به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۳۱۰۳۸
وزیر ارشاد:

سینمای ایران بر ارزش‌های اخلاقی است

گروه فرهنگي: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه چارچوب سینمای ایران مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی است، گفت: امروز سینمای ما در مسیر حرکت اخلاقی و انسانی گام‌های جدی برداشته است.
سینمای ایران بر ارزش‌های اخلاقی است
به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی امیری» شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلای امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: چارچوب سینمای ما مبتنی بر ارزش های اخلاقی است و به طور طبیعی در هر سازمان بزرگی که انبوهی از کارها توسط جامعه بزرگ هنری تولید می شود ممکن است چالش هایی مشاهده شود.صالحی امیری در عین حال گفت که معتقدم در مجموع ارزش های اخلاقی بر سینما حاکم است و اگر چالشی را مشاهده کنیم از طریق گفت وگو و مذاکره با اصحاب تهیه کننده و کارگردان حل و فصل می کنیم و امروز سینمای ما در مسیر حرکت اخلاقی و انسانی گام های جدی برداشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: همچنانکه در جشنواره سال گذشته دیدیم که شاهد فیلم های اخلاقی، اجتماعی و آثاری با مضامین جنگ، جهاد و شهادت بودیم. امسال برنامه ای را که سازمان سینمایی تدوین کرده و برنامه ای که خانه سینما تنظیم کرده برای تعالی اخلاق و تعالی مسائل اجتماعی، تعالی فضیلت و انسان دوستی و طرح آسیب های اجتمالی در صدا وسیما بیشتر از گذشته مشاهده خواهد شد.

**پیام نمایشگاه قرآن مبتنی بر صلح و دوستی است
صالحی امیری همچنین درباره پیام نمایشگاه امسال قرآن کریم گفت: پیام این رویداد صلح و آشتی ، انسانیت و معرفت است. اینجا سرزمین اخلاق و معرفت و نوعدوستی است و این ماه ماه خداست و قرآن کلام الهی بوده و از این منظر شعار نمایشگاه را قرآن، زندگی و اخلاق انتخاب کردیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مهمترین پیام نمایشگاه قرآن به جهانیان و به ویژه جهان اسلام این است که دنیای اسلام امروز در آتش تحجر و تکفیر می سوزد درحالی که قرآن منبع و منشا صلح و همزیستی است و پیام ما به همه مسلمانان پیام برادری و صلح و آشتی است و خشونت در دنیای اسلام را نتیجه دوری از قرآن می دانیم. از این منظر بازگشت و تمسک همگان به قرآن را تنها راه نجات دنیای اسلام می دانیم و غرب نمی تواند مشکلات جهان اسلام را برطرف کند و فقط دنیای اسلام می تواند مشکلات این منطقه را حل کند. صالحی امیری تاکید کرد: راه حل مشکلات حاکم شدن صلح و همزیستی و بازگشت به مبانی قرآنی است،معتقدیم قرآن می تواند درمان همه دردهای جهان اسلام باشد.