیچ برنامه‌ای ندارند در بهترین حالت در صورت جایگزینی دنباله رو کارها و اقدامات عقلانی اویند و بس، البته در بهترین حالت و با توجه به تیم آقایان رئیسی و قالیباف، این بهترین حالت هیچ گاه عملی نخواهد شد.

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۲۱:۰۱
آقا هراس نیست. شما ببینید وزرای ایشان چه کسانی خواهند بود. مثلا جلیلی احتمالا وزیر خارجه می شود. میر کاظمی وزیر نفت، نیکزاد وزیر مسکن و قس علیهذا. آیا بیمناک نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (352654)