به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۳۱۱۴۸
استقلال خوزستان بدون پول و ستاره؛

به احترام تیمی که مردانه حذف شد

به احترام تیمی که مردانه حذف شد
گروه ورزشي: استقلال خوزستان با همه مشکلاتی که داشت مقابل الهلال عربستان جانانه بازی کرد اما در نهایت از گردونه لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.
 
 شاید کمتر کسی فکر می کرد که آبی پوشان خوزستانی که در لیگ پانزدهم در بین سرخآبی های پایتخت، سپاهان، تراکتورسازی و ... عنوان قهرمانی را به دست آورده بود و با نوساناتی زیادی که در نیم فصل اول لیگ شانزدهم داشتند،  بتواند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد اما درست زمانی که پسران آبی خوزستان در بازی نخست خود مقابل الفاتح عربستان برد شیرینی را به دست آوردند یک آسیا در انتظار آن بود تا یک تیم شگفتی ساز را اینبار در قامت نماینده ایران ببیند، تیمی که نه بازیکن اسم و رسم داری داشت و نه حتی از گواردیولای وطنی روی نیمکتش خبری بود.
 
آبی ها با مشکلات عدیده ای روبرو بودند، از سویی نبودن بازیکنان ستاره و وجود جوانان جویای نام بومی تا مشکلات پیچیده و بزرگ مالی. شاگردان پورموسوی در اولین بازی خود در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا الفاتح عربستان را شکست دادند، الجزیره امارات را هم بردند و با یک تساوی و یه باخت به لخویا در نهایت به عنوان تیم دوم گروه خود و با 9 امتیاز به مرحله بعدی صعود کردند، که باید این مهم را به پای غیرت بازیکنان خوزستانی گذاشت.
 
حضور در مرحله یک هشتم نهایی اتفاق بزرگی برای نماینده خوزستانی فوتبال ایران بود و نبود منابع مالی و به اصطلاح دستهای خالی تا جایی پیشرفت که استقلال خوزستان حتی چند روزی به دلیل ناراحتی بازیکنانش قید تمرین کردن را تا  قبل از بازی الهلال را ،آن هم در مرحله حساس حذفی زدند. البته با ورود و دستور وزیر ورزش و تلاش لحظه آخری مسئولان استانی شاگردان پورموسوی هم قسم شدند تا حتی بدون یک جلسه تمرین مقابل تیم متمول و سرمایه دار و با ریشه الهلال در آسیا به میدان بروند، رویارویی که حالا دیگر پای حیثیت به وسط آمده بود و خودی و غیر خودی را نمی شناخت، پسران نجیب خوزستانی در بازی اول مقابل نماینده سرشناس سعودی ها حتی گل اول بازی را به ثمر رساندند اما درنهایت بازی را دو - یک واگذار کردند تا همه چیز به بازی برگشت کشیده شود، جایی که این بار الهلال میزبان بود آن هم در دوحه قطر، بازیکنان پورموسوی باز هم دست از تلاش بر نداشتند وبه دنبال خلق شگفتی آن هم برای فوتبال ایران بودند. اما هر چه تلاش کردند نتوانستند به مانند بازی دور رفت بیش از یک گل به حریف سعودی بزنند و اینبار هم دو گل دریافت کردند و در نهایت و در مجموع دو بازی، با نتیجه چهار - دو با آسیا وادع کردند البته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانی آسیا !
 
به هر حال آسیا برای پسران محجوب خوزستانی به پایان رسید هر چند که آنها در لیگ آینده هم سیروس پورموسوی را روی نیمکت خود نمی بینند و با وجود آنکه چند وقت دیگر دوباره تنور لیگ فوتبال ایران و در دوره هفدهم داغ میشوداما، آنها هنوز تکلیف خود را نمی دانند شاید دوباره توسط مسئولان استانی خود به فراموشی سپرده شوند. بهر حال جذابیت فوتبال به همین برد و باختهایش است اما مهم برای هواداران واقعی و خونگرم خوزستانی که فوتبال در رگ و ریشه آنهاست، توجه ویژه تر به این تیم است زیرا همین استقلال بارها و بارها در میادین ورزشی باعث شادی مردم شهرش که نه حتی استانش شده و مطمئنا یکی از سکوهای پرتاپ نسل جوانی است که میتوانند به فوتبال ملی ایران تزریغ شوند و گذر زمان مشخص میکند که آبی پوشان خوزستانی در آینده نزدیک می توانند نتایج خود را یک باردیگر در لیگ برتر فوتبال تکرار کنند و سلام دوباره ای به آسیا داشته باشند؟