کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دموکراسی یعنی مراجعه به افکار و آرای مردم

ناطق‌نوری: مردم پیروز انتخابات هستند

29 ارديبهشت 1396 ساعت 17:03

گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: مهم است که سرنوشت کشور را خود مردم رقم بزنند. از انتخابات رهبر با واسطه تا رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس و شوراها.


حجت‌الاسلام ناطق نوری درباره ضرورت مشارکت در انتخابات به ایلنا گفت: انتخابات مظهر دموکراسی هر کشوری است و مراجعه به آرا و افکار مردم است که سرنوشت کشور را رقم می‌زند. از افتخارات انقلاب و نظام ما همین است که این بخش از دموکراسی یعنی مراجعه به افکار و آرا مردم را از همان ابتدا و سال‌های اول و بحرانی‌ترین شرایط که جنگ بود به موقع داشتیم.وی افزود: به طور میانگین سالی یک انتخابات را برگزار کردیم. گرچه الان دو مورد انتخابات باهم شده مثل ریاست جمهوری و شورای شهر یا مجلس و خبرگان اما بالاخره به طور میانگین سالی یک بار انتخابات برگزار کرده‌ایم. این اهمیت خودش را دارد که سرنوشت کشور را خود مردم رقم بزنند. از انتخابات رهبر با واسطه تا رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و شوراها. پس در همه بخش‌ها مردم با انتخاب خودشان حضور دارند.
 
او تاکید کرد: مساله بعدی حضور یکپارچه و پرشور است. ممکن است خیلی جاها انتخابات باشد اما ایران از یک استثنا برخوردار است. مردمش با فرهنگ سیاسی و باشعورند. از کاسب و بازاری و دانشجو و شهری و روستایی همه تحلیل دارند و سیاسی هستند و با تحلیل انتخاب می‌کنند. مخصوصا در همین انتخابات همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هرکسی از صندوق دربیاید محترم است و رئیس جمهور خواهد بود اما از الان کسی که پیروز این انتخابات خواهد بود مردم هستند که در مقابل همه منفی‌بافی‌های دشمنان اینطور پرشور حضور پیدا می‌کنند و معادلات دشمن را بهم می‌ریزند.


کد مطلب: 130355

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/130355/ناطق-نوری-مردم-پیروز-انتخابات-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir