به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۱۳۰۶۳۷
در حاشیه نشست علنی امروز مجلس

دو درخواست مطهری؛ رفع‌حصر و ممنوع‌التصویری

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پشتوانه مردمی بیشتر روحانی و همچنین مطالبه صریح مردم سراسر کشور درخصوص رفع حصر و لغو ممنوع‌التصویری خاتمی نسبت به رفع هر دو مشکل در دولت دوازدهم ابراز امیدواری کرد.
دو درخواست مطهری؛ رفع‌حصر و ممنوع‌التصویری
به گزارش ایلنا، علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که تمایلی به اظهارنظر درباره انتخابات هیات رییسه ندارد، در واکنش به سوالی درباره کابینه جدید دولت دوازدهم و مطالبه حضور زنان و جوانان در آن اعلام کرد: هنوز فرصت زیادی تا زمان تشکیل کابینه باقی مانده و به طور کلی این سوالات را باید از دولت بپرسید.او در واکنش به سوالی درباره سفر ترامپ به عربستان سعودی گفت: به نظر می‌رسد سفر آقای ترامپ به عربستان، یک سفر تجاری بود. به هر حال ترامپ نگاهی اقتصادی به مسائل جهان دارد، به نظر می‌رسد بیشتر به دنبال این است که از پول عربستان استفاده کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درواقع برای عربستان سعودی یک دشمن خیالی و موهوم به نام ایران درست کرده‌اند تا به بهانه خرید تسلیحات پول‌های این کشور را از آن خود کنند. وگرنه امریکا به‌خوبی می‌داند مرکز تروریسم خود عربستان است و این پدیده با امکانات و نیروی انسانی این کشور در دنیا رشد کرده است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظر می‌رسد امریکایی‌ها با این اقدامات سر عربستانی‌ها کلاه می‌گذارند و آن‌ها باید مراقب باشند فریب نخورد و ایران هم باید رابطه خود با عربستان بهبود بخشد تا آن‌ها از ترس ایران به دامن اسرائیل و امریکا نیافتند. متاسفانه عربستانی‌ها یک ترسی از ایران دارند و ما باید این مسئله را اصلاح کنیم.

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره یادداشت اخیرش درمورد انتخابات ریاست‌جمهوری و لزوم اصلاح روش رسانه‌های مخالف دولت و صداوسیما و همچنین خواست مردم در راستای پایان دادن به ممنوع‌التصویری خاتمی و رفع حصر که در شعارهای ملت در انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری در سراسر کشور نمود داشت، گفت: قاعدتاً باتوجه به پشتوانه مردمی که امروز آقای روحانی دارند و همچنین با اتکا به خواست مردم که در اجتماعات انتخاباتی هردو موضوع ممنوع‌التصویری آقای خاتمی و همچنین حصر خانگی مطرح می‌شد، به نظر می‌رسد فرصت مناسبی است که در دولت آینده این مشکلات مرتفع شود.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره پیشنهاد اخیرش درخصوص به‌کارگیری از قالیباف در کابینه دولت دوازدهم گفت: به نظر می‌رسد درصورت تحقق این مسئله، بسیار مساعد خواهد بود که در دولت دوازدهم از افراد کارآمد و مبرز در طرف مقابل هم استفاده شود.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای قالیباف به هر حال یک مدیر اجرایی قوی است و بهتر است از ایشان و هم از دیگر نیروهای کارآمد نیز استفاده شود.او اعلام کرد: اساساً این روشی که در کشور رایج شده و هر دولتی روی کار می‌آید نیروهای کارآمد طرف مقابل را کنار می‌زند، باید اصلاح شود. بسیاری از دشمنی‌ها و مخالفت‌ها ناشی از همین مسئله است که آن‌ها در قدرت شریک نبوده و شروع به مخالفت کردن می‌کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از نیروهای خوب طرف مقابل هم استفاده کنیم، همدلی در کشور ایجاد شده و بسیاری از مشکلات مرتفع شده و اصلاح امور بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود.مطهری در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا دولت از این دعوت استقبال می‌کند یا خیر گفت: خیلی امیدوار نیستم به این پیشنهاد عمل کنند اما به نظرم باید بر این مسئله تاکید کنیم تا به آن توجه شود؛ چرا که درصورت تحقق به نفع کشور خواهد بود.

فضلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ۱۸:۱۹
مهم ترين موضوع در استفاده از نيروهاي شايسته ايجاد امنيت شغلي براي اين افراد براي حركت توام با حسن نيت در حيطه قانون و مصونيت از اعمال فشار از بيرون است تا زماني كه نفوذ وقدرت روي سيستم كارگزاري قدرت اعمال منافع دارد شايسته سالاري يك توهم است (353175)
فرهاد راد
Germany
۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ۲۰:۰۸
آقای قالیباف، مدیر اجرایی قوی است؟! ...، جناب دکتر مطهری؟!
اگر ایشان مدیر قوی بودند، نتیجه ی ۱۲ سال حاکمیت مطلقشان بر تهران، این همه فاجعه و افتضاح شهری و اجتماعی و فرهنگی نمی بود. این همه پرونده ی اختلاس و بذل و بخشش املاک نجومی روی دست مردم نمی گذاشتند.
از همه مهمتر این که جناب قالیباف به خاطر سابقه.......و بدزبانی، منش و مرام خشن و دور از مدارایی که دارن، کمترین جایگاه مردمی ندارن وگرنه در یکی از دوره هایی که کاندیدای ریاست جمهوری شدند با اکثریت قاطع آرای مردم پیروز میدان می شدند. (353177)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ۲۲:۰۷
انشاا...این مشکلات سیاسی با توجه به نتایج انتخابات حل و فصل شود و حق سید محبوب اصلاحات این نیست (353178)
مازیار
United Kingdom
۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ۲۳:۳۰
درووود بر علی مطهری نماینده شجاع و واقعی (353180)
حامد
Canada
۱۳۹۶/۰۳/۰۳ ۰۱:۰۸
قبل از به کارگیری هرکسی ابتدا باید به تخلفات گذشته او رسیدگی شود تا اگر بیگناه است مردم هم بدانند و اگر مجرم بوده پس از دوران محکومیت مسوولیت جدیدی را البته نه در همان حد قبلی بگیرد تا بلکه بتواند با خدمات خود گذشته خود را جبران کند. (353183)
۱۳۹۶/۰۳/۰۳ ۰۲:۵۴
....
هر چه بنده خدا فریاد زد که احمدی نژاد ایران را به ورطه نابودی می برد باورش نکردند. و فتنه گرش خواندن و عامل اصلی فتنه در ایران و این همه مشکلات یعنی احمدی نژاد را به زودی فراموش کردند.
هنوز هم دیر نشده بیایید نه با سخنرانی در مجلس با عده ای که فقط با زبان قدرت سخن می گویند.
من به جناب مطهری توصیه می کنم به نزد رهبری بروند ایشان مطمئنا می پذیرند و ملاقاتی هم با موسوی داشته باشند درست خواهد شد.
حتی با دستور رهبری ایشان می تواند بازگشتی به نظام سیاسی کشور داشته باشد. ان شاء الله (353185)