به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۳۰۴۴۲

اشتغال در سایه امنیت و جذب سرمایه‌

گروه اقتصادي: عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار می‌گوید: امن‌ترین کشور خاورمیانه هستیم و تا زمانی که امنیت در ایران برقرار باشد حتی اگر دچار تحریم‌های مالی و اقتصادی باشیم، سرمایه‌گذاران خارجی علاقمند به سرمایه‌گذاری خواهند بود.
اشتغال در سایه امنیت و جذب سرمایه‌
حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما باید مدیون امنیت کشورمان باشیم چون همین امنیت است که موجب می‌شود تا سرمایه‌گذار خارجی و داخلی با خیالی آسوده سرمایه‌هایشان را در داخل به کار بگیرند. وقتی بستر سرمایه‌گذاری را آماده کنیم، سرمایه خود به خود جذب می‌شود و تولید شغل هم صورت می‌گیرد.وی باز شدن فضای مناسبات تجاری و بین المللی را یکی از اتفاقات بعد از برجام عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بعد از برجام چشم انداز خوبی را در بعضی بخش‌ها مثل صنعت حمل و نقل شاهد بودیم و این فضای باز سیاسی به گسترش مناسبات تجاری و استقبال سرمایه‌گذاران خارجی منجر شد.نجف درعین حال پایه اقتصاد کشورها را حمل و نقل دانست و توسعه صنعت حمل و نقل به ویژه ناوگان هوایی را در تقویت گردشگری موثر خواند.
وی گفت: با گسترش و تقویت این صنعت می‌توانیم شغل‌های مستقیم وغیرمستقیم زیادی ایجاد کنیم. اگر فرضا ۲۰۰ فروند هواپیما وارد کشور شود، اشتغالزایی بالایی در صنعت هوایی و صنایع مرتبط با آن، هتل‌ها، اماکن اقامتی و صنایع دستی به وجود خواهد آمد.به گفته نجف بسیاری از گردشگران خارجی در سال گذشته به دلیل شرایط ثبات و فضای باز سیاسی کشورمان به ایران سفر کردند.
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تاکید کرد: دولت دوازدهم باید به موضوع گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشد و به حوزه گردشگری که استعدادش را داریم ورود کند چون همین حالا کشورهایی که نفت ندارند از طریق گردشگری چرخ اقتصاد خود را به گردش درآورده و در جایگاه بالایی قرار گرفته‌اند.نجف متذکر شد: در بخش نفت و انرژی، چاه‌های نفتی و میادین مشترکی با قطر داشتیم که سالها یک طرفه قطری‌ها از این منابع مشترک استفاده می‌کردند ولی ما برداشت از این میادین را پایاپای کردیم و توانستیم درآمدزایی قابل توجهی را نصیب کشور کنیم.
وی درعین حال به دولت پیشنهاد کرد مناطق محروم کشور و استعدادهای آن را بر اساس مطالعه و موقعیت استراتژیک مناطق کشف و از پتانسیل ‌آنها برای ایجاد یک بندر خشک استفاده کند.عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود: در حال حاضر برخی مناطق کشور به راه‌آهن و جاده و فرودگاه دسترسی دارند ولی همچنان در محرومیت به سر می‌برند که دولت می‌تواند آنها را در عمق خاک خودمان به بنادر خشک و سپس مناطق آزاد تبدیل کند. بندر خشک در واقع یک بندر چند منظوره است که مستقیما با جاده یا راه آهن به بنادر دریایی متصل می‌شود و می‌توان از آن به عنوان مرکزی برای انتقال کالا به مقاصد داخلی یا ذخیره و انبار کردن کالا استفاده کرد.