به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۱ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۱۳۱۶۳۳

نامه شهرداد روحانی به حسن روحانی

گروه فرهنگی: رهبر ارکستر سمفونیک تهران در واکنش به استعفای مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نامه ای را خطاب به ریاست جمهوری و وزیر ارشاد منتشر کرد.
نامه شهرداد روحانی به حسن روحانی
به گزارش مهر، رهبر ارکستر سمفونیک تهران در واکنش به استعفای مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ضمن انتشار نامه ای خطاب به ریاست جمهوری و وزیر ارشاد از آنها خواستار ابقای علی اکبر صفی پور در این سمت شد.
 
در بخشی از نامه شهرداد روحانی آمده است:
«فعالیت من به عنوان مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران تقریبا همزمان شد با شروع مدیریت جناب آقای صفی پور در مقام مدیر عامل بنیاد رودکی که ارکستر سمفونی تهران زیر مجموعه این بنیاد هست. جا دارد که  اشاره کنم ما برای بهبود شرایط نوازندگان جلسات متعدد و طولانی با ایشان داشتیم حتی در ساعات غیر اداری و دیروقت. در این جلسات دنبال راهکارهایی بودیم از جمله بالا بردن سطح کیفی، حقوق و بیمه نوازندگان.برای کمک به بالا بردن سطح کیفی نوازندگان در  سال ٩٥ با دعوت از اساتیدی از کشور ایتالیا ماستر کلاس‌هایی تشکیل شد برای سازهای بادی چوبی و همینطور ساز ویولن. البته برنامه ریزی شده که این ماستر کلاس ها ادامه داشته باشد و اساتید دیگری هم برای سازهای بادی برنجی و سازهای ضربی دعوت شدند که امسال به ایران خواهند آمد.
 
از اقدامات دیگر که در سال گذشته با همت بنیاد رودکی و شخص آقای صفی پور اتفاق افتاد فرستادن چندین نوازنده ارکستر سمفونی به خارج از ایران برای همکاری با ارکستر سمفونی‌های اروپایی و آسیایی بود از جمله همکاری چندین نوازنده ارکستر سمفونی تهران با نوازندگان ارکستر سمفونی جوانان اروپا در ایتالیا و همینطور همکاری چند نوازنده با ارکستر چین. در ضمن سال گذشته ارکستر سمفونی فستیوال پوچینی از کشور ایتالیا برنامه مشترکی با ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت اجرا کرد که با استقبال خوب مردم و جراید و تلویزیون ایتالیا مواجه شد به طوریکه مدیران فستیوال از ارکستر سمفونی تهران برای اجرای برنامه در شهر های مختلف ایتالیا دعوت کردند.
 
اتفاق جالب دیگری که به همت آقای صفی‌پور افتاد این بود که ارکستر سمفونی تهران برای اولین بار به مناطق دور افتاده کشور رفت و برای هموطنان برنامه اجرا کرد. این بار ما به جنوب کشور سفر کردیم از جمله عسلویه، منطقه آزاد اروند رود، بوشهر و اهواز (در منطقه آزاد اروند رود نزدیک به ٤٠٠٠ نفر به دیدن برنامه آمده بودند).البته برنامه ریزی‌هایی شده بود که این اجرا ها در دیگر مناطق دور افتاده کشور نیز ادامه داشته باشد. در خاتمه مطمئن هستم که درایت و حمایت شخص آقای صفی‌پور به پیشرفت و روند رو به رشد ارکستر سمفونی تهران بسیار مؤثر و مفید بوده و امیدوارم که ایشان را مانند سابق در کنار ارکستر سمفونی تهران داشته باشیم و شرایط ابقای آقای صفی‌پور در بنیاد رودکی مهیا شود.»در روزهای گذشته علی‌اکبر صفی‌پور به دلیل آنچه «اتمام زمان مجاز ماموریت از کتابخانه ملی» خوانده، استعفای خود را به وزیر ارشاد تقدیم کرده است.