به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۳۰۹۰۹

نمی‌خواهند مطهری نایب‌رییس باشد

گروه سياسي: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم با اشاره به انتخابات هیات رییسه مجلس نسبت به پروژه حذف مطهری هشدار داد و گفت: حق نداریم به نام مصلحت، به هم‌وطنان نجیب و بی‌ادعایمان دروغ بگوییم
نمی‌خواهند مطهری نایب‌رییس باشد
قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر روز گذشته مجمع عمومی فراکسیون امید، اعلام کرد: این جلسه به مدت دو ساعت تشکیل شد و پس از بحث و چالش‌های فراوان، قرار شد فراکسیون امید تا امروز سیاست تعامل را ادامه دهد؛ بدین معنی که کف مطالبات فراکسیون، همین وضعیت فعلی باشد و این خواسته، با نمایندگان مستقل مطرح شود.او با بیان این‌که کف مطالبات فراکسیون امید حفظ وضع موجود یعنی ابقای هر دو نایب رییس از مسلمات فراکسیون بوده و هست، گفت: با این حال تعداد محدودی تمامیت‌خواه برای تلخ کردن طعم پیروزی حضور در حماسه ۲۹ اردیبهشت، به دنبال ترفندهای عجیب و غریب هستند و می‌خواهند با چشمک‌زن چپ، به راست بپیچند! و امان و افسوس که این پوسته‌ها، رنگ بدل است و صد در صد برگ لو رفته!
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان در اغلب حوزه‌ها سال گذشته، زیر پرچم اصلاحات و اعتدال با نام «لیست امید» و صد البته با شعار تدبیر و امید به مجلس راه یافتند، در حالی که معلوم نیست به کدام عهد پای بند هستند.
حق نداریم به نام مصلحت، به هم‌وطنان نجیب و بی‌ادعایمان دروغ بگوییم
او تاکید کرد: از قدیم به فرزندانمان گفتیم دروغ‌گو دشمن خداست! ما حق نداریم به نام مصلحت، به هم‌وطنان نجیب و بی‌ادعایمان، به مردمانی که به ما اعتماد کرده‌اند، دروغ بگوییم! نباید بازیگری کرد و البته بازیگردانی! نماینده مردم دماوند در مجلس دهم خاطرنشان کرد: راه روشن و بیان شفاف، کمترین وظیفه ما در قبال کسانی است که به ما آری گفته‌اند و اتفاقاً ملت که وکالت ایشان افتخار ماست، باید بدانند چرا و چه کسانی نمی‌خواهند جناب آقای دکتر مطهری نایب رییس خانه ملت باشد! او گفت: سوال اساسی این است که حذف فردی به نام مطهری از کجا و توسط چه جریانی طراحی شده است؟! شاید ایشان و یا لیست هیات رییسه امید، رأی نیاورد یا به یاری خدا بتوانند در انتخابات موفق شوند اما به طور قطع و یقین تکلیف مردم با نمایندگان برچسبی، پوششی و اصطلاحی روشن می‌شود و ماه پشت ابر نمی‌ماند.میرزایی نیکو در پایان اعلام کرد: تصمیم قاطع فراکسیون در مواجهه با اصرار و ابرام جبهه پایداری و ‏ولایی، خط تمایز و ارایه لیست مستقل امید،  برای تک تک دوازده پست انتخابی، امری مسجل و از اختیارات مسلم است.