به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۳۱۲۵۶

وزير: گرفتاری مردم دل را به درد می‌آورد

گروه جامعه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غم و شادی هایش در دوره وزارتش گفت و تاکید کرد: گرفتاری مردم در بیمارستان ها دلم را به درد می‌آورد.
 


دكترسید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که در دوره وزارتتان با چه سختی و شادی هایی مواجه بودید، گفت: روزهای غم انگیز بیشتر بود زیرا کمبود و کاستی ها در حوزه سلامت و بهداشت در تمام کشور حتی در پایتخت وجود داشت. وی افزود: در سال‌های پیش از وزارت در حوزه درمان و دانشگاه فعال بودم و اطلاعات کاملی درباره محرومیت‌ها در سراسر کشور نداشتم و با وجودی که در دوره‌ای در جهاد سازندگی به منظور رسیدگی به مردم به مناطق محروم حضور داشتم، تصورم این نبود که محرومیت پس از این سال‌ها همچنان وجود داشته باشد.

وی افزود: گرفتاری مردم، فرسودگی و کمبود بیمارستان، تجهیزات، نیروی درمانی دلم را به درد می‌آورد همچنین از اینکه نتوانستیم امکانات بیشتر درمانی و رفاهی در اختیار بیماران مبتلا به ای بی، سوختگی، اعصاب و روان و اوتیسم بگذاریم، آزرده‌ام. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدیدش از بیمارستان امام خمینی(ره) تهران افزود: در این بازدید شاهد کمبود تخت های اورژانس بودیم در حالی که این بیمارستان دارای 24 تخت اورژانس بود و حدود 80 بیمار در این بخش پذیرش شده بودند که بسیار ناراحت کننده بود.

وی به نکته جالب بازدید خود از این بیمارستان اشاره کرد و گفت: آنچه برای من بسیار جالب و ارزشمند بود تشکر مردم و شکایت نکردنشان از این وضعیت بود. هاشمی گفت: مردم با وجود اینکه کمبودها را می بینند متوجه هستند که ما تمام توانمان را برای خدمت رسانی گذاشته‌ایم که این نشان از درک بالای مردم است.
هاشمی افزود: بر اساس آزمون وسع که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده است، مشخص شد که 13 میلیون فردی که در دو سال و نیم گذشته در بیمارستان‌های دولتی بستری شدند، به طور متوسط درآمدی حدود یک میلیون تومان داشتند. وزیر بهداشت افزود: رضایتمندی 70درصدی مردم از خدمات سلامت، نشان از کریم بودن مردم دارد و نشان می‌دهد، مردم با وجود کاستی‌ها، اعلام رضایت می‌کنند همچنین نشان از این امر دارد که کارهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است.