به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۳ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۳۱۷۳۱

رضا صادقی: درد یعنی نرسیدن صدای هنرمندان به گوش مسئولان!

گروه فرهنگي: خواننده گروه «مشکی‌پوشان» معتقد است: برخی مسئولان استان هرمزگان فقط به شعار دادن و مسائل حاشیه‌ای و فروش ساحل می‌پردازند.
رضا صادقی: درد یعنی نرسیدن صدای هنرمندان به گوش مسئولان!
رضا صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ‌بندرعباس فقط یک سالن کنسرت برای اجرای موسیقی دارد که من روی صحنه آن حضور پیدا کرده‌ام؛ چهار سال است چوب قسمت زیر میکروفن آن شکسته، اما کسی آن را عوض نکرده است.
مدت‌هاست از حال هنرمندان بندرعباس اطلاع ندارم
او درباره وضعیت نامناسب جسمی «موسی کمالی» خالق نوای جهله، گفت: قبل از هر چیزی باید از این موضوع ابراز تأسف کنم؛ از این وضعیت به هیچ‌وجه اطلاع نداشتم.وی با بیان این‌که متأسفانه به‌دلیل حواشی‌ای که در میان فعالان هنری بندرعباس وجود دارد، ما بیشتر از حواشی یکدیگر خبردار می‌شویم تا از حال یکدیگر، تصریح کرد: مدت‌هاست از حال و احوال هنرمندان بندرعباسی اطلاع ندارم، گرچه این موضوع توجیهی نیست برای این‌که از یاد موسی کمالی غافل شوم.صادقی با اشاره به این‌که موسی کمالی از معدود افرادی است که هرمزگان در موسیقی خود داشته است، اضافه کرد: کمالی هنگامی صحبت از نواختن با جهله کرد که کمتر کسی از آن اطلاع داشت. بسیار خوشحالم که مدت‌ها با این هنرمند برجسته همکاری داشته‌ام.
بین فعالان موسیقی بندرعباس همدلی وجود ندارد
این هنرمند موسیقی پاپ با بیان این‌که متأسفانه بین فعالان موسیقی بندرعباس، همدلی وجود ندارد، بیان کرد: نگاهی در موسیقی بندرعباس وجود دارد که انگار حق کسی را خورده‌ام و نمی‌دانم چرا این نگاه وجود دارد. به‌جز عده محدودی که هم خوب کار می‌کنند و هم منش بالا دارند، پیش هر کسی می‌نشینم، گلایه می‌کند.صادقی با بیان این‌که برخی افراد ضعف خود را در به هدف نرسیدن، به گردن دیگران می‌اندازند، دیگری را مقصر می‌دانند و دوری می‌کنند، اظهار کرد: پس از گزارش ایسنا درباره وضعیت موسی کمالی، با چند جا تماس گرفتم تا بتوانیم به کمک یکدیگر این مشکل را حل کنیم.
وی با اشاره به این‌که کمالی، فردی محجوب بین اهالی موسیقی هرمزگان است، افزود: وقتی او کمک می‌خواهد، یعنی کارد به استخوانش رسیده است و فردی که این‌قدر برای تعالی موسیقی تلاش کرده و عمر خود را گذاشته تا در وضعیت نامناسب جسمی به‌سر ببرد، اگر به دادش نرسیم، از بی‌معرفتی نشأت می‌گیرد.خواننده گروه «مشکی‌پوشان» بیان کرد: فقط بحث درمان موسی کمالی مطرح نیست، باید تمام مسئولان پای‌کار باشند و برای دوران پس از درمان این هنرمند شایسته استان هم نیز فکری شود.
«علی کو بریم» حال خوبی ندارد
وی همچنین توضیح داد: شنیده‌ام که «علی کو بریم» - یکی از بزرگان نواختن ساز در هرمزگان - حال خوبی ندارد و این برای من هرمزگانی، یعنی درد. به‌رسم ادب، در یکی از ترانه‌های آلبوم جدیدم به نام «دل بی‌غم» نام این استاد موسیقی را آوردم تا به‌طور رسمی او را به‌عنوان یکی از سرمایه‌های موسیقی استان به دیگر مناطق معرفی کنم.وی با انتقاد از عملکرد برخی متولیان بخش فرهنگ و هنر در هرمزگان، اظهار کرد: آن‌ها مانند بنگاه، مشغول دادن مجوز کنسرت هستند، در حالی‌ که وجود هنرمندان سبب رسیدن آن‌ها به مسئولیت‌شان بوده است. مخاطبان من، تمام مسئولان بویژه استاندار هرمزگان، فرماندار و شهردار بندرعباس هستند که چطور هنرمندان در افتتاحیه‌ها، اختتامیه‌ها و افتتاح‌های پروژه، گل سرسبد هستند، اما در مریضی و گرفتاری، حتی به خود اجازه نمی‌دهند حال‌شان را جویا شوند.
درد یعنی نرسیدن صدای هنرمندان به گوش مسئولان!
صادقی در ادامه گفت: تا آخرین لحظه، از هنرمندان شهرم حمایت می‌کنم و امیدوارم با نگاهی خوب، اتفاقی پیش بیاید که خاطره‌ای ماندگار در ذهن اهالی هنر باقی بماند. من حتی به دیدن رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد هم می‌روم تا حال کمالی را دیگر، این‌گونه نبینم.وی با بیان این‌که وقتی صحبت‌های کمالی را شنیدم خودم را جای او گذاشتم و از این‌که مادرش از رفتن فرزندش به سمت هنر گلایه می‌کند، ترسیدم، ادامه داد: جای تأسف دارد صدای هنرمندانی مانند موسی کمالی، قنبر راستگو، علی کو بریم و بسیاری دیگر به گوش مسئولان شهرم نمی‌رسد، این یعنی درد.او در پایان ضمن تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار حادثه تروریستی تهران، گفت: درد جامعه را نمی‌توان فراموش کرد و باید به‌دنبال درمانش برویم. باید به این موضوع واقف باشیم که خودمان به فکر خودمان باشیم.

سیدمحمد حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۲۳ ۱۲:۱۸
براستی هم که همینطوره باشد که صدای همه اقشار مشکل دار و همه انسانهای فریاد خواه به گوش مسولین مربوطه برسد و فراموش نکنیم مولا علی(ع) فریاد رس همه مردم بود (353906)