به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۹ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۱۳۱۴۸۷

دستگیری سريع قاتلان مسلح عنبرآباد

گروه حوادث: یک مقام امنیتی از دستگیری عاملان قتل مسلحانه روز گذشته در عنبرآباد در ساعت یک بامداد امروز 19 خرداد ماه خبر داد.
دستگیری سريع قاتلان مسلح عنبرآباد
یک مقام امنیتی در گفت و گو با ایسنا، گفت: به دنبال نزاعی که روز گذشته 18 خردادماه منجر به قتل مسلحانه ۲ نفر و مجروحیت ۲ نفردیگر در عنبرآباد شده بود، دستگیر شدند. وی به عملکرد سریع نیروهای امنیتی و انتظامی اشاره و افزود: با تلاش بی وقفه عوامل انتظامی شهرستان عنبرآباد متهم به قتل به هویت «ح - م » به همراه یک نفر دیگر از همدستانش به هویت« م - م» در ساعت یک بامداد امروز مورخ 19 خردادماه  و در مدتی کمتر از ۱۵ ساعت از وقوع جرم  دستگیر و از آنها ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد.

این مقام امنیتی انتظامی به ریشه‌ها و دلایل بروز چنین حوادثی پرداخت و بیان کرد: فقدان مهارت‌های لازم برای پاسخگویی منطقی به مشکلات؛ رفتارهای هیجانی و عصبانیت زود هنگام در مواقع اختلافاتی مانند حادثه روز گذشته در گمرکان عنبرآباد بر سر یک ملک و چند درخت رخ داد؛ استفاده غیر مجاز از سلاح و عدم کارکرد صحیح نهادها و دستگاه هایی که در هنگام بروز اختلافات و مشکلاتی از این دست؛ موظف به مداخله در بحران و حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات و پیشگیری ازبروز خشونت می‌باشند.

وی اضافه کرد: موارد فوق از دلائل وقوع جرم بوده که امیدوارم اشخاص صاحب نفوذ و عواملی که مسئولیت ترویج اخلاق؛ آموزش؛ اصلاح سبک زندگی و تکیه بر رفتارهای قانونی را در هنگام مواجهه با مشکلات شخصی؛ خانوادگی و اجتماعی دارند نیز هم چون نیروهای انتظامی که توانستند با انگیزه و اقتدار و با سرعت عمل بسیار خوب؛ در مدتی کمتر از 15 ساعت قاتلین مسلح را دستگیر و تحویل مرجع قضایی نمایند؛ وظایف قانونی و تکالیف اجتماعی و فرهنگی خود را ایفا کنند تا در آینده شاهد کاهش جرائم و خشونت در جامعه باشیم.