به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۳۰۸۳۵

گمانه‌زني از حذف کلید هوم آیفون8

گروه فناوري: دیجیتایمز گزارش می‌دهد کلید هوم آیفون 8 (Apple iPhone 8) نه به صورت فیزیکی، بلکه به صورت مجازی بر روی نمایشگر تعبیه خواهد شد. این گوشی تابستان رونمایی خواهد شد.
کلید هوم گرد از ابتدای ورود گوشی های آیفون تا به حال، به عنوان نشان طراحی این محصولات کوپرتینویی شناخته می‌شود. اما با توجه به شایعات جدیدی که از چین به گوش می‌رسد، ظاهرا در آینده‌ای نزدیک با این کلیدهای گرد خداحافظی خواهیم کرد.
 
 شایعات جدید از حذف کلید هوم آیفون 8 خبر می‌دهند

دیجیتایمز به نقل از رسانه چینی EDN عنوان می‌کند که کلید هوم آیفون 8 بنا به دلایلی در طراحی این گوشی حذف خواهد شد. EDN ادعا می‌کند که یکی از تامین کنندگان کلیدی کمپانی اپل، شرکت تایوانی تی اس ام سی این خبر را به آن‌ها ارائه کرده است. این کمپانی تایوانی تولیدکننده چیپست برخی از آیفون ها است و شایعات عنوان می‌کنند همین شرکت وظیفه تولید چیپست های A11 مخصوص گوشی های آینده اپل را بر عهده خواهد داشت.

اما اگر با شنیدن خبر حذف کلید هوم آیفون 8 نگران به هم ریختن طراحی این گوشی هستید، باید بگوییم که EDN اخبار خوبی برای شما دارد. این رسانه ادعا می‌کند که اپل با حذف کلید فیزیکی هوم از قاب جلوی گوشی خود، قصد دارد از تکنولوژی اسکنر اثرانگشت اپتیکال در زیر نمایشگر گوشی استفاده کند. دقیقا در همان بخشی از نمایشگر که کلید هوم قرار بود تعبیه شود، یک کلید هوم مجازی بر روی صفحه طراحی خواهد شد، بنابراین آیفون بعدی از قابلیت‌های اصلی دکمه حذف شده به شکلی دیگر بهره‌مند خواهد بود. اگر اپل قصد داشته باشد از یک گوشی تمام صفحه استفاه کند، این تغییرات الزامی است.

اگر گزارش منتشر شده توسط چینی‌ها درست باشد، آیفون جدید اپل از سنسورهای تصویر مادون قرمز به منظور افزایش قابلیت های دوربین و پشتیبانی هرچه بهتر از واقعیت افزوده بهره‌مند خواهد بود. یکی دیگر از تغییرات قابل انتظار در آیفون 8، عدم استفاده از یک نمایشگر با نسبت ابعاد کلاسیک 9:16 و به جای آن حضور یک نمایشگر با نسبت ابعاد 9:18.5 درست همانند گوشی های گلکسی اس 8 سامسونگ است.

به خاطر داشته باشید که تمامی این اخبار و اطلاعات رسما توسط اپل تایید نشده است، اما دیجیتایمز و EDN به عنوان دو رسانه معروف و قابل اعتماد در زمینه افشای اطلاعات گجت‌ها شناخته می‌شوند.