به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۱۳۰۳۷۳
روحانی 23 میلیون؛ رئیسی 15 میلیون

روحاني رييس‌جمهور ماند

گروه سياسي: وزیر کشور نتایج قطعی انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را اعلام کرد.
روحاني رييس‌جمهور ماند
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ساعت 14 امروز (شنبه 30 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به پایان شمارش آرا اعلام کرد از مجموع 41220131 رای اخذ شده (حدود 97 درصد آرا) حجت‌الاسلام حسن روحانی با کسب 23549616  رای رئیس جمهور منتخب شد. همچنین سید ابراهیم رئیسی با کسب 15786449 رای ،سید مصطفی میرسلیم  با کسب 478215 رای و سید مصطفی هاشمی‌طبا با کسب 219450 رای در رتبه‌های بعدی جا گرفتند.
 
«روحانی» رئیس جمهور منتخب ایران شد
رئیس ستاد انتخابات کشور  نيز گفت: مردم ایران برای تعیین حق سرنوشت خودشان با آزادی بالا تمام برنامه تبلیغاتی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس را پشت سر گذاشتند و با حضور بی نظیر خود در 29 اردیبهشت 1396 حماسه بزرگی را خلق کردند. احمدی افزود: مردم ایران در کنار هم و در تضارب آرا و افکار در فضای امن،آرام و پرشور و نشاط بالغ بر 40 میلیون نفر در پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند که البته آمار نهایی را امروز با نتیجه نهایی بعد از تایید هیات اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری به ملت بزرگ ایران تقدیم خواهیم کرد.

وی ضمن تشکر از نصایح و هدایت های رهبر معظم انقلاب که همیشه چراغ راه ملت بودند، همچنین از مراجع عظام تقلید، احزاب، نامزدهای انتخابات، ستادهای و طرفداران نامزدها، رسانه ها، هیات های اجرائی و نظارت و مجموعه عواملی که در پای صندوق رای بودند و نیروهایی که در امنیت ایام برگزاری انتخابات وزارت کشور را همراهی کردند ، قدردانی کرد.  رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: این نتایج براساس تطبیق آماری است که از شعب به بخشداری ها و فرمانداری ها ارسال شد و برای جلوگیری از اشتباه باید با گزارش های ناظرین شورای نگهبان تطبیق می دادیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: آرایی که وارد صندوق شدند تا سقف 40 میلیون شمارش شده و سایر شعب در حال تطبیق است و نتیجه نهایی را به استحضار ملت ایران می رسانیم.
احمدی همچنین از صبر و تحمل مردم عزیز که ساعت ها در صف و در مقابل صندوق های اخذ رای خود را قرار دادند، تشکر کرد و گفت: دلیل اصلی این ازدحام دو انتخابات بزرگ بود حتی بعضی از عزیزان ساعت ها از شب گذشته پشت شعب قرار گرفتند اما متن قانون می گوید ساعت 24 پایان انتخابات است و از آنجا باید مُر قانون رعایت شود از اینکه نتوانستیم آرا را اخذ کنیم، عذرخواهی می کنم.


حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سال 92 موفق به کسب 18 میلیون و 613 هزار و 629 رأی شد و به عنوان یازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.در این دوره از انتخابات 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر پای صندوق های رای رفتند که مشارکتی 72.7 درصدی را شاهد بودیم.

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۱۵:۳۷
روحانی رای آورد و ما عملا به عقب برگشتیم. (352990)
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۱۵:۴۳
و 4 سال دیگر تحقیر ملت ایران (352991)
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۱۹:۲۰
دماغ سوخته می خریم (353002)
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۱۹:۲۲
راستی نمی دانستم بیست و خورده ای میلیون چهار درصدی داریم (353004)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۱۹:۳۱
لطفا دهانتان را ببنید
شماها که قدرت اداره نانوایی راهم ندارید (353006)
ابراهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۱۹:۴۲
كدام تحقير؟؟؟ما از تحقير شدن جلوگيري كرديم (353007)
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۱۷:۵۴
تبریک به ملت ایران

تکرار کردیم (352994)
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۱۸:۰۹
تبریک به روحانی عزیز. امیدوارم اقای دکتر روحانی مثله همیشه خدمتگذار جامعه باشه و مشکلات جامعه رو حل کنه (352995)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ۲۳:۲۶
خدا روشکر انشاا...قاطع تر بر مشکلات فائق شود و از خاتمی و ناطق بیشتر مشورت بگیرد و امثال معلمان کارگران دامداران و...فراموش نکند (353016)
مرد تنهای ایران
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ۰۶:۵۴
تا قبل از این مناظرات آقای رئیسی رو نمیشناختم. ولی بعد از این مناظرات و اتفاقات و بداخلاقی های دولتیها، عاشق اخلاق و ادب و متانتش شدم.
خیلی صبرش زیاده. حیفه که ما همچین مردی رو نادیده بگیریم. بنده خدا خیلی رسانه ای نبود و شناختی ازش نداشتم. ولی بازم 15 میلیون خداییش خیلیه.
مریدشم. نفس!! (353030)
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ۰۷:۱۳
قاليباف،بازنده اصلي انتخابات

از سرداري تا شهرداري،از شهرداري تا سوداي رياست جمهوري،از گازانبر تا لوله...جدا مي توان قاليباف را كم هوش ترين سياست مدار تاريخ معاصر ايران دانست.يك روز با ژست هاي روشنفكرانه و عينك آفتابي،يك روز هم با پيراهن خاكي روي شلوار.

قاليباف اما هيچ گاه نتوانست مسيري مشخص را در پي گيرد و به همين دليل در هيچ كدام از جريانات سياسي كشور جايگاهي ندارد.در انتخابات سال ٩٢ با وجود اين كه موج عظيم خودجوش را در لحظه كانديداتوري آيت الله هاشمي ديد،شروع به تخريب هاشمي نمود و مفتضحانه از انتخابات خارج شد.

در انتخابات جاري هم مانند كودكي كه در بازي هاي دوستانش جايگاهي ندارد شروع به پياده سازي دكترين احمدي نژاد يعني بگم بگم نمود و با طرح موضوعاتي مانند ٤ درصد اقدام به كپي ناشيانه از مدل ترامپ كرد،غافل از اين كه اينجا ايران بود و طرف مقابلش جهانگيري و روحاني!!!روحاني با طرح يك موضوع به نام لوله پرونده سياسي اجتماعي قاليباف را براي هميشه بست.

او كه در مناظره اول جهانگيري را به بي اخلاقي متهم مي نمود كه در حال گرفتن وقت مردم است،در حالي از انتخابات به نفع رئيسي كنار رفت كه هنوز جهانگيري به نفع روحاني كناره گيري نكرده بود!!!بدون شك قاليباف بازنده اصلي انتخابات بود،نه اين كه رئيسي رأي نياورد،از اين جهت كه همه اخلاقيات را زير پا له كرد و خود را نزد عام و خاص مفتضح نمود براي هيچ.

كاش لاقل در انتخابات مي ماند و مقداري رأي مي آورد بلكه حداقل براي شخص خودش اين همه بي اخلاقي ها نتيجه اي داشت!!! امروز ديگر نه قاليباف رئيس جمهور است،نه معاون اول و نه حتي شهردار تهران خواهد ماند...قاليباف براي هميشه به تاريخ پيوست...

مهدي گرزين
مدير مسئول پايگاه خبري تيترامروز (353032)
معلمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ۰۷:۲۳
انشاا...در برنامه ایشانبرا دولت12
توجه بیشتر به معیشت و منزلت امثال معلمان و... و تغییر دیدگاه سیما نسبت به اصلاح طلبان و تمرکز بر خصوصی سازی واقعی و کم اثر شدن فعالیت اقتصادی نظامیان (353033)