به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۳۰۱۸۹

حمایت فرهادي از روحانی در گاردین

گروه فرهنگي_رسانه ها: روزنامه شرق نوشت: سه روز به لحظه تاریخی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بیشتر باقی نمانده و با بالاگرفتن تب‌وتاب انتخابات، هنرمندان هم گوی سبقت را ربوده‌‌اند تا بتوانند رأی‌های خاکستری یا مرددها را به کشاندن پاي صندوق‌های رأی ترغیب کنند. اصغر فرهادی هم همچون دیگر هنرمندان وارد این گود شد. این فیلم‌ساز بین‌المللی که دو جایزه اسکار برای سینمای ایران به ارمغان آورده، دو روز گذشته با انتشار پیام رسمی، رأی خود را علنی کرد و ضمن اعلام حمایت از نامزدی دکتر حسن روحانی، ‌مردم را نیز به رأی‌دادن و مشارکت حداکثری تشویق کرد.
 
بازتاب حمایت فرهادي از روحانی در «گاردین» 
 
با علنی‌شدن رأی او، ‌روز گذشته روزنامه «گاردین» با انتشار گزارشی به این موضوع پرداخت. این کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار در پیام خود نوشته است: «به دکتر روحانی رأی می‌دهم و امیدوارم کسانی که هنوز برای رأی‌دادن در تردیدند با همه شرایط و دلایل قابل‌درکی که در نظر دارند به‌خاطر سرنوشت فرزندان این سرزمین و نسل آینده با رأی‌دادنشان از این حداقل حق انتخاب خود، استفاده کنند».
 
نویسنده گاردین در ادامه آورده: «هم‌زمان با اعلام حمایت فرهادی از میانه‌روها،‌ روحانی که با اصلاح‌طلبان متحد شده، به اصفهان، یکی از شهرهای توریستی محبوب در ایران، سفر کرد و با ده‌هاهزار نفر از هواداران خود در میدان مربع تاریخی نقش‌جهان صحبت کرد. رقیب اصلی روحانی،‌ ابراهیم رئیسی است».

اصغر فرهادی برای «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» جایزه اسکار را دوبار برای سینمای ایران و ایرانیان به ارمغان آورده و این روزها برای ساخت فیلم جدیدش در اسپانیا به‌سر می‌برد.