به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۱۳۰۶۵۱
عضو شورای عالی اصلاحات:

هیچ عضو شورا، شهردارتهران نخواهد شد

گروه سیاسی: یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: با توجه به میثاق نامه امضا شده توسط نامزدهای شورای شهر فهرست امید در تهران، بحث شهردار شدن هر یک از آنان کاملا منتفی است.
 
 اسماعیل گرامی مقدم عصر سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: تمامی 21 نفر عضو شورای شهر تهران قبل از قرار گرفتن در فهرست انتخاباتی «امید»، میثاق نامه ای را امضا کرده اند که در صورت راه یافتن به شورای شهر، نمی توانند استعفا داده و برای شهردار شدن نامزد شوند. فهرست ۲۱ نفره اصلاح‌طلبان به نام 'فهرست امید' در جریان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت برگزار شد٬ بالاترین آرای تهران را به دست آورد به گونه ای که محسن هاشمی٬ فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و رییس سابق مترو تهران با حدود یک میلیون و 8۰۰ هزار٬ بالاترین رای تهران را به دست آورد و پس از او، مرتضی الویری و احمد مسجدجامعی هر کدام با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار رای در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. نفر بیست و یکم این فهرست نیز بیش از یک میلیون رای دارد. این در حالی است که فهرست اصولگرایان با بیش از 400 هزار رای اختلاف، در ردیف های بعدی قرار دارد. مهدی چمران٬ رییس شورای شهر دوم٬ سوم و چهارم تهران در این فهرست با ۶۵۶ هزار رای نفر بیست و دوم شده و عضو علی‌البدل محسوب می‌شود. اعضای علی‌البدل در صورت کنار رفتن ۲۱ عضو ثابت شورای شهر تهران می‌توانند جایگزین آنان شوند.

در نتیجه این آرا، بعد از ۱۵ سال، تمام کرسی‌های شورای شهر تهران در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفته است. گرامی مقدم در پاسخ به سوالی درباره راه یافتن مهدی چمران در صورت استعفای احتمالی هر کدام از اعضای شورای شهر تهران افزود: ما تعهد داده ایم که از رای مردم تمکین کنیم و اگر قرار بود مردم آقای چمران را برای عضویت در شورای شهر مناسب بدانند حتما به وی رای می دادند. این عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: افراد زیادی هستند که می توانند سکاندار شهرداری تهران و سایر کلان شهرها باشند. نظر نهایی با خود اعضای شورای شهر است تا پس از تجریه و تحلیل دقیق سوابق و تجربیات، شایسته ترین گزینه را به عنوان شهردار برگزینند.

گرامی مقدم با بیان اینکه گروه ها و جریان های سیاسی، حتما نامزدهایی را برای تصدی این مسوولیت معرفی خواهند کرد ، یادآور شد: شهردار حتما باید پاکدست و به مردم وفادار و متعهد باشد. وی افزود: هر کس شهردار تهران باشد باید اولویت نخست خود را سلامتی جسمی و روحی مردم بداند چرا که ساکنان تهران از آلودگی هوا و ترافیک بشدت رنج می برند. این فعال سیاسی افزود: اصلاح طلبان به خوبی می دانند که مردم به آنها چک سفید امضا نداده اند و در صورت برنداشتن قدم های موثر برای رفع مشکلات تهران و کلان شهرها، در 4 سال‌ آینده مورد اقبال مردم قرار نخواهند گرفت. دوره جدید فعالیت شوراها اواسط مردادماه آغاز می شود.