به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۳۰۹۰۳

وقتي مدیری وكيل ملت ايران مي‌شود!

وقتي مدیری وكيل ملت ايران مي‌شود!
گروه فرهنگي_رسانه‌ها: روزنامه ايران نوشت: مهران مدیری جمعه شب در بخش پایانی «دورهمی» بار دیگر در قامت وکیل مردم ظاهر شد و انتقادهای فراوانی را به دولت وارد کرد. مطالبی درباره انتخابات رئیس جمهوری و وعده‌هایی که برای چهار سال پیش رو مطرح شده، محور صحبت‌های یکجانبه مدیری در این برنامه تلویزیونی بود. مهران مدیری در این برنامه گفت: چیزی که می‌گویم حرف مردم هست و من زبان مردم هستم. نمی‌دانم این‌ مطالب از تلویزیون پخش خواهد شد یا نه. مردم مطالبه دارند. هرکس رأی داده است می‌گوید به وعده‌ها عمل کنند.
 
او در ادامه گفت: طی چند سال گذشته یکسری کارهای درجه یک انجام شد ولی به خیلی از وعده‌ها هم عمل نشد. تو را به خدا در دوره جدید به وعده‌هایتان عمل کنید؛ نگذارید مردم امیدشان را از دست بدهند. این کارگردان و مجری دورهمی سپس اشاره کرد که این حرف‌ها را باید بزنیم تا اتفاق‌های خوب بیفتد.البته این نخستین بار نیست که مهران مدیری در تلویزیون، اتهام‌هایی را علیه دولت مطرح می‌کند. او پیش از این هم بارها مأموریت داشته تا به دولت و برنامه‌هایش حمله کند. زیر سؤال بردن برجام و مذاکرات هسته‌ای، انتقاد از دولت برای وضعیت اقتصادی مردم و... از جمله سوابق تهاجمی مدیری در این برنامه است. 
 
بعد از انتخابات اکثریت مردم با رأیشان نشان داده‌اند حامی کدام راه و پشتیبان کدام مدیر هستند، این نخستین بار است که مهران مدیری بلافاصله بعد از این انتخاب مهم،  پیکان حملاتش را به سوی دولت می‌گیرد و خود را وکیل ملت می‌نامد. هر چند مشخص نیست که این وکالت و نمایندگی ملت را چه کسی به او داده است! البته آنهایی که با قواعد طرح گرفتن و تمدید قراردادهای کلان و پرسود در صدا و سیما آشنایی دارند می‌دانند که‌ شأن نزول این حرف‌ها چیست.
 
رسانه‌ها از زمانی که مهران مدیری برای خودش نقش وکیل المله را قائل شده، سؤال‌های متعددی را از او پرسیده‌اند اما او تا حالا از پاسخ دادن طفره رفته است. اما بد نیست هر بار که او ردای وکالت را بر تن می‌کند، این پرسش‌ها هم دوباره مطرح شوند. این سؤال به طور جدی بارها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مطرح شده که چرا مدیری که در دولت گذشته ممنوع‌الفعالیت و ممنوع التصویر بود در برابر آن همه جفایی که بر اهل هنر و مقابل آن همه وعده‌ها و امیدها و فرصت‌هایی که بر باد رفت چرا رگ تعهدش نجنبید و چرا در همه آن هشت سال، حتی یکبار کسی از زبان او کوچکترین چیزی در نقد بر بادرفتن امیدها و زمین ماندن وعده‌ها نشنید؟ آیا آن زمان هنوز کسی جامه وکالت را به او اهدا نکرده بود؟!  و در نهایت اگر مهران مدیری براستی دردهای مردم را بر زبان می‌آورد، چرا هیچ گاه خواسته‌ها و دردهای آنها را خطاب به دستگاه‌ها و غیر از دولت بر زبان نمی‌آورد؟!

عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۲:۰۶
ای کاش مدیری به رفتار یک جانبه صدا و سیما هم انتقاد میکرد (البتیه اگر اجازه بهش بدهند) اونوقت معنای زبان مردم بودن را ماهم میفهمیدیم (353398)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۲:۰۸
مدیری به غیر از دولت از چه کسی می تواند نقل کند؟ خود بهار نیوز میتواند از خیلی از نهادها ، افراد و .... نقد کند.؟اگر میتوانی من کلی نقد به قوه قضائیه و افراد خاص در این کشور دارم . یا علی . می توانی آنها را درج کنی؟ باز خوشا به انصاف مدیری که می گوید یکسری کارهای درجه یک انجام شده است. خیلی شجاع است وگرنه صدا و سیما همینقدر نعریف را هم نمی پسندد. ولی انصاف را از دست ندهیم که واقعا نقد بر دولت وارد است خیلی از کارها را می توانست انجام دهد و بنا به دلایلی انجام نداد (353399)
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۲:۰۹
ایشان چکاره هستند؟ وکیل هستند؟ وزیر هستند؟ عضویت در قوای سه گانه دارند؟ چه کسی به این مجری و کمدین وکالت داده که از طرف ملت حرف بزند؟ آیا هرگز دیدیم که مثلا وودی آلن خود را زبان ملت آمریکا بداندیا جری لوییس به نمایندگی از مردم آمریکا از مقامات دولتی چیزی بخواهد یا آنها را بازخواست کند؟ یا هر هنرمند دیگری در دنیا. مرگس هم که چیزی میگوید از قول خودش میگوید نه اینکه خود را زبان ملت بداند. این زیاده گویی ها فقط در سیمای میلی ممکن است (353401)
عبدالله از اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۳:۰۴
عالمی را یک سخن ویران کند/ روبهان خفته را شیران کند//ضمن پاسداشت هنر وهنرمند و احترام به توانمندی آقای مهران مدیری، متاسفم از اینکه ایشان مثل طالبی قلاده های طلا، هنر وجایگاه هنری وارزش خودرا دربازار مکاره رقابت های سیاسی به حراج گذاشته، معلومه که هنوز عظمت وپیغام انتخاب مردممان را در نیافته تا چه رسد به وکالتشان؟!! . (353405)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۴:۰۲
انتقاد کردن مشکلی نداره،حالا که انتخابات تمام شده پس باید به وعده هاش عمل کنه روحانی (353410)
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۴:۱۲
فعلا نقد پذیر تر از دولت پیدا نمیشه و بعد هم این حرف خیلی از ما مردم نیز هست و چنانچه مشکلات مردم تا حدودی حل نشود قطعا در انتخابات آینده دولت مردان زیان خواهند دید. (353411)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۶:۵۵
همانطوریکه شما در مورد هرچی نظر میدین اونم حق داره مشکلیه (353422)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۸:۲۸
مهران هم مثل همه بادمجان دور قاب چین های صدا و سیما نمی خواهند درآمدی را که از بیت المال به جیب مبارکشان واریز می شود را از دست بدهند بهار عزیز مهران نمونه ای از نوکسیه هایست که باهنر خود در راستای اغفال مردم مشغولند و به عنوان سوپاپ در صدا وسیما هنرنمایی میکنند. (353426)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۹:۱۱
بهتره اینطوری به قضیه نگاه نکنیم از نظر من مدیری همچین آدمی نیست حرف دل مردمه من به روحانی رای دادم اما واقعیت اینه که به خیلی از وعده هاش عمل نکرد (353430)