به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۳۱۶۹۵

پراید پایان امسال بازنشسته می‌شود

گروه اقتصادي: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: سازمان استاندارد اعلام کرده که خودروی پراید تا پایان سال ۹۶ باید از خطوط تولید خارج شود و کمیسیون صنایع به خودروسازان نیز اعلام کرده و آنها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می کنند.
 
عزیز اکبریان  با اشاره به درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش 5درصدی قیمت خودروها، گفت:درخواست افزایش قیمت حق طبیعی خودروسازان است، اما شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که باید این درخواست را بررسی کند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر براساس بررسی های صورت گرفته افزایش قیمت ضروری بوده و یا اتفاق خاصی در کیفیت خودرو رخ داده است، اجازه افزایش قیمت را صادر کند، در غیر اینصورت خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندارند.


اکبریان با بیان اینکه کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن درخواست خودرسازان را برای افزایش قیمت بررسی می کند، ادامه داد:کمیته صنعت پس از بررسی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت و تطبیق آن با واقعیت های موجود جمع بندی بررسی ها و نظرات را به اعضای کمیسیون ارائه می دهد. وی با اشاره به بررسی کیفیت خودروهای داخلی توسط کمیسیون صنایع و معادن، یادآور شد:مشکلات کیفیت خودرو و راهکارها برای رفع این مشکلات به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام شده است، که پس از ماه مبارک رمضان جلساتی با حضور خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت برای بررسی اقدامات در این زمینه برگزار می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان استاندارد متولی اعلام  کیفیت خودروها است، افزود:سازمان استاندارد اعلام کرده که خودروی پراید تا پایان سال 96 باید از خطوط تولید خارج و تولید آن متوقف شود و کمیسیون صنایع و معادن به خودروسازان نیز اعلام کرده و آنها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می کنند. رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:سازمان استاندارد باید نظرات خود را درباره کیفیت سایر خودروها اعلام کند، تا کمیسیون صنایع و معادن مطابق با آن عکس العمل داشته باشد.

فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۲۲ ۱۳:۴۹
انشاا...که واقعی و جدی باشه و تحت تاثیر مافیا خودرو نباشه خودروسازی ما به فضای رقابتی و کاهش تعرفه واردات خودروهای خوب و کم مصرف نیاز دار نه فضای رانتی و مافیایی (353874)
سید محمدحاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۲۲ ۱۳:۵۰
تا کی تولید ارابه مرگ پیکان پراید 405 و نیسان آبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! (353875)
مهدی
Romania
۱۳۹۶/۰۳/۲۳ ۰۰:۴۵
بازنشستگی پراید یعنی وداع با ماشین 20 میلیونی و مردم طبقه پایین دیگر باید خواب خریدن ماشین را ببیند و بعد از حذف پراید حتی ماشین های چیتی را قطعا باید بالای 50 میلیون خرید و کمتر از این خود رویی نخواهید یافت ، حذف پرایو ترفند خودروسازها برای فروش خودروهای گرانتر خود است ، وگرنه میشد پراید را بهسازی کرد ، ملت و دولت نباید فریب این دام که همان کلک گران کردن خودرو است را بخورند (353902)