به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۱۳۰۸۱۱

نامه شدیداللحن یک کارگردان سينما به شریعتمداری

نامه شدیداللحن یک کارگردان سينما به شریعتمداری
گروه فرهنگ و هنر: محمد حسين فرح بخش کارگردان و تهیه کننده سینما در نامه ای شدیداللحن خطاب به حسين شريعتمداري به او نوشت:«تو محبوب ترين فرد نزد رژيم صهيونيستي و منفورترين فرد نزد مردم ايران هستي»
متن این نامه را بخوانید:


بسم الله الرحمن الرحيم
اِلهي و رَبي مَن لي غَيرُك
آقای شریعتمداری
خدا رحمت کند، پدر مرحومم حاج محمد فرح‌بخش از پیرغلامان مخلص اهل بیت (ع) همیشه مرا نصیحت می‌کرد با مردم مدارا کن اما در برابر زورگویان، ستم‌کاران و یاوه گویان جا خالی نده و خاموش نباش.

شما یک بار در سال 1391  در روزنامه‌تان، به بهانه اکران زندگی خصوصی و بنا به ناخشنودي از تصویری که گمان می‌کردید در آن فیلم از شما به نمایش درآمده هر چه دروغ و اطلاعات مخدوش و غلط بود درباره من خواستید، نوشتید، من به حرمت تظاهرتان به دیانت گذاشتم و گذشتم تا باز اخیراً به بهانه حمایت من از جناب آقای روحانی رییس جمهور محبوب و منتخب مردم تیغ قلم را بر من کشیدید و آنچه شایسته خود بود را نثار من و دیگر هنرمندان حامی دکتر روحانی کردید، لابد با این گمان که شهر خالی است و کسی نیست پاسخ یاوه سرایی‌های شما را بدهد اما اشتباه می‌کنید... من پیرو مکتب مولای متقیان امام علی (ع) هستم که از بیان حقیقت بنا به هیچ مصلحتی دست برنداشت، پس امروز اگر شما را بر خلاف شان خویش مخاطب قرار داده‌ام بنا بر احساس تعهدی است که در بیان حقیقت دارم و اگر بر خلاف منش و مرام خویش صریح و تند با شما سخن می‌گویم نیز عکس العملی است به لحن، ادبیات و شیوه‌ای که شما در پیش گرفته‌اید، تا فراموش نکنید کلوخ انداز را پاسخ سنگ است.

آقای شریعتمداری
تو چه‌کاره این مملکت هستی که در هر مقوله‌ای خودت را وارد می‌کنی و به خودت اجازه اظهار نظر می‌دهی؟ اگر مدعی هستی که روزنامه‌نگاری، بدان روزنامه نگار بدی هستی که همه اخبار و اطلاعاتت غلط و نگاهت به مقولات ضد فرهنگ و کاملا امنیتی است. اگر مامور امنیتی هستی چرا در پی شهرت و قدرت در عرصه‌های عمومی سرک می‌کشی و خودنمایی می‌کنی؟ مثل هزاران سرباز گمنام امام زمان (عج) به شکل طبیعی به کار و وظیفه‌ات برس و دنبال حفط امنیت کشور باش نه ایجاد بلوا و آشوب، تشویش اذهان و تهمت به مردم. اگر سیاستمداری در جبهه سیاسی خودت دنبال اهداف و مطامع سیاسی خود باش تا تکلیف افراد با تو روشن باشد.

بگذار با تو صریح باشم. هیچ می دانی با عملکردت محبوب‌ترین فرد نزد رژیم صهیونیستی و منفورترین فرد نزد مردم شریف و انقلابی ایران هستی؟ هیچ می دانی به واسطه گزارش‌های غلط و اتهام‌هایی که به افراد زده‌ای چه زندگی‌هایی را نابود کرده‌ای؟ آیا خبر داری با رفتار و گفتارت باعث نا امیدی یک نسل از انقلاب و ارزش ها شده‌ای؟ هيچ مي داني با وجود تو اسلام، ايران و نظام اسلامي نياز به دشمن ندارد؟ تو کاری کرده‌ای که حتی اصولگرایان ریشه‌دار هم از تو و زبان تو در هراس هستند، پس بترس از آخرت و عاقبت خود که حضرت امام صادق (ع) فرموده‌اند: "وای به حال کسی که افراد از اعتقاد او بترسند که او قطعا اهل جهنم است." 
آیا خبر داری روزنامه کیهان دیگر خواننده‌ای ندارد و مردم آن را فقط به نیت پاک کردن شیشه‌ِهای شان آن را می‌خرند؟ تو با چه مجوزی پول بیت‌المال را صرف تخریب افراد و پیشبرد مقاصد سیاسی ناصحیح خود و تعداد قلیلی از رفقای متحجرت می‌کنی.

شرم بر تو شریعتمداری که  همیشه در مقابل ملت ایستاده‌ای، در تمام دوران دولت یازدهم، روزنامه کیهان به فرموده تو در کار تخریب دولت منتخب مردم و افترا علیه ملت بوده و حالا هم داری همین رویه را ادامه می‌دهی. مرا و سایر هنرمندان را به جرم حمایت از رییس جمهوری که از  حدود 24 میلیون ایرانی رای اعتماد مجدد گرفت تخریب می‌کنی و با این کار انتخاب تمام آن 24  میلیون نفری را زیرسوال می بری که در کنار سایر ملت حماسه 29 اردیبهشت را آفریدند. حالا تو می‌خواهی شیرینی این پیروزی را به کام ملت تلخ کنی؟ به تو نصیحت می کنم دست از این‌کار برداری، این مردم محمدرضا شاه پهلوی با آن همه خدم وحشم را به زباله‌دان تاریخ انداخت. بدان اگر در مقابل خواست مشروع و قانونی‌شان بایستی با تو و  متحجرینی امثال تو هم برخورد سختی خواهند کرد. پس تا دیر نشده به خود بیا و دست از تحجر و فتنه‌گری بردار و از سرنوشت خوارج عبرت بگیر.

شریعتمداری
من، بنده خدا، محمد حسین فرح بخش، تو را نصیحت می کنم که تا دیر نشده از این اعمال باطل دست بردار، از مسیر نفاق و تحجر خارج شو و به سمت مردم بیا که همیشه بخشنده توابین بوده و هستند. وگرنه خیلی زود به سرنوشت کسانی گرفتار می شوی که خداوند در آیه 15 سوره مبارکه حدید درباره‌شان فرموده: "پس امروز نه از شما [منافقين] و نه از كساني كه كافر شده اند عوضي پذيرفته نمي شود، جايگاهتان آتش است، آن سزاوار شما است و چه بد سرانجامي است".
محمد حسین فرح‌بخش
كارگردان و تهيه كننده سينما

منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۰:۱۸
عالی ترین و بی ریا ترین مطلبی بود که تا حالا میشد در مورد شریعتمداری گفت و نوشت،واقعا عالی (353290)
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۰:۳۱
عجب بیان تند و قاطعی کاش تندروهای اصولگرا مرام معتدل و نقد عادلانه داشتند (353295)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۰:۵۱
کارگردان فیلم های آنچنانی از امام علی علیه السلام می گوید.
بشین سر جات ، تور چه به سردار قلم حاج حسین شریعتمداری (353297)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۴:۴۴
حرف دل منو زدی. آفرین و درود بر شما كارگردان بزرگ و انقلابی (353300)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۷:۵۹
جانا بگو که سخن از دل می میگویی.حسین آقا بذارپسرحرف گوش کنی باشی (353303)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۸:۰۶
ای ول
بالاخره یکی پیدا شد مثه خودش جواب بده
مررررررسی آقای فرح بخش (353304)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۸:۲۱
احسنت بر شیر پاکی که خوردی و چه خوب جواب این آقا رو دادی (353305)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۶
درود خدا بر این کار گردان متعهد وصدیق که حرف دل میلیونها ایرانی را زد ،، (353306)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۹:۰۲
احسنت واقعا متن خوبي بود و حرف همه مردم ايران (353308)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۲
درود بر شما آقای فرح بخش که چنین زبان انتقادی درست و مخلصانه داری. (353309)
امید وار به آینده روشن ملت ایران .
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۰:۰۷
از موضع صریح و روشنت افتخار می کنم که همانا شیوه راد مردان است ، آنچه گفتی حرف دل درصد بالائی از ملت ایران است . حمایتت می کنم هنرمند عزیز جناب آقای فرح بخش ایکاش آن اندک هنر مندانی که هنوز به حقیقت موجود دست نیافتند بخود آیند و پیشروی جامعه باشند. (353314)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۲:۰۹
خشن و صريح (353324)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۲:۴۰
جالب بود بالاخره یکی جواب شا داد. (353326)
کاکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۳:۴۴
کلام درست ، هیچ می دانی با عملکردت محبوب‌ترین فرد نزد رژیم صهیونیستی و منفورترین فرد نزد مردم شریف و انقلابی ایران هستی؟ هیچ می دانی به واسطه گزارش‌های غلط و اتهام‌هایی که به افراد زده‌ای چه زندگی‌هایی را نابود کرده‌ای؟ آیا خبر داری با رفتار و گفتارت باعث نا امیدی یک نسل از انقلاب و ارزش ها شده‌ای؟ (353330)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۶
درود برشما که حرف دل همه مردم ایران را زدی باید یکنفر پیدا میشد این آدم و به خاک بمالد شیر مادرت حلالت (353342)
مهدی کنجی
Germany
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۶:۱۰
آن کس که بداند و بداند که بداند
اسب شرف از گنبد گردون بجهاند

آن کس که بداند و نداند که بداند
بیدار کنیدش که بسی خفته نماند

آن کس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند

آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند

ابن یمین (353356)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۰۰:۴۷
چه فایده گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من انچه البته به جایی نرسد فریاد است (353388)