به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۱۳۱۶۳۵
ایتالیا عنوان سومی جام جهانی فوتبال جوانان را کسب کرد

انگلیس، قهرمان جام جهانی جوانان شد

گروه ورزشی: تیم فوتبال جوانان انگلیس با غلبه بر ونزوئلا در دیدار پایانی مسابقات جام جهانی فوتبال جوانان، به مقام قهرمانی رسید.
انگلیس، قهرمان جام جهانی جوانان شد
 در دیدار پایانی این رقابت ها که در ورزشگاه جام جهانی شهر سوان کره جنوبی برگزارشد، تیم فوتبال جوانان انگلیس با نتیجه یک بر صفر برابر تیم ونزوئلا به پیروزی رسید و قهرمان جام جهانی جوانان 2017 شد. دومینک کالورت لی وین مهاجم جوان تیم اورتون در دقیقه 35 تنها گل این دیدار را درون دروازه تیم ونزوئلا جای داد و قهرمانی تیمش را رقم زد. آراندا تراید بازیکن تیم ونزوئلا نیز یک ضربه پنالتی که به سود تیمش گرفته شده بود را از دست داد. در نیمه نخست دو تیم بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداختند و در ادامه بازیکنان جوان انگلیس بر فضا و جو حاکم در این دیدارمسلط و راحت تر به بازی ادامه دادند.

گل کالورت لی وین در دقیقه 35 مهم ترین اتفاق این نیمه بود و تیم انگلیس با این گل از ونزوئلا پیش افتاد،‌ نتیجه ای که تا پایان نیمه نخست پا برجا ماند. نیمه دوم ملی پوشان ونزوئلا بازی را هجومی آغاز کرده و از همان دقایق نخست این نیمه با طراحی حملات متعدد از جناحین به دروازه انگلیس نزدیک شدند، اما تلاش آنان به دلایل مختلف از جمله خوش شانسی حریف به گل تبدیل نشد و فرصت ها برای این تیم از دست رفت. جوانان انگلیس در این نیمه فقط چشم به ضد حملات داشتند و از اندک موقعیت های خود حملات خطرناکی را روی دروازه ونزوئلا طراحی کرده و آنان را وادار به دفاع می کردند.

مهم ترین اتفاق این نیمه اعلام خطای پنالتی به سود تیم ونزوئلا در دقیقه 74 بود که پن آراندا تراید بازیکن ونزوئلا نتوانست از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کند، در این موقعیت فرید ویدمن دروازه بان سه شیرها موفق به مهار ضربه پنالتی شد. تلاش بازیکنان در ادامه گلی در برنداشت و با تنها گل لی وین تیم ملی انگلیس در فینال جام جهانی فوتبال 2017 کره جنوبی برابر ونزوئلا به برتری رسید و قهرمان جهان شد. جیوانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال این دیدار را از نزدیک مشاهده کرد.

ایتالیا عنوان سومی جام جهانی فوتبال جوانان را کسب کرد

تیم فوتبال ایتالیا در دیدار رده بندی جام جهانی سال 2017 جوانان در کره جنوبی با پیروزی مقابل اروگوئه به مقام سوم دست یافت.
 


این دیدار از ساعت 15:30 به وقت محلی در ورزشگاه «سو وون» کره جنوبی برگزار شد که دو تیم در وقت معمول 90 دقیقه به تساوی بدون گل رضایت دادند. در ضربات پنالتی تیم ایتالیا با نتیجه 4 بر یک حریف خود را شکست داد و در جایگاه سوم قرار گرفت.
اروگوئه، ایتالیا، کره جنوبی و آفریقای جنوبی در گروه دی این پیکارها حضور داشتند که اروگوئه در مرحله گروهی با نتیجه یک بر صفر ایتالیا را شکست داده بود.

تیم فوتبال جوانان ایران نیز که پس از سال ها موفق به کسب جواز حضور در جام جهانی جوانان شده بود، در گروه سوم با تیم های کارستاریکا، پرتقال و زامبیا هم گروه شد. شاگردان امیرحسین پیروانی با کسب یک پیروزی برابر کاستاریکا و 2 شکست برابر پرتقال و زامبیا از صعود به مرحله بعدی باز ماندند.