به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۹ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۳۱۴۹۴
لاريجاني: امروز روز سختی برای ملت ایران است

روحاني: اقدام تروریستی تهران، انتقام از دموکراسی است

گروه سياسي: رئیس جمهور گفت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می آورد بدخواهان به دنبال این هستند ضربه ای به مردم و کشور وارد کنند.
روحاني: اقدام تروریستی تهران، انتقام از دموکراسی است
حسن روحانی در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه اخیر تروریستی تهران گفت: حضور مردم در یک مشارکت فوق العاده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، همه بدخواهان ما را به اعجاب واداشت و دوستان ما را در سراسر جهان خوشحال کرد. رئیس جمهور افزود: این اقدام تروریستی درواقع انتقام از دموکراسی است. دموکراسی در منطقه ما چه آنهایی که حامی تروریسم هستند و در زندگی سیاسی شان دموکراسی ندیده اند و چه آنهایی که تروریست هستند، با دموکراسی تحت عنوان دموقراتی طاغوت تحت عنوان طاغوت یاد می کنند و با دموکراسی مخالفند.

روحانی افزود: چون دموکراسی اساس فکری تروریست ها را از بین می برد و نشان می دهد خشونت راه حل نیست، زور راه حل نیست، راه حل رأی مردم است، انتخابات و صندوق انتخابات به مبنای فکری خشونت طلبان و تروریست ها ضربه کاری زده است و همه حامیان آنها دنبال انتقام بودند، غافل از آنکه مردم ایران، مردمی مقاوم هستند و از این حوادث در زندگی خودشان فراوان دیده اند. رئیس جمهور گفت: مردم ایران از سال 57 و از 22 بهمن ماه تا امروز حوادث اینچنینی فراوانی دیده اند. مردم راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی، انسجام ملی و وحدت ملی ادامه خواهند داد و بی تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود.

اظهارات لاریجانی در مراسم وداع و تشییع پیکرهای شهدا

علي لاریجانی در مراسم وداع و تشییع پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران افزود: امروز روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی که مظلومانه در اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این روز تقریبا همزمان به دو مرکز مورد توجه ملت ایران حمله تروریستی انجام شد که نشان دهنده تمرکز تروریست ها بر محورهای اصلی مردم سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران است. از پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب تشکر می کنم که مایه دلگرمی خانواده های معظم شهدا و همه ما شد. نگاهی کوتاه به شهدای این واقعه نشان می دهد که تروریست ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود، یعنی صحن مطهر و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدفگیری های کور مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.
 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امریکا داعش بزرگ بین المللی است و از تروریست ها حمایت می کند. علی لاریجانی در مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران افزود: اظهارات وزیر خارجه سبکسر عربستان سعودی و رئیس جمهور امریکا لکه ننگ آنان در برزخ مبارزات تروریستی ملت هاست. وی گفت: از سعودی ها توقعی بیش از این نبود چرا که حکومتشان قبیله ای و دور از هرگونه علامت مردم سالاری است و امروز مظهریت مبارزه با مردم سالاری و حمایت از تروریست ها را نصب سینه خود کرده اند.
 
لاریجانی ادامه داد: کار امریکا که زمانی مدعی مدیریت جهان برای وثوق دموکراسی و حقوق بشر بود به جایی رسیده است که رئیس جمهور آن با کمال وقاحت دموکراسی را با پول معاوضه می کند، امریکا سیاست درب های چرخان را در پیش گرفته است که فقط به سوی چپاول اموال کشورها کشیده می شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نشست ریاض را برگزار کردند و مدعی شدند ایران را منزوی کرده اند این چه انزوایی است که این همه مسئولان کشورها در این حادثه در کنار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند؟ از همه این اقدامات قبیح تر مصوبه سنای امریکا در حمایت از تروریسم است و تصویب تحریم های جدید علیه ایران درست در زمانی که ملت ایران در پارلمان با تروریست های جنایتکار درگیری داشت، با کمال بی شرمی سنای امریکا قانونی را علیه ملت ایران و حمایت از تروریسم به تصویب رساند.
 
لاریجانی ادامه داد: این امر نشان می دهد سنای امریکا از کمترین عاطفه انسانی برخوردار است این اقدام ننگین نشان می دهد ما در جهانی زندگی می کنیم که با دو داعش در مبارزه هستیم داعش منطقه ای و داعش بین المللی. امریکا با این اقدام خود را در کنار داعش منطقه ای قرار داد و نشان داد که امریکا داعش بزرگ بین المللی است و صحت سخنان امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) بار دیگر به اثبات رسید.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امریکا شیطان بزرگ است و کسانی که می خواهند تروریسم را ریشه کن کنند چاره ای جز مبارزه با داعش بین المللی یعنی امریکا ندارند. در این مصوبه که سراسر آن حمایت آشکار از تروریست ها بود گستاخی را از حد بیرون کردند و درمورد فناوری موشکی ایران و سپاه پاسداران و نیروی قدس تحریم هایی وضع کردند. امریکا می داند سپاه پاسداران و نیروی قدس مهم ترین نیروی رزمنده منطقه ای علیه تروریست ها در منطقه است لذا وضع چنین قوانینی همراهی و یکدستی آنان را با تروریست های منطقه ای نشان می دهد. لاریجانی گفت: امریکا تصور نکند اختلاف نظرها در ایران مجالی برای مانورهای شیطانی آنان فراهم می کند، ما با صدای رسا و روشن اعلام می کنیم سپاه پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است و نیروی قدس و سپاه پاسداران خط قرمز ایران است و ما پاسخ کوبنده ای به آنان خواهیم داد.
 
همه قوا و نیروهای مسلح در مبارزه با تروریسم هم فکر و هم نظر هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش در مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران گفت: پرده های تزویر ارتش امریکا و CIA را کنار می زنیم و نشان می دهیم که این دو دستگاه پایگاه اصلی تروریسم در منطقه هستند و در مقابل آنان ایستادگی خواهیم کرد .
 
علی لاریجانی افزود: این اقدام امریکا صحنه منطقه را شفاف تر و ملت ایران را در مبارزه با استکبار و تروریست های دست ساز آنان مصمم کرد.همه قوای سه گانه کشور و نیروهای مسلح در این مبارزه هم فکر و هم نظر هستند. از نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی که در سرکوب تروریست ها با قاطعیت عمل کردند تشکر می کنیم . به خصوص از سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران که از لحظات اولیه خود را به مجلس رساندند و در کنار ما بودند تشکر می کنم.لاریجانی افزود: از حضور مسئولان به خصوص رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و فرماندهان نظامی که در مراسم وداع با پیکرهای پاک شهدا حضور یافتند نیز سپاسگزاری می کنم و این حضور نشان دهنده عزم عمومی نظام در این مبارزه اصیل است.