به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۳۰۸۷۷

18 کشته در انفجار در شرق افغانستان

گروه بین‌الملل: انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز شهر «خوست» واقع در شرق افغانستان در اولین روز ماه مبارک رمضان، دست کم 18 کشته و 6 زخمی برجا گذاشت.
 

به گزارش ایرنا، «نجیب الله دانش»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در صفحه اجتماعی خود نوشت که در انفجار شهر خوست 18 تن کشته و 6 نفر دیگر زخمی شده اند. «مبارز محمد زدران»، سخنگوی استاندار خوست به رسانه های محلی گفت که هنوز مشخص نیست که این حمله انتحاری بوده و یا بمب کنترل از راه دور، منفجر شده است. «گل‌محمد دین محمدی»، سرپرست اداره بهداشت خوست به خبرنگاران گفت که تا ظهر امروز اجساد 14 نفر از کشته شدگان این حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شده اند. تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

حمله مخالفان مسلح در اولین روز ماه مبارک رمضان در شرایطی صورت می گیرد که رئیس جمهوری، رئیس اجرائی دولت و خطیبان جمعه افغانستان از آنان خواسته بودند که با حرمت نهادن به این ماه، اتش بس اعلام کنند و دست از جنگ بردارند. گروه طالبان به این درخواست مقام ها و خطیبان جمعه واکنش نشان داد و یکی از سخنگویان این گروه روز جمعه اعلام کرد که تغییری در عملیات طالبان ایجاد نشده است.