به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۱ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۳۱۱۸۶

معنای کمک مالی به احمدی‌نژاد

معنای کمک مالی به احمدی‌نژاد
رضا صادقیان

رئیس دولت نهم و دهم همچنان می‌تواند موج خبری ایجاد کند. توانایی بالایی هم هست، او به سادگی از اوج بی‌خبری و در حاشیه بودن به متن خبرها ورود پیدا می‌کند. همین‌اندازه که از پست بالایی اجرایی برخوردار نباشی، تلویزیون شما را نشان ندهد و حتی سایت‌های خبری وابسته به جریان سیاسی که در گذشته نه چندان دور مهمترین حامی او بوده و حال علیه فعالیت سیاسی احمدی‌نژاد به نشر خبر اقدام می‌کنند و رسانه‌ای پرتیراژ و یا سایت خبری انحصاری نیز در خدمت نداشته باشی، به راه انداختن اقدامی جالب توجه، دور از ذهن و چالشی می‌تواند شما را به تیتر نخست نشریات مبدل کند، احمدی‌نژاد استاد این کار است.

 رئیس جمهور سابق در اقدامی بی‌سابقه با انتشار شماره حساب بانکی مشترک با حمید بقایی از مردم خواسته جهت کمک به تهیه مکانی جدید برای محافظان ایشان پول واریز کنند، شماری از مردم نیز به درخواست وی پاسخ مثبت داده و برخی از شبکه‌های اجتماعی نزدیک به احمدی‌نژاد با نشر فیش‌های واریزی از میزان محبوبیت و حرکت مردم بهره تبلیغاتی برده و حتی از وفاداری بی‌چون و چرای مردم از رئیس دولت سابق قلم‌فرسایی کردند. به سادگی، واکنش‌های ابراهیم رئیسی در مورد تخلف انتخاباتی، پیگری قضایی و تشکر وی از شورای نگهبان برای تایید صحت انتخابات و حتی نامه‌نگاری‌های سیاسی درباره کارنامه دانشگاه آزاد در این گرد و غبار رسانه‌ای احمدی‌نژاد مخفی و کمتر دیده شد.

 او ماند و موضع‌گیری‌های سایت‌های خبری و نشریات مختلف درباره حرکت جدید «مهر مردم» . به عبارتی دیگر، احمدی‌نژاد نشان داد با نداشتن رسانه رسمی هم می‌توان به سطح خبرها آمده و دیگران را نیز وادار به واکنش کند. بعید می‌دانم به غیر از کارهای خیریه، تعمیر و زیباسازی محل دفن پیشوایان دین اسلام و دریافت کمک‌های مردمی در دوره جنگ تحمیلی، هیچکدام از مسئولان به بهانه مخالفت با سیاست‌ دولت و یا راه‌اندازی یک حرکت عمومی به سوی مردم دست نیاز دراز کرده باشد.

 تا قبل از این حرکت و به دلیل ساختار دولت‌ و درآمدهای نفتی همیشه چشم مردم به دست سیاسیون و دولتی‌ها بوده است، گویا این بار با داستانی دیگر روبه‌رو شدیم. دیگر اینکه، با نگاهی به فیش‌های واریزی کمک‌های مردمی، امکان صدور حکم در مورد اکثریت طرفداران احمدی‌نژاد و آنها را قشرهای ضعیف و کم‌ درآمد خواندن دور از واقعیت است. فردی که می‌تواند مبلغ هشت، یک، دو و یا... میلیون تومان را به حساب فردی دیگر واریز کند که خود می‌داند خبری از بازگشت پول در کار نیست نشانه توانمند بودن واریز کننده در بخش اقتصادی است.

به یاد داریم که کل بودجه نقدی شهردار تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر از بست و پنج میلیون تومان بود، واریز مبلغ‌های میلیونی نادیده گرفتنی نیست.بدون‌تردید جایگاه احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور سابق کشور، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌ترتیبی قرار دارد که با چالشی به اسم نیاز مالی روبرو نشود، دقیق‌تر آنکه دریافت کمک مالی توسط یک مسئول ارشد نظام از سوی طرفداران، هواداران و یا هر نامی دیگر نظرگاه جالبی را برای مخاطبان خاص و عام‌ترسیم نمی‌کند. با این وجود احمدی‌نژاد به سوی همان کاری رفت که دیگران تا امروز نرفته ولی وی برای ابراز مخالفت با سیاست‌های فعلی به هر طریقی و دست یازیدن به روش‌های غیر معمول در دنیای سیاست معنا پیدا می‌کند.

جمع‌آوری مبلغ خرید یک آپارتمان 10 طبقه نیز از سوی نزدیکان ایشان که دستی در کارهای اقتصادی دارند به آسانی انجام می‌شود و نیازی به اعلام شماره حساب نیست، ولی انجام دادن این عمل بُرد رسانه‌ای و مهمتر از همه، به راه انداختن جو مخالفت با سیاست‌های کلی دولت و بخش‌های دیگر حاکمیتی را در خود ندارد. به کارگیری مکرر واژه «اولیگارشی حاکم» از سوی نزدیکان وی قابل چشم‌پوشی نیست. رئیس دولت سابق از هر فرصتی بهره می‌برد تا میزان مخالفت خویش با نظم حاکم را نشان دهد، حتی با درست کردن یک حساب مشترک و درخواست کمک از شهروندان.

احمدی‌نژاد متخصص فرستادن فیل‌ خبری به هواست، به جای تمسخر کردن حرکت‌های او و یا به یاد آوردن کارهای سال‌های قبل و دستورات فوق خاصش در طول هشت سال ریاست جمهوری نیاز است معنای سیاست‌ورزی وی فهم گردد. آگاهی پیدا کردن از معنای کنش‌هایش سود بخش‌تر از نادیده گرفتن، تمسخر و یا «عاجز» خواندن وی خواهد بود.
مرجع : روزنامه بهار

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ ۱۳:۴۴
متاسفانه باید گفت که مردم ایران بیش از هرچیزی به آموزش و اطلاعات دقیق نیازمند هستند. (353554)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۱۱ ۲۰:۴۸
چرا از این مبالغ هنگفت که داره میره به جیب این دو تا مالیات گرفته نمیشود؟ دولت باید از این تراکنش حجیم این دونفر مالیات بگیرد. تا درس عبرتی براشون باشه و هم قانون اجرا شده باشد.
بهترین سلاح دولت در مقابل اینها مالیات گرفتن باید باشه. (353583)
ع.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۱۱ ۲۱:۵۹
شما سایتهای اصلاح طلب لطف کنید و به گور این مرده سیاسی لکد نزنید او کم کم از خاطره ها محو میشود (353588)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۱۲ ۰۷:۳۱
عجب ماجرایی شده مظلوم نمایی و در دید رسانه ها بودن (353610)