به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۳۰۱۹۳

اعلام حمایت کیهان کلهر از روحانی

گروه فرهنگي: کیهان کلهر (موزیسین سرشناس ایرانی و برنده جایزه گرمی) از حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام حمایت کرد.
اعلام حمایت کیهان کلهر از روحانی
کیهان کلهر در گفتگو با  ایلنا؛ درباره این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: با وجود انتقاداتی که به عملکرد دولت کنونی خصوصاً در زمینه مسائل فرهنگی‌ دارم، کماکان به اصلاحات، تعادل و صلح رأی می‌دهم. با این امید که در چهار سال آینده توجه دولت امید در کنار شکوفایی اقتصادی، به مسائل فرهنگی‌، اخلاقی‌ و همچنین حمایت از حقوق بانوان، اقلیت‌های قومی و مذهبی‌ بیشتر از پیش باشد.کیهان کلهر (متولد۳ آذر ۱۳۴۲ در کرمانشاه) آهنگساز و نوازندهٔ کمانچه تنها موزیسین ایرانی محسوب می‌شود که چهار مرتبه کاندیدای دریافت جایزه گرمی (اسکار موسیقی) شده و یکبار نیز به همراه گروه جاده ابریشم این جایزه را دریافت کرده است.
کلهر با بسیاری از هنرمندان شناخته شده موسیقی همچون شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان، بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، اردال ارزنجان از ترکیه و گروه سازهای بادی هلند همکاری داشته است. او با بسیاری از موزیسین‌های داخلی نیز مانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی‌اکبر مرادی، و گروه دستان نیز اجراهای ماندگاری داشته است. کیهان کلهر با آلبوم‌های "بی تو بسر نمی‌شود"، "فریاد"، "باران" و "فراتر از نقشه جغرافیا" که در آن‌ها به‌عنوان آهنگساز و نوازنده نقش داشته نامزد جایزه گرمی شده است.
در پنجاه و نهمین مراسم جایزه گرمی، کیهان کلهر به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما توانستند موفق به کسب جایزه گرمی بهترین موسیقی جهانی شود. این موزیسین ایرانی کار موسیقی را از پنج سالگی به صورت آزاد شروع کرد. دوازده ساله بود که به صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در سیزده سالگی با ارکستر رادیو تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری پرداخت. کلهر مدتی کوتاه با گروه شیدا در مرکز هنری "چاووش" همکار بود. در هفده سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد.