به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۱۳۱۰۹۶

شکست فیلم پردرآمدترین بازیگر جهان

گروه فرهنگی: قسمت تازه «دزدان دریایی کاراییب» آن طور که انتظار می‌رفت در آمریکا مورد استقبال قرار نگرفت٬ همچنین فیلم جدید دواین جانسون نیز در گیشه شکست خورد.
به گزارش خبرآنلاین، فیلم «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» در تعطیلات چهار روزه منتهی به روز یادبود در آمریکا اکران شد. این فیلم پرهزینه در این چهار روز به فروشی برابر با ۷۷ میلیون دلار دست پیدا کرد که برای اثری با این شهرت و امکانات رقم ناامیدکننده‌ای است.البته فروش متوسط و به تعریفی پایین این فیلم در سینماهای آمریکا به لطف فروش بالای فیلم در دیگر کشورها جبران شد. پنجمین قسمت از سری فیلم‌های «دزدان دریایی کاراییب» خارج از آمریکا بیش از ۲۰۸ میلیون دلار بلیت فروخت.دیگر فیلمی که هفته گذشته در آمریکا اکران شد، «گارد ساحلی» با بازی دواین جانسون بود. این فیلم نیز در افتتاحیه بسیار کمتر از انتظار بلیت فروخت در چهار روز نخست به فروشی برابر با ۲۳ میلیون دلار اکتفا کرد. 
 
جانسون که سال گذشته عنوان پردرآمدترین بازیگر سینمای جهان را به خود اختصاص داده بود در چند سال گذشته معمولا فروش بالای فیلم‌ها را تضمین می‌کرد. او در «گارد ساحلی» به کارگردانی ست گوردون کنار زک افران نقش‌آفرینی کرده است.فروش افتتاحیه «گارد ساحلی»‌حتی از فروش فیلم «نگهبانان کهکشان» که چهار هفته از اکرانش می‌گذرد، کمتر بود. «نگهبانان کهکشان» در چهارمین هفته اکران با فروشی برابر با ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دومین فیلم پرفروش در حال اکران در سینماهای آمریکا بود.
 
فیلم «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» با بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری ساخته شده و به عنوان فصل پایانی این سری فیلم‌های معرفی شده است.در این فیلم به کارگردانی یواخیم رونینگ و اسپن سندبرگ بار دیگر جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپاروی مشهور ظاهر شده است. از دیگر بازیگران این اثر سینمایی می‌توان به خاویر باردم، اورلاندو بلوم، جفری راش، گلشیفته فراهانی و استیون گراهام اشاره کرد.فیلم «گارد ساحلی» نیز با بودجه ۷۰ میلیون دلاری ساخته شده است. پریانکا چوپرا بازیگر سرشناس هندی، الکساندرا داداریو، جان بس و کلی رورباخ دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند. اکران جهانی این فیلم از دوم ژوئن آغاز خواهد شد. دواین جانسون سال گذشته کمدی «اطلاعات مرکزی» را بر پرده سینما داشت که در سه روز نخست به فروشی برابر با ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.
 
البته هفته گذشته برای دواین جانسون سراسر شکست نبود چرا که فیلم «سرنوشت خشمگین» با حضور او با فروش فوق‌العاده بین المللی به ششمین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد که خارج از آمریکا بیش از یک میلیارد دلار بلیت فروخته است. نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار از فروش خارج از آمریکای «سرنوشت خشمگین» در سینماهای چین رقم خورده است.در کنار اکران ناموفق دو فیلم تازه، فیلم «بیگانه: پیمان» به کارگردانی ریدلی اسکات در دومین هفته اکران به رده چهارم پرفروش‌های سینمای آمریکا سقوط کرد. این فیلم در چهار روز ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بلیت فروخت تا پس از دو هفته در آمریکا به فروشی برابر با ۶۰ میلیون دلار دست پیدا کند. این اثر نسبت به هفته نخست اکران افت فروش محسوس ۷۱ درصدی را تجربه کرد. «بیگانه» فیلمی در ژانر وحشت و علمی تخیلی است و با صرف ۱۰۱ میلیون دلار ساخته است. فروش جهانی «بیگانه» هفته گذشته از مرز ۱۶۱ میلیون دلار عبور کرد.
 
فروش «دیو و دلبر» نیز هفته گذشته تنها در آمریکا از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد. پیش از این تنها هفت فیلم دیگر به این رکورد دست پیدا کرده بودند.در حال حاضر سینمای هالیوود منتظر اکران فیلم «زن شگفت‌انگیز/ واندر وومن»‌ است تا بلکه رونقی به گیشه کم رمق تابستانی سینما ببخشد. این فیلم به کارگردانی پتی جنکینز از هفته آینده در آمریکا اکران خواهد شد. در «زن شگفت‌انگیز» گال گدوت نقش ابرقهرمان زن داستان را بازی می‌کند. در ماه ژوئن چند فیلم مهم دیگر از جمله «مومیایی»، «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» و انیمیشن «ماشین‌ها» نیز اکران می‌شوند.
 

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

 

بودجه

(میلیون دلار)

1

دزدان دریایی کاراییب

۷۷

۷۷

۲۳۰

2

نگهبانان کهکشان

۲۵.۱

۳۳۸.۴

۲۰۰

3

گارد ساحلی

۲۳

۲۷.۶

۷۰

4

بیگانه:‌ پیمان

۱۳.۱

۵۹.۹

۹۷

5

همه‌چیز، همه‌چیز

۷.۳

۲۲.۷

۱۰

6

دفترچه خاطرات یک بی‌عرضه

۵.۸

۱۴.۹

۲۲

7

ربوده‌شده

۴.۹

۴۱.۱

۴۲

8

شاه آرتور: افسانه شمشیر

۴.۱

۳۴.۸

۱۷۵

9

بچه رییس

۲.۳

۱۶۹.۵

۱۲۵

10

دیو و دلبر

۱.۹

۵۰۰.۹

۱۶۰