به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۳۰۴۷۲

آن مواعید که کردی/ مرود از یادت

آن مواعید که کردی/ مرود از یادت
محمد توکلي
همه آمدند، همه آن‌ها که شاید دل خوشی هم از برخی موضوعات نداشتند، شاید اعتمادی هم نداشتند، شاید امیدی هم. همه آمدند برای ایران. آمدند تا بی خردان سکاندار اداره امور نشوند. آمدند تا مدعیان انقلابی گری، خود و دیگران را بار دیگر به قهقرا نبرند. همه آمدند تا با صدایی بلند‌تر از آن چه که بتوان فکرش را کرد به تندروی بگویند «هرگز» و به «تَکرار» میانه‌روی بگویند «سلام».  حالا رئیس‌جمهور روحانی می‌تواند با خیالی راحت و البته عزمی جزم در پی تشکیل کابینه دولت دوازدهم باشد.
کابینه‌ای که بسیاری از حامیان او امیدوارند دیگر در آن جایی برای منفعلانی که اعتدال را در اقداماتشان انفعال معنا کردند نباشد و دیگر شاهد آن نباشیم که از درون دولت صداهایی شنیده و عملکردهایی دیده شود که صدوهشتاد درجه با وعده‌های آقای رئیس جمهور و برنامه‌های اصلاح‌گرایانه‌ای که مردم به واسطه آن به روحانی آری گفته‌اند اختلاف داشته باشد.
 در ادامه چند جمله‌ای با آقای رئیس جمهور:
 آقای رئیس جمهور روحانی؛ در هفته‌های اخیرمطالبی را با مردم در میان گذاشتید که می‌توان آن را در همین جمله  شما خلاصه کرد که گفتید: «روحانی همه این‌ها را با شما حساب خواهد کرد، در دولت دوازدهم همه شما را به پای میز حساب خواهم آورد» . جناب رئیس جمهور! ما مردم بی صبرانه منتظر برپایی «میز حساب» برای آن‌ها هستیم که هم مردم و هم مسئولین از آنان شناخت خوبی دارند.
همان‌ها که تمامی امکانات حمل و نقل شهری را برای پرجمعیت نشان دادن تجمعات کاندیدایی خاص بسیج کردند اما در نهایت آن چه از صندوق آرا بیرون آمد خلاف این «صحنه آرایی‌های خطرناک» بود. همان‌ها که مردم به نمایش‌های «اتوبوسی» شان با صدایی بلند نه گفتند و امروز منتظر حساب کشی از آنان هستند.
همان‌ها که خلاف نص صریح قانون از ‌تریبون‌های عمومی به سود کاندیدایی خاص مشغول تبلیغ بودند و با به هم بافتن راست و دروغ سعی در سیاه جلوه داده کارنامه دولت اعتدال داشتند.  همان‌ها که با وجود نهی صریح رهبری نظام وارد جناح‌بندی‌های سیاسی شدند و علیه دولت مستقر از هیچ اقدامی فروگذار نکردند. اقداماتی که فقط گوشه‌ای از آن توسط شما برای مردم گفته شده است. همان‌ها که با پول مردم به شکل شبانه روزی علیه دولت منتخب مردم جوّسازی رسانه‌ای به راه انداختند و بر خلاف نص صریح قانون به حمایت از کاندیدایی خاص برخاستند. همان «باندی» که کارکنان زحمتکش صداوسیما را گروگان امیال جناحی اش کرده است و با‌ترفندهایی کودکانه در همه روزهای تبلیغات انتخابات و پیش از آن سعی در تخریب چهره دولت داشت. آری، آقای مسئول اجرای قانون اساسی؛ ما منتظر برپا کردن میز حساب از سوی شما هستیم تا یک بار برای همیشه اقلیتی که در برابر اکثریت ایستاده است جایگاه واقعی اش را بشناسد که ما «نمی‌گوییم اقلیت نباشد بلکه خواسته مان این است که اقلیت جای اکثریت ننشیند»  آقای رئیس‌جمهور شما علاوه بر وعده برپا کردن «میز حساب» وعده‌هایی دیگری هم داده‌اید که برخی از آن‌ها در این سال‌ها اجرا شده است و بخشی از آن‌ها نه که به قول خودتان «بازوی روحانی قدرت بعضی چیزها را ندارد، اما بعضی کارها با رای بالاتر از 51 درصد شدنی است»
جناب روحانی این هم رای بالای51 درصد، امروز قریب به دو سوم مردم ایران با شما هستند. امید این حامیان راناامید نکنید و همان «بعضی چیزها» را با قوتی که این جمعیت پرشور و پرامید به «بازوی» شما داده است تا دیر نشده به سرانجامی برسانید که عبور کردن برخی امور از وقت خودش خسران عظیمی برای همه دارد و به فرمایش پیامبر رحمت (ص) : «الامور مرهونةٌ باوقاتها» (کارها در گرو زمان خود هستند) .

مهناز
Germany
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ۱۷:۰۰
اقای روحانی رای دادیم و منتظر هستیم یادتان نرود چه قول هایی دادید. من به عنوان یک فرد که 5 نفر پای صندوق اوردم از شما انتظار دارم اینده کشور و اصلاحات به شما وابسته است سندیکا کارگری را فعال کنید احزاب و تشکل های مردم نهاد را... عهد بسته ام تا پایان چهار سال این مطالبات را یاد اوری کنم. (353077)