به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۳۰۸۵۷
مردم انتظار تغییر دارند

تركان: کابینه دوازدهم جوان‌تر می‌شود

گروه سياسي: مشاور رییس جمهوری با بیان این که اهداف دولت دوم آقای روحانی بالاتر از دولت یازدهم است، گفت: انتظار مردم از ریاست جمهوری تغییر است و دولت بعد روحانی جوان تر می شود.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این که آن چه  مردم از رییس جمهوری انتظار دارند، تغییر است، گفت: دولت اول آقای روحانی در دولت دوازدهم باید کامل‌تر شود بنابراین نیاز به  نیروهای بهتر و البته نیروهای جوان تر است.  وی با در پاسخ به این پرسش که آیا شما در دولت بعد آقای روحانی حضور دارید، اظهار داشت: کسی نمی تواند برای خود تعیین تکلیف کند. ما آمده ایم که برای پیشبرد اهداف دولت کمک کنیم و در این مسیر  از دستورات رییس جمهوری تبعیت می‌کنم.

مشاور رییس جمهوری درباره تغییرات احتمالی تیم اقتصادی دولت یازدهم، گفت: اهداف و برنامه‌هایی که آقای روحانی برای دولت دوازدهم در نظر گرفته و تعیین کرده بسیار بالاتر از برنامه های دولت یازدهم است. به طور قطع ترکیب و آرایش کابینه و مدیران دولت بعد متناسب با  این اهداف خواهند بود. ترکان در پاسخ به این پرسش که آیا در جایگاه مشاور  پیشنهاد تغییر اعضای کابینه را می‌دهید؟ ، گفت: باید از بنده نظرخواهی شود تا درباره این موضوع اظهار نظر کنم.  اهداف دولت دوازدهم اهداف بسیار عالی تری است و رییس جمهوری برای این اهداف حتما طراحی دارند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین درباره تغییر مدیران مناطق آزاد در دولت دوازدهم گفت: انتصاب مدیران مناطق آزاد سه ساله است. شهریورسال 95 مدیریت سه ساله مدیران مناطق به پایان رسید. در آن مقطع بنده باید طول خدمت و مدیریت برخی افراد را تمدید می کردم و برای برخی از مناطق هم مدیران جدید منصوب می‌کردم. وی افزود: در 7 منطقه آزاد کشورمان 5 نفر عضو هیات مدیره وجود دارد. با این وجود 35 نفر اعضای هیات مدیره مناطق آزاد هستند که با نظر روحانی 18 نیروی جدید و جوان منصوب کردیم. بنا بر این آقای روحانی به نیروهای جوان کارآمد اعتقاد دارد.

ترکان با بیان این که طول خدمت مدیران مناطق آزاد سه ساله است و سه سال مدیران شهریور سال گذشته به اتمام رسید، ادامه داد: حال این که رییس جمهور ممکن است هر لحظه برای تیم خود تصمیم بگیرد. رییس جمهور باید دستش باز باشد تا به محض اینکه مدیران از مسیر خارج شد بتواند درباره ادامه حرکت آنها در مسیر مورد نظر تصمیم بگیرد.