به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۱۳۰۷۸۵

گرد و خاک در غرب و جنوب‌غرب کشور

گروه جامعه: مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از احتمال بروز پدیده گرد و غبار در برخی از استان‌های غربی و جنوب غربی کشور طی دو روز آینده خبر داد.
به گزارش ایسنا، احد وظیفه آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت هوای کشور طی دو روز آینده اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در دو روز آینده در مناطقی از شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و بخش‌هایی از گیلان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.وی با بیان اینکه در روز شنبه(۶ خردادماه) در شمال استان خراسان رضوی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: برابر پیش بینی‌ها عصر امروز همچنین روز یکشنبه(۷ خردادماه) وزش باد شدید سبب مواج شدن خلیج فارس خواهد شد.
 
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به احتمال بروز پدیده گرد و غبار در برخی از نقاط استان‌های غربی و جنوب غربی کشور گفت: وقوع این پدیده در روز شنبه دور از انتظار نیست. جوی نسبتا پایدار برای دیگر مناطق کشور طی دو روز آینده پیش بینی شده است.مدیر پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور سه شنبه اهواز، یزد و زاهدان را دارای بیشترین دمای هوا در روز شنبه اعلام کرد و گفت: برابر پیش بینی‌ها بیشینه دما در این سه شهر به ترتیب ۴۳، ۴۰ و ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین شهر کرد با کمینه دمای سه درجه بالای صفر خنک‌ترین استان کشور در فردا است.وی درباره آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت هوای پایتخت در نخستین روزهای هفته گفت: آسمان تهران در روزهای شنبه و یکشنبه دارای جوی نسبتا پایدارو عمدتا صاف و در مواقعی همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه دما برای تهران نیز در روز شنبه ۳۵ و در روز یکشنبه نیز ۳۵ درجه بالای صفر خواهد بود و کمینه دما در روز شنبه ۲۳ و در روز یکشنبه ۲۴ درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.