به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۳۱۱۴۷

علت تغییررنگ آب در بالادست زاینده‌رود

گروه جامعه: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، تغییر رنگ آب در بالادست زاینده رود را مربوط به پساب و گل و لای ناشی از ایجاد اشکال در سیتم پمپاز تصفیه خانه آب شرب دانست و تاکید کرد: در این زمینه نگرانی وجود ندارد.
علت تغییررنگ آب در بالادست زاینده‌رود
حمید ظهرابی افزود: به علت ایجاد اشکال در سیستم پمپاژ تصفیه خانه آب شرب، مقداری پساب و گل و لای مربوط به تصفیه خانه وارد زاینده رود شده و رنگ رودخانه را تحت تاثیر قرار دارد. وی اضافه کرد: محل ورود این پساب پایین تر از محل برداشت آب شرب اصفهان بوده و هیچگونه ارتباطی با آب شرب اصفهان ندارد و نگرانی در این زمینه متصور نیست.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: با پیگیری انجام شده ظرف مدت یک ساعت و نیم ، مشکل پمپاژ رفع گردیده و ورود پساب به زاینده رود قطع شده است. وی افزود: در حال حاضر کیفیت آب در محدوده شهرستان لنجان به حالت طبیعی نزدیک شده و به زودی رنگ آب در این منطقه عادی خواهد شد.
 
 
ظهرابی تصریح کرد: باتوجه به ترکیبات پساب خروجی از تصفیه خانه آب شرب، مصرف آب در بخش کشاورزی هم ایرادی ندارد. این تغییر رنگ موقتی همراه با جریان آب ممکن است تا ساعاتی دیگر در بستر زاینده در اصفهان نیز مشاهده شود.