به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۳۱۸۱۸

سرمربی تیم ملی قطر استعفا داد

گروه ورزشي: سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر بعد از پیروزی برابر کره جنوبی تصمیم گرفت که از سمت خود استعفا دهد.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از الکاس، تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر توانست در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با نتیجه‌ ۳ بر ۲ کره‌جنوبی را شکست دهد.خورخه فوساتی، سرمربی اروگوئه‌ای قطری‌ها با وجود این که تیمش در این دیدار توانست به پیروزی برسد، استعفای خود را اعلام کرد. قطر با هفت امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد و روی کاغذ برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شانس دارد.
 
رسانه‌های قطری پیش از این اعلام کرده بودند که این آخرین بازی است که فوساتی روی نیمکت عنابی‌پوشان می‌نشیند و فدراسیون به دنبال انتخاب مربی بزرگی برای نیمکت تیم‌ ‌ملی است. با این حال خود فوساتی تصمیم گرفت که استعفا دهد. در این گروه تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با ۲۰ امتیاز در صدر قرار دارد و به عنوان صدرنشین صعود خود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را نهایی کرد. کره جنوبی و ازبکستان به ترتیب با ۱۳ و ۱۲ امتیاز در رده های دوم و سوم جای دارند و سوریه هم با ۹ امتیاز در رده چهارم است و شانس صعود به جام جهانی را دارد.

احتمال محرومیت قطر از سوی فیفا
 
بازیکنان قطری به هنگام گرم کردن تیشترت‌هایی را بر تن کرده بودند که روی آن‌ها تصویر شیخ تمیم بن حمد امیر این کشور حک شده بود تا این بازی رنگ و بوی سیاسی به خود گیرد. با توجه به این که فیفا هر گونه رفتارهای سیاسی را در فوتبال منع کرده است به احتمال خیلی زیاد باید منتظر محرمیت قطری‌ها از سوی فیفا باشیم. سعودی‌ها به این رفتار قطری‌ها واکنش نشان داده‌اند و می‌خواهند  با نوشتن نامه‌ای اعتراض‌آمیز به فیفا محرومیت فوتبال قطر را خواستار شوند.